МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Початок відродження української свідомостіЗазначте, що процес відродження української свідомості був складним і повільним. Наприкінці XVIII ст. Лівобережжя і Слобожанщина стали колискою національного відродження Цю ідею втілювала у життя українська інтелігенція. Саме з її ініціативи на кошти багатьох людей та при підтримці громадськості у Харкові в 1805 р. було відкрито університет, що став не тільки науково-освітнім центром, а й осередком української культури Саме тут і закладено основи українознавства. Створені на базі університету друкарня та книгарня стимулювали появу газет, журналів, альманахів українських за тематикою, а пізніше й за мовою. На їх сторінках друкувалися твори П. Гулака-Артемовського, Г. Квітки – Ослов’яненка, І Котляревського, Г.Сковороди. Як приклад приведіть перший а Україні масовий популярний журнал "Український вісник", що видавався у Харкові з 1816 до 1819р. Девізом журналу стали слова його засновника Євграфа Філомафітського: "Сприяння всебічному піднесенню науки і літератури" Згадайте також творчість Г Квітки - Ослов’яненка, який переконай, що українською мовою можна писати високохудожні твори. Саме за "Малоросійські оповідання" (Харків, 1834 р) його казали батьком української прози. Під впливом Г. Квітки - Ослов’яненка українською мовою став писати літературні твори випускник Харківського університету Микола Костомаров, який прославився як історик України Показовим було й те, що українську мову стали використовувати багато тодішніх молодих літераторів і науковців, котрі об’єдналися в гурток харківських романтиків Підкресліть, що національне свідома громадськість з врятуванням української мови пов'язувала надії на збереження духовної культури, на відновлення автономного суспільно-політичного устрою України Значний вплив на розвиток "українознавства справила «Грамматика малороссийского наречия" Олексія .Павловського, що вийшла друком у Петербурзі в 1818 р. Це була перша наукова граматика української мови, що дістала високу оцінку сучасників Зверніть увагу на діяльність Ізмаїла Срезнєвського - професора Харківського університету Його фольклорна збірка "Запорожская старина" у трьох випусках свідчила про те, що автор вбачав свою місію у пробудженні української національної свідомості Він одним з перших категорично заявив (стаття "Взгляд на памятники украинской народной словесности"), що українська мова є мова, а не "наречие". До процесу національно-культурного відродження підключилися вчені Київського університету, відкритого у 1834 р Багато для цього зробив його перший ректор Михайло Максимович Додайте сюди величезний громадський інтерес до історії України і появу перших наукових праць "Історії русів", "Истории Малой России" Д Бантиш-Каменського, "Истории Малороссии" М.Маркевича. Далі зазначте, що процес формування прогресивної суспільно-політичної думки в Україні відбувався під впливом Західної Європи У зв'язку з цим охарактеризуйте появу масонства в Україні, діяльність масонських лож київської "Об'єднаних слов'ян" (1818 - 1822), полтавської "Любов до істини" (1818 - 1819), одеських "Поет Євксинский" та Трьох царств природи" Підкресліть, що, незважаючи на указ Олександра І про заборону масонських лож (1822), ідея боротьби за політичну незалежність України продовжувала існувати Окремо зупиніться на виникненні та діяльності Малоросійського товариства, яке ініціював В. Лукашевич Це була громадсько-політична організація, метою якої було добитися державної незалежності України, сприяти піднесенню української національної свідомості ("Катехізис автономіста") Дайте стислу характеристику діяльності військової організації Товариство об’єднаних слов’ян, засновниками якого стали Ю.Люблінський, Андрій і Петро Борисович Товариство об'єднало понад 50 офіцерів - вихідців з українських дворян Програмний документ товариства "Правила" ставив за мсту скасувати монархічні порядки, ліквідувати кріпацтво та станом привілеї, створити федеративний союз незалежних слов'янських республік Особливу увагу зверніть на висвітлення питання про вплив Кирило-Мефодіївського товариства (1846 – 1847 рр.) на національно-визвольний рух Розкажіть про утворення цього братства, склад його учасників Охарактеризуйте його програмні документи "Статут" та "Книга буття українського народу, або Закон божий", підкресліть, що головною метою Кирило-Мефодіївського товариства було утвердження державної незалежності України у федеративній спілці слов'янських держав Охарактеризуйте діяльність Т.Г. Шевченка, його роль у національно-визвольному русі, значення його творів для пробудження національної свідомості. Проаналізуйте реакцію царизму на ці події, підкресліть, що розгром Кирило-Мефодіївського товариства призвів до значних втрат в українському національно-визвольному русі, але остаточно його задушити царизму не вдалося.
Читайте також:
|
||||||||
|