Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Складання пояснювальної записки до вибору теми дисертації. Затвердження теми

 

Проведена здобувачем широка аналітична робота завер­шується складанням пояснювальної записки щодо вибору теми дисертаційного дослідження. Пояснювальна записка — це розгорнутий план-конспект дисертації, який у стислому узагальненому вигляді відтворює основний зміст її частин: актуальність теми, мета і завдання дослідження, структура дисертації.

Обсяг пояснювальної записки не повинен перевищувати одну сторінку машинописного тексту. Після узгодження пояснювальної записки з науковим керівником вона подаєть­ся на кафедру, до вченої ради інституту.

Тема дисертації затверджується на засіданні кафедри та вченої ради інституту, де виконується робота. Тема затверджується для кожного здобувача персонально з одночасним призначенням наукового консультанта (док­торська дисертація) чи наукового керівника (кандидатська дисертація). Назву дисертації в процесі її написання можна коригувати, щоб вона повною мірою відповідала змістові нау­кового дослідження.

Організація і контроль за процесом підготовки та захи­сту кандидатських (докторських) дисертацій покладаються на завідуючих кафедрами. Безпосереднє керівництво за ви­конанням дисертаційного дослідження здійснюється нау­ковим керівником із професорсько-викладацького складу тієї кафедри, на якій аспірант чи пошукувач проводить дослідження.

4. Складання індивідуального і робочого планів

 

Починаючи роботу, здобувач повинен розподілити свій час, спланувати його і після вибору теми взятися за її розробку.

Розрізняють два види планів: індивідуальний план ро­боти здобувача над дисертацією, який регламентує по­слідовність і термін роботи над окремими етапами роботи; робочий план і план-проспект дисертації, в яких фіксують­ся послідовність і зміст розділів та підрозділів дисертації.

Спільна робота дисертанта та його наукового керівника починається зі складання індивідуального плану навчання в аспірантурі.

Такий план є основним керівним документом, в якому визначено науковий напрям, спеціальність, спеціалізацію, зміст, обсяг, термін навчання здобувача в аспірантурі і форми його атестації. В ньому формулюється тема дисертації, виконання якої здійснюється за окремим, так званим робочим планом.

Завершується робота над складанням індивідуального плану здобувача заповненням спеціального бланка або що­денника.

Науковий керівник допомагає аспірантові скласти робо­чий план його роботи над дисертацією. В обов'язки керівни­ка входить також робота зі складання календарного графіка роботи здобувача. Крім того, науковий керівник:

• рекомендує необхідну літературу, довідкові, статистичні та архівні джерела за темою дослідження;

• здійснює систематичне консультування здобувача з пи­тань змісту та організації написання дисертаційного дослі­дження;

• дає згоду на подання дисертації до захисту.

Отже, керівник надає наукову і методичну допомогу, систе­матично контролює виконання роботи здобувачем, вносить відповідні корективи, дає рекомендації щодо доцільності прий­няття того чи іншого рішення, а також робить висновок про готовність роботи в цілому.

Робочий план починається з розробки теми, тобто задуму наукового дослідження, яке розпочинається. Можливо, що в основу такого задуму буде покладено лише гіпотезу, тобто припущення, викладене на основі інтуїції (тобто на передба­ченні чогось, що потребує попереднього вивчення). Навіть така постановка питання допоможе систематизувати та впоряд­кувати всю наступну роботу.

Попередній робочий план лише в загальних рисах дає ха­рактеристику об'єкта і предмета дослідження, однак з часом такий план може і має уточнюватися, хоча основна мета по­винна лишатися незмінною.

Робочий план має довільну форму. Як правило, це план-руб-рикатор, який складається з переліку розміщених за певним порядком розділів, підрозділів, рубрик, пов'язаних внутрішньою логікою досліджуваної теми. Такий план, підготовлений на перших стадіях роботи, дає змогу в згорнутому вигляді подати досліджувану проблему в різних варіантах. Окремі рубрики плану бажано писати на окремих картках. Це дає змогу через механічні перегрупування карток віднайти найбільш логічну і прийнятну для даного дослідження схему їх розміщення.

На подальшому етапі роботи складають план-проспект, тобто план, який є реферативним викладом розміщених у логічному порядку питань, за якими в подальшому буде си­стематизовано весь зібраний фактичний матеріал. Необхід­ність складання плану-проспекту визначається тим, що систе­матичним включенням до такого плану все нових і нових даних його можна довести до остаточної структурно-факто­логічної схеми дисертаційної роботи.

Таким чином, на наступному етапі планування дисертацій­ного дослідження складається уточнений робочий план з усіма подробицями і найбільшою конкретизацією завдань.

Здобувачеві необхідно з'ясувати черговість і логічну по­слідовність намічених видів робіт. При організаційній черго­вості завдання виконуються залежно від наявних можливос­тей та умов. Логічна послідовність диктується завданнями дослідження. Поки не вивчено перший розділ, недоцільно пе­реходити до іншого. Важливо починати роботу з найголовні­шого, вирішального, на чому слід зосередити всю увагу. Це дасть змогу віднайти і оптимальні рішення, і оптимальну по­слідовність у вирішенні першочергових і другорядних завдань.

Такий методологічний підхід уможливлює визначення стра­тегії і тактики наукового дослідження. Дослідник визначає загальне центральне завдання, виявляє всі доступні засоби для втілення задуму й ідей, вибирає необхідні методи й прийо­ми дій, визначає найзручніший час для виконання кожної операції.

У творчому дослідженні план завжди має динамічний, ру­хомий характер і не повинен сповільнювати розвиток ідей і задумів дослідника при збереженні основного наукового на­пряму роботи.

З урахуванням специфіки творчого процесу в плані здо­бувача має бути все, що можна заздалегідь передбачити. У науці можливі й випадкові відкриття, однак не можна при­ступати до наукового дослідження, орієнтуючись лише на випадковість. Тверді знання і всебічне врахування можли­вих обставин при вирішенні складного наукового завдання відкривають дорогу науковому передбаченню, творчій діловій ініціативі й фантазії. Наукове дослідження може здійснюва­тись і без плану. Проте тільки планове дослідження дає змо­гу виявити, крок за кроком глибоко вивчити нові законо­мірності об'єктивної дійсності.


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  3. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  4. Аспекти вибору системи складування
  5. Бюджетні запити: їх суть, необхідність складання та аналіз
  6. Варіанти вибору ділової їжі (буфет або a la carte).
  7. Варіанти вибору ринкових сегментів
  8. Вибір і затвердження теми. Формулювання назви дисертації
  9. ВИБІР ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ І СКЛАДАННЯ ПЛАНУ
  10. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  11. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  12. Види механізмів вибору




Переглядів: 2097

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вибір і затвердження теми. Формулювання назви дисертації | ЛЕКЦІЯ 12

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.