Особливості юридичної відповідальності посадових осіб у системі державної служби
У міру необхідності Законодавство передбачає застосування такої юридичної відповідальності державних службовців:
- дисциплінарна;
- адміністративна;
- матеріальна;
- кримінальна.
Державні службовці несуть юридичну відповідальність за порушення законності та службової дисципліни, невиконання або неналежне виконання ними посадових обов'язків; за здійснення правопорушень, тобто за дії, що юридично визнані протиправними.
Відповідальність полягає в застосуванні до державних службовців тих чи інших покарань, стягнень, передбачених законодавством.
У кримінальному праві поняття "посадова особа" використовується для встановлення кола осіб, які підлягають підвищеній кримінальній відповідальності за суспільно-небезпечні дії, пов'язані зі службовою діяльністю.
Управління державною службою – це практична діяльність відповідних державних органів щодо визначення основних напрямів розвитку і забезпечення реального функціонування усіх елементів інституту державної служби. Це управління ґрунтується на принципах законності; гласності; підпорядкованості вищестоящим державним органам і посадовим особам вищого рівня; єдності основних вимог, що висуваються до державних службовців; стабільності державної служби.
Органи управління державною службою – це спеціальні державні органи або підрозділи державних органів, до компетенції яких належать забезпечення і розвиток системи державної служби.
Зокрема, загальне керівництво державною службою здійснює Президент України. Безпосередньо підконтрольним і підзвітним йому провідним органом управління державною службою виступає Національне агентство з питань державної служби.