МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exercise 20Put the words in the correct order to make sentences or questions. Then use them to complete the conversation between the waiter and two customers. coffee you like some Would order to wine you like some Would water Fizzy still mineral or table two a We’d for like bill have Can the we menu have we the Could included service the Is First pâté I’d the like like How you steak would the lamb like course the I’d chops the for main like vegetables you What would * * *
* * *
* * *
Exercise 21 ØMake up a twenty linetwenty-line dialogue called “At the Restaurant.” Use the following words and phrases: 1) a menu-card, 2) wine-list, 3) let me have, 4) what shall I help you to?, 5) to uncork a bottle, 6) what shall we have for ..?, 7) what can you suggest for. .?, 8) here is to . . ., 9) would you care for .. .?, 10) may I trouble you for . .? Speaking What do you say if: · You want to invite smb to dinner; · Smb invites you to dinner; · You want to see the menu; · You give smb the menu; · You like a dish very much; · You want to have a steak (fruit, fish); · You have enjoyed dinner; · You want to drink smth. Exercise 22 Crossword ACROSS: 1) what Japanese people eat with (10) 2) green vegetables found in pods (4) 3) skin of an orange or a potato (4) 4) thick slice of pork or lamb with a bone in it (4) 5) not well-done (4) 6) American maize (4) 7) cook without water (5) 8) used for carving (5) 9) flesh of a pig (4) 10) part of a recipe such as flour, eggs, etc. (10) 11) flesh of a bull (4)
DOWN: 1) pots, plates, cups made of baked clay (8) 2) an eye-watering vegetable (5) 3) to drink, taking a very small quantity at a time (3) 4) favourite dessert of children (8) 5) deep metal cooking pot with a lid and a handle (8) 6) made of pastry with apples or meat (3) 7) an item of cutlery (5) 8) main ingredient of all soups (5) 9) the main cook (4) 10) fruit popular in Poland (5) 11) rub cheese into small pieces (5) 12) young goat (3) 13) hard or soft boiled (3)
Speaking Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|