МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Exercise 2Part A. Work in pairs and discuss the answers to the following questions. ‘Mind your manners!’ 1. What do you say at the start of a meal? 2. Do you usually use a knife or a fork? If so, what hand do you hold them in? 3. Do you use a napkin? If so, where do you put it? 4. Where do you put your fork when you have finished your meal? 5. Where do you put your hands when you’re at the table but not eating? 6. Do you eat cake with a fork or a spoon? 7. What food do you usually eat with your fingers at the dining table? 8. How do you usually drink hot coffee or tea? 9. Do you read during a meal? 10. What do you say and do when someone raises his or her glass? Part B. Work in groups of three and write down three examples of table manners – two false and one true. Present your three examples of table manners to the rest of the group, let the students guess which is the correct one. Example: 1. You should always eat thick soup with a knife and fork. 2. In a restaurant, you can attract the waiter’s attention by whistling. 3. After a meal, say goodbye and shake hands with all the other people. Exercise 3 Open the brackets following the rules of table manners: 1. On receiving the invitation (don’t / give) your “yes” or “no” answer promptly. 2. If you cannot make it (don’t / write or telephone) to express your regret and (don’t / ask) to be excused. 3. (Don’t / come) before the time indicated on the invitation. Try (not to be late / not to come in time). 4. (Don’t / shake) hands with the hostess, unless she extends her hand. 5. (Do not / stand up) when introduced. 6. When leaving a party (do not / thank) the host and hostess, but (do not / attract) attention of other guests. 7. (Do not / press) refreshments, especially strong drinks upon unwilling guests. 8. (Don’t / write) thank-you-notes to thank someone for the party. 9. (Don’t / attract) attention to yourself in public. 10. When eating (do not / take) as much as you want, but (don’t / eat) as much as you take. 11. (Do not / eat) too fast, (don’t / munch) while eating. 12. (Don’t / take ) a little of every dish that’s offered to you. 13. (Don’t / eat) cakes with forks, (don’t /eat) with spoons. 14. (Don’t / gulp) your drink. (Don’t / sip) your drink. 15. (Don’t / wish) each other “Good appetite”.
Читайте також:
|
||||||||
|