МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Граничне зношення підшипників кочення.Основними видами пошкоджень, які отримують підшипники кочення, є: зношення і корозійне руйнування бігових доріжок кілець та тіл кочення; збільшення розмірів гнізд сепаратора; злом і тріщини кілець; наявність кольорів побіглості. При відсутності явних ознак зношення потреба підшипників для подальшого використання визначається перевіркою осьових і радіальних зазорів спеціальними приладами чи обладнаннями. Внутрішнє кільце підшипника закріплюється в обладнанні, а до зовнішнього підводиться ніжка індикатора, який закріплено в штативі. Переміщуючи зовнішнє кільце у напрямку ніжки індикатора, визначають величину радіального зазору. Заміри проводять у чотирьох точках, повертаючи зовнішнє кільце на кут 90°. За величину радіального зазуру приймають середнє значення чотирьох замірів. Допустимі величини радіальних зазорів для деяких підшипників наведено у таблиці 3. Осьовий люфт радіальних підшипників вимірюють за допомогою іншого пристосування. Гранично допустимий осьовий зазор (в обидві сторони) для підшипників з зовнішнім діаметром 60-100 мм не повинен перевищувати 0,3 мм, а для підшипників з зовнішнім діаметром більше 100 мм – 0,4 мм. Тривалість роботи підшипника до повного зношення в більшій степені залежить від його типу, величини навантаження і умов експлуатації. Якщо відомі ці параметри, то довговічність підшипника (год) можна визначити за формулою (ГОСТ 18855-82) де С – динамічна вантажопідйомність підшипника, Н; Q – еквівалентне навантаження, Н; p – показник степені. Для кулькових підшипників p=3, для роликових p=3,33; n – частота обертання, об/хв. Еквівалентне навантаження де X,Y – коефіцієнти відповідно радіального та осьового навантаження; kB – коефіцієнт обертання, kB=1,2 – при обертанні зовнішнього кільця, kB=1 – при обертанні внутрішнього кільця; R,A – відповідно радіальна і осьова сили, які сприймає підшипник, Н; kH – коефіцієнт безпеки, який враховує характер навантаження. При спокійному навантаженні kH=1, при навантаженні з помірними поштовхами kH=1,3¸1,8, при ударній kH=2¸3; kT – коефіцієнт температури. При температурі підшипника до 125°С kT=1, при температурі 125-250°С kT=1,05¸1,4. Якщо підшипник відчуває в основному радіальне навантаження, то X=1, Y=0, а еквівалентне навантаження
Таблиця 3 – Граничні радіальні зазори в підшипниках кочення
Граничне зношення зубчастих коліс. В процесі зношення зубчастих коліс змінюється товщина зуба і викривляється його форма. Це призводить до порушення правильності зачеплення, в результаті чого підвищується динамічність навантаження на зуб’я, яка призводить до інтенсивного зношення і може стати причиною поломки зуб’їв. В зв’язку з цим граничне зношення зуб’їв стальних зубчастих коліс, які працюють при колових швидкостях u>3 м/с, приймають рівним 5-10% товщини зуба, яка вимірюється по початковому колу. Для тихохідних стальних зубчастих коліс (u<3 м/с) граничні зношення приймають рівними 10-20% товщини зуба. Менші значення величин зношення беруться при визначенні граничних зношень зубїв в сильно навантажених і реверсивних передачах при ударному навантаженні. Для чавунних зубчастих коліс ці дані зменшують на 40%. Допустиме зношення зуб’їв цементованих зубчастих коліс визначається в залежності від глибини цементованого шару. Найбільше зношення не повинно перевищувати 0,8 товщини цементованого шару. В коробках передач зуб’я переключаємих коліс зношуються не тільки по товщині, але і з торців. Допустиме торцеве зношення зуб’їв приймають рівним 10-15% їх довжини. Зношення шпонкового пазу ступиці колеса по ширині допускається на 6% більше номінального розміру при умові виправлення паза в межах допустимого зношення, з підгонкою перехідної шпонки і підтриманням характеру спряження, яке вказано на кресленні. При шліцьовому зєднанні зубчастого колеса з валом допустиме зношення зуб’їв залежить від термообробки і профілю зуб’їв. Так, допустиме зношення по товщині зуба (ширині западини) цементуємих прямо блочних шліцьових зєднань дорівнює 0,2-0,4 товщини цементаційного шару. Граничне зношення зуб’їв термічно не оброблених шліцьових зєднань дорівнює 3-5% товщини зуба. Ресурс зубчастих коліс можливо визначити виходячи з умови, що глибина зношення U (мм) профілю зуба по початковому колу прямо пропорційна потужності, яка витрачається на тертя, і часу роботи і обернено пропорційна площі робочої поверхні, тобто де kиз - коефіцієнт зношення, мм3/(кВтс); NТР - потужність, яка витрачається на тертя зуб’їв пари коліс, що розглядається, кВт; Т- час рботи передачі, с; F - площа робочої поверхні зуб’їв колеса, мм2. Коефіцієнт зношення залежить від матеріалу коліс:
Матеріал зубчастих коліс (твердість за Брінеллем) kиз, 10-3 мм3/(кВтс)
Хромонікелева цементована і калена сталь (350-400).........................................3,06 Нікелева покращена сталь (300-350).....................................................................3,9 Сира вуглецева сталь (200-230).............................................................................7,5 Стальне лиття (150-170).........................................................................................11,4 Фосфориста бронза (100-120)................................................................................13,3
Потужність, яка витрачається на тертя, де h – висота голвки зуба, мм; f - коефіцієнт тертя, який залежить від матеріалу зубїв, їх обробки і змащення. Для стальних шліфувальних зубїв зі змащенням f=0,03¸0,05, для чавунних зубїв зі змащенням f=0,1¸0,13, без змащення f=0,18¸0,2; N - середня потужність, яка передається парою коліс, що розглядається, кВт; m - модуль зачеплення, мм; a - кут зачеплення, градус; z1, z2- число зубїв коліс, які входять в зачеплення. Площа робочої поверхні зуб’їв одного циліндричного зубчастого колеса: де – довжина зуба, мм. Виходячи з усіх попередніх формул можна визначити ресурс зубчастого колеса, с: При визначенні ресурса конічних зубчастих коліс в дану формулу потрібно підставити замість d значення діаметра, який виміряно посередині довжина зуба конічного колеса.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|