Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічні особливості читання

Класне і домашнє читання

Підготовлене і непідготовлене читання

Підготовлене читання передбачає усунення мовних труднощів до читання тексту. Дуже важливо натомість, щоб робота над мовним матеріалом не розкривала змісту тексту (інакше процес читання не буде мати сенсу), і тому використовується такий прийом: морфологічні і синтаксичні труднощі, що мають місце в тексті, аналізуються на іншому лексичному матеріалі, нові слова презентуються і відпрацьовуються в іншому лексичному оточенні.

Непідготовлене читання проводиться на адаптованих текстах. В них можуть бути незнайомі слова та конструкції але вони не повинні перешкоджати сприйманню основної інформації тексту.

 

У процесі накопичення читацького досвіду час відведений на класне читання зменшується на користь домашнього читання. Домашнє читання дозволяє заощадити час на уроці і викладач проводить лише контроль розуміння прочитаного.

Однак, уроки з навчання читання повинні бути присутніми на всіх етапах вивчення мови, тому що викладач повинен забезпечити оволодіння вміння читати по мірі збільшення труднощів.

 

Для довготривалого запам’ятовування слова під час навчання читання потрібно застосувати принцип усного випередження, котрий визначає таку послідовність роботи з мовними одиницями: почути, вимовити, прочитати. Ця рекомендація може бути категоричною тільки на початковому етапі. На продовженому етапі можлива інша послідовність оволодіння мовним матеріалом – побачити написане, за графічним образом відтворити слуховий, мовленнєвий і моторний (письмовий) образи. Така презентація матеріалу забезпечує максимальне використання всіх можливих аналізаторів – слухових, мовнорухливих, зорових.

Зіставлення графічного і слухомоторного образів можливе завдяки дуже важливому в процесі читання механізму внутрішнього промовляння. Під час читання людина не тільки бачить текст але й промовляє його про себе й одночасно нібито чує себе з боку. Таким чином здійснюється взаємодія органів зору і слуху, накладання графічного образу на слуховий викликає асоціативне сприймання значення.

Важливим психологічним компонентом процесу читання є ймовірне прогнозування, котре виявляється на смисловому та вербальному рівнях. Смислове прогнозування – вміння вгадати, передбачити події, що описуються в тексті, за назвою тексту, по перших реченнях здогадатися, про що буде йти далі мова. Ось чому будь-який текст для читання повинен розумно поєднувати в собі нову для читаючого інформацію з вже йому відомою.

В методиці навчання читання існує поняття вербальне прогнозування – вміння через початкові літери вгадати слово, за першими словами вгадати синтаксичну будову речення, по першому реченню – подальшу побудову абзацу.

 


ЛЕКЦІЯ 6

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. N Уроки класного читання
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  10. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  11. Анатомо-фізіолгічні особливості
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Навчання різних видів читання. | Мовні труднощі аудіювання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.217 сек.