Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary Practice

Exercise 1. Look at the words in bold in the text and try to explain them.

Exercise 2.Fill in the correct preposition.

1. Eating sweets increases the level …… sugar …….your blood.

2. Milk is rich …. vitamins and proteins.

3. Cream is high …… calories and it is also associated ……. heart diseases when it is eaten …… large amounts.

4. My father suffers ……. high blood pressure, so he had to miss out ……going on the rollercoaster when we went to the funfair.

5. I wasn’t aware …… the fact that my body was lacking ……. iron until I got the results of my blood test.

6. Oxygen combines ……. hydrogen to form water.

Exercise 3. Read the text again and talk about chocolate, sugar, cheese, butter and cream, meat and coffee or tea in terms of : nutrients, calories and ways they affect the human system.

Exercise 4.Epicurus lived by the philosophy, ‘Eat, drink and be merry and let tomorrow take care of itself!’ Do you agree with this idea?

Exercise 5.Put the following foods into three categories, then say which are considered to be healthy and which unhealthy. Some of the foods fit into more than one category.

melon, red meat, olive oil, apples, chocolate, grapes, chicken, butter, milk, ice-cream, cheese, fish, pears, cherries, nuts

 

Protein: ………………………………………………………………………………….

Fat: ………………………………………………………………………………………

Sugar: ……………………………………………………………………………………

 

It is interesting to know

& Reading

Read the text and be ready to discuss it. Translate the underlined words and use them in the sentences of your own.

 


Читайте також:

  1. ACTIVE VOCABULARY
  2. ACTIVE VOCABULARY
  3. Active Vocabulary
  4. ACTIVE VOCABULARY
  5. Active Vocabulary
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. Active Vocabulary
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. Active Vocabulary
  11. Active Vocabulary
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
A. diet B. fast C. nutrition D. health | A view of fast food

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.