МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правова природа амністії і помилуванняПроверила:Шортанбаева С.К 1.1. Історичні аспекти становлення законодавства про застосування амністії та здійснення помилування.
Як зазначає Таганцев М.С. , історична оцінка будь-якого закону є одним із прийомів критичного аналізу права. Таганцев Н. С. Русское уголовное право : в 2 т. / Таганцев Н. С. – Тула : Автограф, 2001. – Т.1: Часть общая. –2001. – 800 с. Амністія і помилування є давніми правовими інститутами. Вони як прояв державного милосердя до своїх громадян, які скоїли злочини, відомі з давніх-давен, оскільки їх виникнення, становлення і розвиток є невід’ємними складовими процесів цивілізаційного розвитку і державного становлення. вивчення правового явища в генезисі дозволяє шляхом дослідження реальних фактів історії виявити прояви феномена, а також передумови його виникнення та наслідки: історія торкається всього в цьому житті, право не є виключенням. В історичному аспекті прообразом амністії та помилування є право потерпілої особи прощати свого кривдника. Литвак, полійчук, інститути амністії і помилування на території україни, ст..108 Відносно точного часу виникнення цих інститутів в правовій науці існує багато суперечок. Існує думка, що амністія і помилування виникли в Стародавньому Римі, коли за часів республіки амністія застосовувалась за рішеннями народних коміцій і сенату, а за часів імперії це право перейшло імператору. Деякі юристи посилаються на історичний факт, який відноситься до більш давньої епохи, а саме це те, що є відомим випадок, коли син Хаммурапі помилував раба, який підлягав смертній карі. Хоча в самих законах Хаммурапі (XVIII ст.. до н.е.) немає згадок про пробачення злочинцям. Також, як пише Таганцев М.С. у своїх працях, існують згадки про помилування ще за часів Стародавнього Єгипту . Він посилається на Єгипетські папіруси ( ХХ ст.. до н.е.) і вважає, що саме вони є найдавнішою згадкою про помилування. Зокрема, йде мова про єгиптянина Синуха, який служив в армії фараона, але згодом дезертирував. Коли він повернувся на батьківщину, фараон пробачив йому, хоча за подібний злочин передбачалось суворе покарання.Таганцев Н. С. Русское уголовное право : в 2 т. / Таганцев Н. С. – Тула : Автограф, 2001. – Т.1: Часть общая. –2001. – 800 с. Що стосується України, то історія цих інститутів бере початок з династії Рюриковичів в період, коли публічна влада була недостатньо централізована. Кожен з князів мав змогу здійснювати помилування в межах своєї території.Як приклад, Данило Галицький після завоювання міста Галич, яке за допомогою боярства було захоплено Ростиславом, проявив милосердя і помилував галицьких бояр, незважаючи на їх зраду. Люблинский П. И. Право амнистии. Историко-догматическое и политическое исследование / Люблинский П. И. – СПб., 1907. – 372 с. Згодом, у зв’язку з переходом частини українських земель до складу царської Росії та з централізацією влади право помилування зосередилось в руках монарха (імператора), тобто «милість» набуває більш визначеної правової форми у контексті звільнення від кримінального покарання особи, яка вчинила злочин. Помилування монархом здійснювалось у формі маніфеста, жодних обмежень не існувало – ні за колом осіб, ні за видами, ні за складами злочинів. В законодавстві царської Росії не існувало чіткого розмежування між помилуванням та амністією., а дореволюційне законодавство взагалі не вживало термін «амністія», а користувалось термінами «помилування» чи « прощення», які застосовувались як до випадків звільнення від покарання окремих осіб, так і багатьох засуджених. Литвак, полійчук, інститути амністії і помилування на території україни, ст..108 Тобто йшла мова як про помилування однієї конкретної особи, так і про колективне помилування , яке можна вважати тією ж таки амністією. Першим законодавчим актом, в якому знайшло відображення помилування, є Судебник 1550 р., в якому було встановлено, що особа залишається в немилості до визначення покарання чи до здійснення помилування.Хоч право царя здійснювати помилування передбачено Судебником, проте тлумачення категорії помилування як такої в ньому не визначається. Право на помилування застосовувалось царями з різноманітних причин- це могло статись у зв’язку з коронацією, народженням сина, релігійним святом. Іван Грозний в своєму заповіті від 10 березня 1584 року зазначив про звільнення після його смерті всіх в’язнів. Читайте також:
|
||||||||
|