Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Монополізм, вплив монополій на економічні процеси

Чиста монополія - означає, що на ринку всього 1 продавець, ним може бути державна організація, приватна регульована або нерегульована монополія. Монополіст панує на ринку диктуючи покупцям свої умови.

Державна монополія може встановити ціни і нижчі від собівартості, якщо це має важливе значення для людей і є метою задоволення їх потреб, а може бути і навпаки, коли ціна фіксується дуже високо - з метою скорочення споживання.

З дозволу держави аналогічно може діяти і регульована приватна монополія, що ж до нерегульованої приватної монополії, то вона здатна встановити будь-яку ціну , яку тільки витримає ринок, але не завжди це роблять боячись введення державного регулювання і небажаючи приваблювати конкурентів.

Чиста монополія відображає специфічну конкуренцію, продавці змагаються ніби сам із собою, що проявляється у протистоянні його інтересів суспільним. До того ж монополіста стримує потенційне конкурентне оточення, небезпека втрати свого мішу на ринку, самоконтроль.

 

Організаційні форми монополій: картелі, синдикат, трест, концерн.

В Україні відповідно до чинного законодаства, підприємства можуть об'єднуватись:

1) асоціації - це договірні об'єднання, створені з метою постійної координації господарської діяльності. Асоціація не має права втручатись у виробничу і промислову діяльність будь-якого з її учасників.

2) корпорації - це договірні об'єднання створені на основі поєднання виробничих, наукових та комерційних інтересів, з окремими повноваженнями центрального регулювання діяльності кожного з учасників.

3) консорціуми - тимчасові статутні об'єднання промислового і банкового капіталу для досягнення спільної мети.

4) концерни - статутні об'єднання підприємств промисловості, наукових організацій, транспорту, банків, торгівлі на основі повної фінансової залежності від одного або групи підприємців.

В інших державах діють:

1) картель - об'єднання самостійних підприємств заради встановлення єдиних цін, розподілу ринків збуту. Кожне підприємство має угоду щодо своєї частки в загальному обсязі виробництва.

2) синдикат - об'єднання підприємств, які зберігають свою юридичну і виробничу самостійність, проте об'єднують свою комерційну діяльність, мають єдині маркетингові служби, що займаються збутом продукції.

3) трест - господарські об'єднання, в яких постійно встановлена єдина система менеджменту виробництва, маркетингу, фінансів.

 

Тема 8. Структура та інфраструктура ринку.

Структура ринку. Принципи класифікації ринку.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  4. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  5. V. Економічні цикли.
  6. V. Економічні цикли.
  7. Адекватним фізичним критерієм оцінки її впливу на організм люди1
  8. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  9. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  10. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  11. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  12. Активний вплив на проблему




Переглядів: 1450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринкова ціна. | Фінансовий ринок, його складові елементи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.