Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. Посади в органах публічної влади. Управління державною службою

 

"Посада – це визначена структурою і штатним розписом первинна структурна одиниця державного органу та його апарату, на яку покладене встановлене нормативними актами коло службових повноважень" (Закон України "Про державну службу, ст. 2).

Посада є первинним найпростішим елементом державного апарату, організаційно розрахований на одного працівника і являє собою стабільний комплекс прав і обов'язків. Вона формується в розпорядчому порядку з визначенням її назви, місця в ієрархії, порядку заміщення, включається в штатний розклад та єдину номенклатуру посад службовців.

Посада – це найнижча гранична межа диференціації управлінських функцій держави.

Посади забезпечують персоніфікацію державно-управлінських функцій і розподіл праці на державній службі.

Посада характеризується такими ознаками:

- є частиною організаційної структури державного органу;

- охоплює частину компетенції державного органу, визначену в правових актах.

Визначення статусу посади, який характеризує службове місце й соціально-трудову роль службовця в органі, необхідно, по-перше, для встановлення обсягу службової дієздатності як суб'єкта права, по-друге, для оптимізації загальної чисельності адміністративного персоналу, співвідношення працівників різних рангів, скорочення й спрощення (здешевлення) державного апарату.

За змістом і характером діяльності, способами призначення та надання повноважень можна виділити такі типи посад в органах державної влади, що існують у сфері державного управління:

1) політичні;

2) адміністративні;

3) патронатні.

Політична посада – це посада, яка заміщується представниками партії, що перемогла на виборах, або особою, яка перемогла на виборах, чи призначається вибраними особами або представницькими органами.

Політичні посади обіймаються політичними діячами, які забезпечують визначення та вироблення державної політики.

Особливості статусу політичної посади виявляються:

1) в особливому порядку призначення і звільнення з посади;

2) в особливій відповідальності за наслідки діяльності, яка має ознаки публічної (тобто перед населенням, главою держави, парламентом).

До політичних належать посади прем'єр-міністра України, інших членів Кабінету Міністрів України.

В Україні вперше офіційний статус політичних посад був запроваджений Указом Президента України "Про чергові заходи щодо подальшого здійснення адміністративної реформи в Україні від 29 травня 2001 р.

Адміністративні посади займають державні службовці, на яких законодавчо-нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих функцій.

До патронатних належать посади, на які самостійно добирають та приймають осіб керівники органів державної влади (від глави держави до керівників місцевих органів влади). Це посади радників, консультантів, помічників та ін.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. Автоматизація управління діяльністю готелю
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  9. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  10. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 673

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Публічна служба: поняття та правові джерела | Правовий статус посадових осіб, їх права, обов'язки, ґарантії, соціальне забезпечення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.