Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Передмова

 

 

Дійсні поверхні деталі, утворені механічною обробкою, мають відхилення від теоретичної (заданої кресленням) форми, а також відхилення від взаємного розташування поверхонь даної деталі.

Граничні відхилення форми і розташування поверхонь вказують на кресленнях умовними позначеннями.

 

Умовне позначення граничного відхилення форми чи розташування поверхонь вписують у прямокутну рамку. Рамка для позначення відхилення форми складається з двох частин (рис. 5 а), а для відхилення розташування поверхонь – з трьох частин (рис 5 б). До першої частини рамки в обох випадках заносять знак відхилення, до другої – числове значення відхилення в міліметрах.

Третя частина рамки призначена для буквеного позначення бази чи поверхні, з якою пов’язаний допуск відхилення.

Базу позначають великою літерою українського алфавіту (А, Б, В ...). Цю літеру вміщують у квадратну рамку, яку з’єднують виносною лінією із зачорненим трикутником і вказують у тертій частині рамки (рис. 8)

Текстові написи на кресленнях (ГОСТ 2.316-68)

Крім зображення виробу з розмірами і граничними відхиленнями, креслення може мати таке:

а) текстову частину, що складається з технічних вимог і технічної характеристики;

б) написати з позначеннями зображень;

в) в таблиці з різними параметрами.

Технічні вимоги групують і подають у такій послідовності:

а) вимоги до матеріалу, заготовки, термообробки та ін.;

б) розміри, граничні відхилення розмірів, форми взаємного розташування поверхонь;

в) вимоги до якості поверхні, її обробки, покриття та ін.

Пункти технічних вимог повинні мати наскрізну нумерацію. Кожен з них треба починати з нового рядка. Запис розміщують над основним написом: ширина колонки не більше за 185 мм ( див. рис. 2).

Між текстовою частиною і основним написом не дозволяється розміщувати зображення, таблиці та ін.

Заголовок «Технічні вимоги» не пишуть.

 


Передмова

Що є запорукою успіху будь-якої фірми на ринку? — Вміння знайти і задовольнити потреби споживачів. Такий підхід до діяльності фірми відображує сутність маркетингу як філософії бізнесу і передбачає орієнтацію її діяльності на задоволення потреб споживачів як єдину можливість досягти цілей, пов'язаних із прибутком, проникненням на нові ринки, розвитком фірми. Крім того, маркетинг — це вид діяльності, функція менеджменту, спрямовані на «формаційне забезпечення прийняття управлінських рішень та конкретні дії щодо розроб­ки та управління товаром, ціноутворення, розподілу та просування товарів.

Реалізація принципів маркетингу, переосмислення пріоритетів у діяльності організації, своєю чергою, потребує підготовки фахівців, здатних діяти в умовах реалій сучасного 5онесу. Як відгук на вимоги ринку — зростання популярності спеціальності "Маркетинг", за якою здійснюють підготовку вищі навчальні заклади країни. Основи маркетингу та його практичний інструментарій опановують також майбутні менеджери, технологи, представники гуманітарних спеціальностей.

Навчальна література з маркетингу представлена сьогодні численними роботами зару­баних та вітчизняних авторів, серед яких Ф.Котлер, Г.Армстронг, Г.Ассель, Б.Берман, Дж.Еванс, Е.Дихтль, Ж.-Ж.Ламбен, В.Руділіус, Х.Хершген, Г.Л.Багієв, І.Н.Герчикова, Є.П.Голубков, Г.Д.Крилова, Р.Б.Ноздрьова, Г.Г.Абрамішвілі, П.С.Зав'ялов, А.А.Мазаракі, А.Ф.Павленко, А.В.Войчак, В.Г.Герасимчук, Н.П.Гончарова, В.Я.Кардаш, Н.В.Куденко, П.Г.Перерва, С.В.Скибінський, А.О.Старостіна, Є.В.Ромат, роботи яких добре відомі українському читачеві, активно використовуються в підготовці фахівців з маркетингу та практичній діяльності маркетологів.

Головне завдання цього підручника— ознайомити студентів з теоретичними основа­ми маркетингу, сприяти формуванню маркетингового мислення та придбання практичних навичок щодо прийняття управлінських рішень, спрямованих на вирішення маркетингових проблем фірми та адаптації її діяльності завдяки маркетинговим інструментам до зміну зовнішньому середовищі.

Цільова аудиторія підручника— студенти вищих навчальних закладів, що навчаються за економічними, технічними, технологічними та гуманітарними спеціальностями, слухачі шкіл бізнесу, керівники фірм та спеціалісти, чия діяльність пов'язана з практичним маркетингом.

Підручник є складовою частиною комплектна навчально-методичних матеріалівз маркетингу, до якого входять:

ü підручник;

ü робочий конспект та навчальні тестові завдання (для студентів);

ü демонстраційні матеріали до кожної теми (для викладачів);

ü електронна версія тестових завдань у формі кросвордів та відповіді на завдан­ня (для викладачів).

Зміст нового виданняпідручника складається з двох частин, кожна з яких має 8 розділів перша — теоретична частина та її "дзеркальне" за обраною структурою відображення». друга — практична частина, в якій розглядається 53 типові маркетингові ситуації.

 

У першому розділі викладено суть маркетингу. Наступні сім розділів присвячено основним групам маркетингових функцій — маркетингові дослідження, розробка стратегії маркетингу, товарна, цінова політика, політика розподілу, комунікаційна політика та контроль маркетингу.

Частина І — "Теоретичні основи та практичні аспекти маркетингу"— має таку структуру: на початку розділу подано основні питання, які розглядатимуться в ньому; визначено, що мають "Знати" та "Вміти"студенти після вивчення тієї чи іншої теми. В основному блоці викладено теоретичні положення, які супроводжуються численними прикладами з прак­тики вітчизняних та зарубіжних фірм, а також прикладами, в яких проілюстровано розрахунки показників, що використовуються під час маркетингового аналізу. Розгляд теоретичного ма­теріалу розділу супроводжується практичними завданнями. Наприкінці розділу подається ре­зюме, в якому узагальнено зміст розділу, наведено ключові терміни та поняття, характерні для певної теми, викладено основні контрольні запитання та наведено проблемні питання, що ґрунтуються на викладеному матеріалі і з якими читач ознайомиться у наступних розділах.

Частина II — "Практикум: маркетингові ситуації та практичні завдання" представ­лена типовими маркетинговими ситуаціями, інтегрованими в частину І підручника, що дає змогу читачам, оволодівши теоретичними знаннями, набувати практичних навичок щодо прийняття управлінських рішень адекватних маркетинговій ситуації. Назви ситуацій адекватні типовим маркетинговим завданням, що на практиці виконуються менеджерами різних рівнів і які належить виконати читачеві: "визначення ...", "розробка ...", "обґрунтування рішення ...", "аналіз ...", "оцінка...", "планування ..." тощо.

У цьому виданні застосовано принципово нову, єдину для всіх ситуацій, структуру:

— посилання на підрозділ, в якому викладено теоретичний матеріал, необхідний
для виконання практичних завдань ("підрозділ ...");

теоретичний анонс, що передує розгляду деяких ситуацій, в якому стисло
ви-кладено суть та методи прийняття рішень (теорія ігор; дерево рішень);
методи аналізу (кореляційний, кластерний, сумісний аналіз та методики роз­
рахунків);

— опис ситуації, який завершується постановкою завдання ("Слід ...", "Необхідно ...");

аналіз ситуації;

— висновки під рубрикою "Яке рішення слід прийняти?";

завдання, які читачі мають виконати самостійно під час аналізу ситуації або на етапі прийняття рішення.

Обраний підхід до викладення матеріалу практикуму підпорядкований меті — формуван­ня у студентів логіки прийняття маркетингових рішень. Цьому сприяє:

ü структура розгляду ситуацій (опис — аналіз — рішення) з виокремленням блоків "Аналіз ситуації" та "Яке рішення слід прийняти?". Поступове наближення до рішення представлено у послідовності кроків наведених методик та етапів про­цесів, що розглядаються в теоретичній частині підручника;

ü формулювання назви ситуації та сутності завдання в контексті типових марке­тингових проблем. Це дає можливість, розглядаючи конкретну маркетингову ситуацію, вийтиза її межі, опановуючи механізм прийняття рішень у ситуаціях, подібних наведеній, іншими суб'єктами ринку на інших товарних ринках, в ін­шому маркетинговому оточенні.

В описі ситуацій та прикладах використано матеріали реальних вітчизняних та зарубіж­них фірм зпосиланням на першоджерела інформації. З огляду на конфіденційність ін­формації, у більшості ситуацій змінено назви фірм, торгових марок та фактичні показники, що характеризують діяльність фірми, відкрита публікація яких може завдати фірмі шкоди збоку конкурентів ("ГАЛАКТИКА", "ПРОМЕКСПО", "КОМПАС", "ТУР").

Характеристика деяких фірм ("ПОБУТТЕХНІКА", "ТЕКА", "ЛЮКС", "КРОК", "ЮНОНА" та ін.) є узагальненим "портретом" компаній, що діють на певному товарному ринку, а компанії NEW LINE, COLORIT, ART, SUN, WINNER — гіпотетичні компанії, результати діяльності якихотримано в ході прийняття рішень студентами українських вищих закладів освіти під час імітаційної гри МЕSЕ американської компанії J.A.

Враховуючи практичний інтерес до комплексного, цілісного уявлення про діяльність фірми, розуміння взаємозв'язку рішень, що приймаються з питань ціноутворення, асортименту, розробки комплексу просування, інших маркетингових проблем, певні фірми є об'єктом увагив кількох ситуаціях, в яких розглядаються різні аспекти їх маркетингової діяльності:

фірма "ГАЛАКТИКА" (ситуації 2, 3, 16, 18, 21, 45, 46);

фірма "ПОБУТТЕХНІКА" (ситуації 12, 13, 23, 25, 27, 31, 33, 34);

фірма "КОМПАС" (ситуації 15, 19, 26, 29, 47) та ін.

Викладення матеріалу обох частин підручника має діалоговий характер, що реалізовано у формі запитань, які або передують розгляду наступного теоретичного матеріалу, або передбачають пошук відповідей на них під час розгляду прикладів та ситуацій.

Практикум до того ж має дискусійний характер. При викладенні матеріалу наголошено « альтернативності підходів, методів прийняття рішень та безпосередньо рішень, що приймаються.

Пошуковий апарат підручникавключає:

— деталізовані колонтитули — в верхній частині сторінок ви знайдете назву відпо­відного розділу, підрозділу, а також етапу процесу, що розглядається на конк­ретній сторінці;

— предметний покажчик основних термінів, наведений у кінці підручника;

— різноманітні поліграфічні константи, які зазвичай використовуються в текстових матеріалах для кращого засвоєння його змісту.

Для підвищення зручності користування підручником використано такі піктограми:

 


 


 

Підручник побудований за модульним принципом:

— основні групи маркетингових функцій виокремлено в окремі розділи 2—8;

— розгляд конкретних питань у межах цих функцій представлено у формі процесу з докладним розглядом змісту кожного з його етапів ("Процес маркетингового дослідження", "Процес сегментування ринку", "Процес стратегічного маркетин­гового планування", "Процес оцінювання конкурентоспроможності товару", "Про­цес розробки нових товарів", "Процес ціноутворення", "Процес вибору та управ­ління каналами розподілу", "Процес товароруху", "Процес вибору комплексу просування", "Процес планування реклами", "Процес підготовки та проведення заходів стимулювання збуту", "Процес контролю результатів");

— у тексті теоретичної частини зроблено посилання на маркетингові ситуації,
розміщені в практикумі, які є ілюстрацією практичного використання теоретич­них положень.

Такий підхід дає змогу викладачам:

— моделювати зміст підручника при викладенні "Основи маркетингу та маркетин­гових дисциплін", "Маркетингові дослідження", "Товарна політика", "Цінова по­літика" та ін.;

— інтегрувати авторські розробки викладачів (методичні матеріали, кейси) в струк­туру курсу;

— використовувати матеріали при адаптації курсу до особливостей конкретних товарних ринків та фахової спрямованості цільової аудиторії.

Автор адресує слова подякикерівництву, викладачам, студентам Київського національного університету технологій та дизайну, Київського національного економічного університету, Київського гуманітарного інституту, Міжнародного інституту менеджменту (МІМ—Київ), а також колегам — викладачам навчальних закладів України, які брали участь в апробації підручника, керівникам фірм та практикам-маркетологам, співпраця з якими зробили можливим появу цього видання.

Щира вдячність учителям — президенту Української технологічної академії, проф. Нестерову В.П., зав. кафедрою КНУТД, проф. Коновалу В.П., багаторічна підтримка яких сприяли творчому зростанню автора; моїм батькам, яким присвячена ця книга та дру­зям, чия наполегливість, вимогливість та дружня підтримка дали змогу довести працю над книгою до кінця.

Подяка працівникам видавництва "Лібра" — незмінному партнеру автора в його роботі над літературою з проблем маркетингу: верстальнику О.Радченко, редактору Н.Лісовій. Особлива подяка головному редактору та директору видавництва С.Й.Гемборовській, чий новаторський погляд на роль навчальної літератури на сучасному етапі еволюції знань, професіоналізм та багаторічна співпраця над підручником створили умови для народження нового видання.

Автор і видавництво працюють над новими виданнями з маркетингової проблематики і мають надію, що плідна співпраця з професіоналами, які мають до­свід роботи на вітчизняному і зарубіжному ринках та володіють сучасними маркетин­говими технологіями, сприятимуть ефективній діяльності українських фірм на міжна­родних ринках в умовах глобалізації економіки та розвитку інформаційних систем, що визначатимуть особливості маркетингу третього тисячоліття.


Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. Передмова
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. ПЕРЕДМОВА
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 1296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
і розташування поверхонь | С. Гаркавенко

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.