![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ 3. ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ІГОРНадалі, щоб відрізнити орієнтований граф Визначення 2.14. Потоком в мережі Ціле число Величину Вершини мережі Якщо Якщо по деяких дугах потоки від’ємні, то дані суми не мають наглядної інтерпретації, але їх різниця, як і раніше, є порожнім потоком із вершини Згрупуємо вершини мережі
Елементи множин Якщо мережа має єдине джерело Нехай
Будемо писати Кажуть, що потік Потоки Нехай в даній мережі Визначення 2.15. Дуга із С буде називатися нормальною, якщо її нова орієнтація співпадає з вихідною, і оберненою в іншому випадку. Визначимо функцію На рисунку 2.8 зображений простий ланцюг С, орієнтований з
Рис.2.8.
Визначення 2.16. Мережа Цілі числа Визначення 2.17. Потік
Наша мета — максимізувати потік з v в w. Очевидно, що максимальна довжина потоку не може бути менша ніж 5 одиниць. Виберемо ланцюг v, у, х, w і припишемо кожній дузі потік величиною 2. Решти дугам припишемо потоки рівні нулю. Отримаємо потік, зображений на рисунку 2.9 б). Візьмемо тепер ланцюг v, х, z, w і припишемо одиничний потік кожній із його дуг. Додавши новий потік до попереднього, отримаємо потік, зображений на рисунку 2.9.в), з трьома насиченими дугами. Єдиний спосіб, з допомогою якого можна збільшити величину потоку з v в w, полягає в тому, щоб відмовитись від раніше прийнятого рішення пропустити потік від у до х. Додамо потік величини 2 в ланцюг v, х, у, z, w. Одержаний в результаті потік, показаний на рисунку 2.9 г) і його величина є максимальною. Синтез потоків описується з допомогою допоміжного орієнтованого графа, який називається графом приростів. Якщо Нехай Припустимо, що Важливо відзначити, що така модель застосовується для оцінки вартості потоків тільки тоді, коли вартість потоку в кожній дузі пропорційна величині потоку. Розглянемо спочатку транспортні мережі (для них
знайти допустимий потік мінімальної вартості. Перші цифри визначають вартість потоків на дугах, другі – пропускні здатності цих дуг. Весь обчислювальний процес зображатимемо на рисунку 2.10. Зліва показана необхідна послідовність графів приростів. Числа на дугах відповідають їх довжинам, дуги з нескінченними довжинами опущені, дуги, які входять в найкоротший шлях від джерела до стоку, виділені жирними лініями. В правій частині малюнка зображена послідовність потоків мінімальної вартості в порядку зростання їх величини. Ці потоки одержані з допомогою послідовного додавання потоків на ланцюгах, які відповідають найкоротшим шляхам в графі приростів. Числа на дугах визначають величину потоку, який по них пропущений.
![]()
![]() ![]()
В загальному випадку знайдено чотири потоки на ланцюгах, які мають величини 5, 2, 3 і 1 відповідно. Кінцевий потік величиною 11 одиниць, очевидно буде максимальним, оскільки обидві дуги вже насичені. Зауважимо, що перший граф приростів Простота наведеного прикладу дозволить візуально знайти найкоротші шляхи в кожному графі приростів. В більш складних випадках для знаходження кожного найкоротшого шляху необхідно використати інші методи, оскільки вибір найкоротшого шляху дасть в результаті потік, вартість якого не мінімальна. В цьому випадку його не можна використовувати за початкову точку при визначенні наступного приросту потоку. В розглянутому прикладі кожний наступний граф приростів має тільки один найкоротший шлях. Проте це не завжди так. Коли є декілька найкоротших шляхів, будь-який з них можна використати в якості базису для знаходження наступного потоку по ланцюгу. Слід зауважити, що хоча ми обійшлися без побудови потоків величини 1, 2, 3, 4, 6, 8 і 9 в розглянутому вище прикладі, такі потоки мінімальної вартості можна отримати. Наприклад, для одержання потоку мінімальної вартості величини 8 ми повинні додати до потоку
Контрольні запитання та задачі 1. Дайте визначення графа. 2. Які графи називаються скінченними, виродженими? 3. Які вершини називаються ізольованими, граничними точками ребра, суміжними? 4. Які ребра називають суміжними, паралельними? 5. Що називається петлею? 6. Які петлі називаються паралельними? 7. В чому різниця між суміжністю та інцидентністю? 8. Дайте визначення степеня вершини графа, маршруту. 9. Який маршрут називається замкнутим, ланцюгом, циклом? 10. Дайте визначення простого ланцюга, простого циклу. 11. Який граф називається повним? 12. Чому рівна степінь вершини повного графа? 13. Який граф називається доповненням графа? 14. Чому рівне число вершин повного графа? 15. Який граф називається зв’язним, незв’язним, деревом, лісом? 16. Який граф називають підграфом графа 17. Яке ребро графа називається мостом? 18. В якому випадку дерево покриває граф? 19. Яке ребро називається орієнтованим? 20. Який граф називається орієнтованим? 21. Дайте визначення степеня виходу і степеня входу вершини А. 22. Яка вершина орієнтованого графа називається вершиною-джерелом, вершиною-стоком? 23. Дайте визначення шляху в орієнтованому графі. 24. Який шлях в орієнтованому графі називається простим, замкнутим, орієнтованим циклом? 25. В якому випадку кажуть, що вершина В досяжна з вершини А? 26. Що розуміють під довжиною шляху? 27. Що називають відстанню між двома вершинами? 28. Дайте визначення матриці суміжності, інцидентності, шляхів. 29. Які графи називають мережами? 30. Що представляє собою задача мінімізації мережі? 31. В чому суть задачі про найкоротший шлях? 32. Дайте визначення потоку в мережі, чистого потоку. 33. Як класифікують мережі за впливом на потік? 34. Які два потоки 35. Яка дуга називається протилежною? 36. Дайте визначення мережі з пропускною здатністю, допустимого потоку, графу, приростів. 37. Як визначається загальна вартість потоку? 38. Дайте визначення джерела, стоку і проміжної вершини для мережі. 39.
дайте відповіді: а) які точки є граничними для кожного з ребер; б) для кожного ребра вкажіть суміжні з ним; в) для кожної вершини вкажіть суміжні з нею і її степінь.
40. Намалюйте повний граф з 5 і 7 вершинами. 41. Чи існує повний граф з 5, 7, 10, 15 ребрами? Якщо існує, то скільки кожен з них має вершин?
42. Намалюйте графи, які є доповненням до графів
43. Нехай граф 44. Намалюйте граф з 5 вершинами, в якого: а) одна вершина ізольована, а друга степеня 4; б) рівно дві вершини мають однаковий степінь; в) степені всіх вершин різні між собою. 45.
вказати всі маршрути, шляхи, прості шляхи. 46.
вкажіть цикли, які містять 4, 5, 6, 10 ребер, прості цикли. 47. Нарисуйте граф з п’ятьма вершинами, який не є зв’язним. 48. Вкажіть всі мости графа
49. Які ребра треба видалити в графі,
щоб він став деревом. 50. Для графа побудувати всі покриваючі дерева
51.
52.
підрахувати кількість шляхів. Визначити відстань від 53. Побудувати графи за даними матрицями суміжності а) б)
54. Побудувати графи за даними матрицями інцидентності а) б)
РОЗДІЛ 3. ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ІГОР Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|