МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 5. Технологія управління педагогічними конфліктамиКонструктивний і деструктивний шляхи розв’язання конфлікту. Мета конструктивного шляху вирішення конфлікту, його наслідки. Динаміка конструктивного розвитку педагогічного конфлікту: виникнення протиріччя, усвідомлення протиріччя, загострення протиріч, пошук способів урегулювання, розв’язання конфлікту. Вимоги до поведінки керівника на кожному етапі. Критерії конструктивного розв’язання конфлікту. План аналізу конфліктної ситуації (за М.М.Рибаковою): опис ситуації, її учасників; визначення в ситуації моменту, коли можна було б попередити її перехід у конфлікт; усвідомлення того, що заважало зробити це; прийоми, які міг би використати керівник і як він їх використав, оцінка; варіанти відносин після конфлікту. Способи конструктивного розв’язання конфлікту. „Техніка амортизації” у кризові моменти: емпатійне слухання; реакція на потребу, а не на позицію. Поетапна діяльність з розв’язання конфліктів( за Н.Л. Коломінським). Відмінність педагогічного і адміністративного шляхів. Способи педагогічного розв’язання конфліктів (за Н.Є. Щурковою): гумор і правила застосування педагогічних жартів; психологічне поглажування для зняття напруження; компроміс як поступки для врахування інтересів кожного; аналіз ситуації як розвиваюча бесіда ; третейський суд у разі неможливості прийняти відповідальність за рішення жодною стороною; ультиматум, якщо попередні способи не принесли наслідків; розрив зв’язку (дуже рідко через специфіку педагогічної діяльності). Логіка поведінки вчителя в конфлікті(за Н.Є.Щурковою). Творчий підхід до розв’язання конфліктної ситуації : орієнтація на позитивний вихід, контроль своїх емоцій, надання виходу емоціям іншої особи, уникнення звинувачень, використання техніки „спокійних питань”, не брати на себе приниження, вияв співчуття, врахування особливостей співрозмовника. Дотримання технології „ремонту зламаних стосунків”. Умови конструктивної поведінки у конфліктній ситуації: відкрите й ефективне спілкування ; орієнтація не наминуле, а на майбутнє; позитивне ставлення до опонента ; раціональне мислення; співробітництво; толерантність; готовність до спільного вирішення проблем. Опорні поняття: конструктивне розв’язання конфлікту, деструктивне розв’язання конфлікту, управління конфліктом, динаміка конфлікту, „техніка амортизації” у конфлікті, технологія „ремонту зламаних стосунків”, техніка „спокійних питань”. ЛІТЕРАТУРА: 1. Анцупов А.Я., Малышев А.А. Введение в конфликтологию. Как предупреждать и разрешать межличностные конфликты. - К.: МАУП, 1976.– С.60-61. 2. Гласс Л. Вредные люди / Пер. с англ. – СПб: Питер Пресс, 1997. – С.68-173. 3. Гришина Н.В. Психология конфликта.– СПб: Питер,2000.- С.285-312. 4. Джонсон, Девід В. Соціальна психологія: тренінг міжособстісного спілкування/ Пер.з англ. – К.:КМ Академія, 2003. – С48-53, 236-260). 5. Коломінський Н.Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект. – К.:МАУП, 2000. – С. 140-142. 6. Конфликты: Сущность и преодоление: Методические материалы и рекомендации. – М.: МГК НО, 1990. – С.5-38. 7. Корнелиус Х., Фейр Ш. Выиграть может каждый. – М.: Стрингер, 1992.- С.33-43. 8. Лукашонок С.Н., Щуркова Н.Е. Конфликтологический этюд для учителя. – М.: Рос. педобщество, 1998. – 79с. 9. Росс Л., Нисбетт Р. Человек и ситуация. Уроки социальной психологии /Перев. с англ. – М.: Аспект Пресс, 2000. – С.364-366. 10. Рыбакова М.М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе. – М.: Просвещение, 1991. – С.11-115. 11. Рыданова И.И. Основы педагогики общения. – Мн.: Беларуская навука, 1998.- С.11, 147-173. 12. Самоукина Н.В. Игры, в которые играют...- Дубна: Феникс, 1986. – С. 91-106. 13. Самыгин С.И. Столяренко Л.Д. Психология управления: Учебн. пособие. – Ростов н/Д.: Феникс,1997. – С. 465-476. 14. Скотт Д.Г. Конфликты. Пути их преодоления. – К.: Внешторгиздат, 1991.- 166-168. 15. Старовойтенко Н. Використання гумору як педагогічного засобу // Рідна школа. – 2000.- №1.-С.74-76. 16. Фишер Р., Юри У. Путь к согласию, или переговоры без поражения. – М.: Наука, 1992. – С.56-70. 17. Щуркова Н.Е. Педагогическая технология. – М.: Пед. общество России, 2002. – С. 96-104, 137-142. 18. Щуркова Н.Е. Практикум по педагогической технологии. – М.: Пед. общество России, 1998. – С.73-82.
Плани практичних занять Читайте також:
|
||||||||
|