Коментар. Результати розрахунків показують, що виручка у першому випадку, коли замовляється батонів, дорівнює грош. од. і помітно відрізняється від виручки грош. од., одержуваної при середній їх кількості батонів. ▲
Приклад 3.13. Кондитерська замовляє шоколад у фірми кондитерських виробів, яка обслуговує декілька магазинів. Власник кондитерської повинен вирішити, скільки йому слід замовляти шоколадних фігурок до свята. Замовлення потрібне не пізніше, ніж за 2 місяці до свята. Кожна шоколадна фігурка обходиться магазину у 10 грош. од., а продається за 28 грош. од. Сума, витрачена на нереалізований за свята шоколад, складає платіжний дефіцит. Можна стверджувати, що за тиждень свят магазину напевно вдасться продати не менше 100 фігурок, але не більше 500. Продаж будь-якої кількості між 100 і 500 вважається рівноімовірними подіями, тобто магазин припускає, що обсяг попиту рівномірно розподілений на інтервалі від 100 до 500. Визначимо оптимальний обсяг замовлення шоколаду і прибуток, який може одержати кондитерська.
Якщо вважати обсяг попиту неперервною випадковою величиною, розподіленою за рівномірним законом, то відповідна щільність імовірностей дорівнює
Функція визначається співвідношенням
Із наведених вище даних і умова для визначення оптимального має вигляд
де
Середня кількість нерозпроданих до кінця свят шоколадних фігурок при умові, що до початку свят їх було замовлено q штук , дорівнює
Середній очікуваний прибуток як функція розміру замовлення визначається наступним співвідношенням