Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 5. Прогнозні дослідження збуту

План лекції (2 год.):

1. Методи стратегічного та оперативного прогнозування.

2. Польові методи прогнозування.

3. Математичні та статистичні методи прогнозування.

4. Прогнозування інфраструктури збуту.

Рекомендована література: [1, 3, 4, 5, 10, 11 ].

Останнє питання теми — прогнозні дослідження збуту. Тут перш за все необхідно зрозуміти, що прогноз збуту (продаж) — це визначення того, що підприємство розраховує продати, виходячи з існуючої кон’юнктури, ринкового потенціалу і власних можливостей. Прогнозування збуту залежить від дії двох груп чинників:

  • контрольованих: ціни, канали розподілу, система просування, характеристики продукції, товарна політика підприємства;
  • неконтрольованих: стан економіки, темпи інфляції, процентні ставки, демографічні зміни, смаки споживачів, конкуренція, стан галузі.

Рис. 7. Алгоритм прогнозування кон’юнктури ринку

Звідси прогнозування збуту повинно враховувати можливості підприємства стосовно управління контрольованими чинниками і підлаштовування під дію неконтрольованих змінних. Основними економічними показниками, які використовуються у прогнозуванні збуту, є:
а) випереджаючі індикатори (передумови)

  • середня тривалість робочого часу промислових робітників;
  • обсяги замовлень товаровиробникам;
  • контракти на виробництво комерційних та виробничих споруд;
  • контракти і замовлення на обладнання;
  • обсяги затверджених капіталовкладень;
  • зміни у вартості торгово-промислових підприємств;
  • прибутки підприємств;
  • індекс курсу акцій;
  • зміни у вартості товарно-матеріальних запасів;

б) збіжні індикатори (цінові)

  • процент безробітних;
  • показник потреб у робочій силі;
  • індекс обсягу промислового виробництва;
  • валовий національний продукт;
  • особисті доходи громадян;
  • обсяги продажу роздрібної торгівлі;
  • індекс оптових цін;

в) індикатори наслідків

  • витрати підприємств на нове обладнання;
  • балансова вартість запасів;
  • заборгованість споживачів;
  • індекс затрат на робочу силу з розрахунку на одиницю продукції.

Відомі некількісні та кількісні методи прогнозування збуту.


Читайте також:

  1. Абстрактно-логічні прийоми економічного дослідження.
  2. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  3. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  4. Актуальність дослідження
  5. Алгоритм дослідження кон’юктури
  6. Алгоритм променевого дослідження опорно-рухової системи
  7. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.
  8. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  9. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  10. Аналітичний метод дослідження
  11. Анкета — основний інструмент дослідження
  12. Біблія як об'єкт читання і сприйняття в християнстві. Дослідження




Переглядів: 1310

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 4. Дослідження кон'юнктури і місткості ринку | Некількісні методи прогнозування збуту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.