Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПЕРЕДМОВА

1. У чому ви вбачаєте соціальну значимість сім'ї?

2. Розкрийте сутність основних функцій сім'ї.

3. Що таке батьківський авторитет?

4. Розкрийте особливості прояву справжнього батьківського ав­торитету.

5. Які особливості прояву фальшивого авторитету батьків?

6. Вкажіть на основні напрямки роботи класного керівника з бать­ками вихованців.

7. Розкрийте зміст і методику підготовки та проведення певних форм роботи класного керівника з батьками учнів.

М.М. Глушик, І.М. Копич, О.С. Пенцак, В.М. Сороківський

 

 

М А Т Е М А Т И Ч Н Е П Р О Г Р А М У В А Н Н Я

 

Навчальний посібник

 

Львів

Видавництво

Львівської комерційної академії


УДК 519.85

ББК 55

Рецензенти:Р.В.Слоньовський, доктор фізико-математичних наук, професор кафедри прикладної математики Національного університету “Львівська політехніка”.

В.І.Єлейко, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економетрії та статистики Львівської комерційної академії.

О.В.Кісілевич, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри економічного прогнозування та ризику Львівської комерційної академії.

 

М.М. Глушик, І.М. Копич, О.С. Пенцак, В.М. Сороківський

Г 55 Математичне програмування: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во ЛКА, 2004. – 240 с.

 

Рекомендовано до видання Вченою радою Львівської комерційної академії,

протокол № 7 від 28 травня 2004 року.

 

Навчальний посібник містить основні розділи курсу “Математичне програмування” згідно з програмою для студентів економічних спеціальностей. Кожна тема супроводжується прикладами та контрольними запитаннями. Запропонований набір практичних завдань буде сприяти кращому засвоєнню та розумінню основних теоретичних положень і вмінню застосовувати їх на практиці.

 

55К

© М.М. Глушик,

І.М. Копич,

О.С. Пенцак,

В.М. Сороківський

 

ПЕРЕДМОВА

 

 

Перехід нашої держави до ринкових відносин зумовлює необхідність пошуку шляхів та засобів виводу економіки на новий, якісний рівень розвитку.

Здобутки та невдачі ринкових перетворень в економіці значно залежать від фахівців, які здійснюють та керують процесами переходу на новий рівень господарювання. Для їх повноцінної підготовки, крім знань з економічних дисциплін, потрібні знання з таких фундаментальних курсів як теорія систем, кібернетика, математичне моделювання, дослідження операцій та інші. Щоб краще їх засвоїти, студенти-економісти повинні досконало володіти математичним апаратом. З другого боку, вироблення в них навиків активного застосування на практиці математичних методів і моделей повинна забезпечувати ціла низка прикладних математико-економічних дисциплін.

На нашу думку, поряд з курсами “Теорія ймовірностей та математична статистика”, “Економетрія” чільне місце займає курс “Математичне програмування”, в якому викладаються основні математичні методи оптимізації структури та функціонування організаційно-управлінських систем в багатьох галузях науки.

Навчальна дисципліна “Математичне програмування” ставить за мету засвоєння необхідного математичного апарату, який дозволяє моделювати реальні економічні процеси, сприяє розвитку логічного мислення.

В цьому курсі викладаються фундаментальні відомості з лінійного програмування (графічний та симплексний методи розв'язування задач лінійного програмування, дуальність (двоїстість) в лінійному програмуванні, транспортна задача, цілочислове лінійне програмування), теорії графів, теорії ігор, нелінійного програмування, динамічного програмування, необхідні для формування математичної культури спеціаліста, а також конкретні поняття, що застосовуються в курсах “Дослідження операцій”, “Моделювання економіки”, “Стратегічний аналіз”, “Системний аналіз” та інших.

Методика вивчення курсу базується на єдності проблемних лекцій, лабораторних та практичних занять, які передбачають розв'язування типових прикладів і задач, виконання індивідуальних завдань та самостійну роботу над курсом.

В останні роки на вивчення даної дисципліни для більшості спеціальностей навчальним планом передбачено 18 годин лекцій та 36 годин практичних занять. Така невідповідність годин визначає необхідність розгляду деяких теоретичних питань на практичних заняттях, а також винесення їх на самостійну роботу. Тому виникла думка про підготовку до видання навчального посібника, який би певною мірою охопив усі теми, допоміг студентам при підготовці до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконанні індивідуальних завдань, самостійній роботі над курсом. Без сумніву, він буде корисним студентам стаціонарної, вечірньої та заочної форм навчання.

Даний посібник містить основні теми курсу "Математичне програмування" згідно з навчальною програмою, за якою дана дисципліна читається для студентів економічних спеціальностей.

Теоретичний матеріал викладається від інтуїтивного введення та обґрунтування теоретичних понять до рекомендацій щодо їх застосування при розв’язуванні прикладів і задач.

Для ефективного засвоєння основних теоретичних положень та кращого розуміння методів розв’язування прикладів і задач подаються короткі відомості з теорії систем лінійних рівнянь та нерівностей, векторної алгебри та теорії функцій багатьох змінних.

Інколи, при розгляді деяких тем, ми вважали за доцільне спочатку навести розв’язки типових прикладів, а потім дати теоретичне обґрунтування методів їх розв’язування.

Запропоновані в кінці кожної теми (розділ 1) та в кінці кожного розділу (розділи 2–6) контрольні запитання та практичні завдання, а також наведені в кінці розділу 7 індивідуальні завдання, сприятимуть кращому розумінню та засвоєнню основних теоретичних положень і розвиватимуть уміння застосовувати їх при розв’язуванні прикладів та задач.

В останні роки важлива роль при викладанні багатьох дисциплін відводиться використанню пакетів прикладних програм для персональних комп’ютерів. Їх використання дозволяє зробити всі необхідні дії з дослідження проблеми, аналізу даних, моделювання, документування й оформлення результатів. Це дає можливість не заглиблюватися у складання математичних моделей, вибір методів, труднощі програмування, а зосередитись на самій проблемі. Детально це питання буде розглянуто в розділі 7.

Значна частина матеріалу, який ввійшов в даний посібник, протягом останніх років викладалася авторами в Львівській комерційній академії в лекційних курсах „Математика для економістів” та „Математичне програмування”.

При написанні посібника автори використовували джерела, наведені в списку літератури.

За структурою даний посібник складається з семи розділів.

Протягом всього викладу розділи мають одноступеневу нумерацію; параграфи, рисунки, таблиці, зауваження, визначення, приклади, формули, теореми – двоступеневу, де перша цифра визначає номер розділу, друга – номер параграфу, рисунка, таблиці, зауваження, визначення, прикладу, формули, теореми. У розділі 1 параграфи 1.3–1.6 містять підпункти, які мають триступеневу нумерацію.

Автори висловлюють вдячність професору, доктору фізико-математичних наук Слоньовському Роману Володимировичу, професору, доктору економічних наук Єлейку Василю Івановичу, доценту, кандидату фізико-математичних наук Кісілевич Олександрі Василівні за корисні зауваження при рецензуванні підручника та співробітниці академії Наталії Ярославівні Ляшовській за допомогу при підготовці рукопису до видання.

 

Михайло Глушик

Іван Копич

Оксана Пенцак

Василь Сороківський

 



Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. Передмова
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. ПЕРЕДМОВА
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 739

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | ТИПОВА ПРОГРАМА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.