Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Особливості літературного процесу 20-40-х рр. ХХ століття

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Імені М.П.ДРАГОМАНОВА

Історія української літератури
(20 – 40 рр. ХХ століття)

Посібник для студентів-філологів

КИЇВ – 2011


 
УДК

ББК

Галак І., Ліпницька І.Історія української літератури (20–40-х рр. ХХ століття). – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 20011. – с.

Для студентів-філологів денної форми навчання філологічних та історико-філологічних факультетів вищих навчальних закладів.

Рецензенти:В. Кузьменко, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української філології Київського славістичного університету;

Т. Шептицька, кандидат філологічних наук, доцент кафедри …………………….Національного університету імені Т.Шевченка

Рекомендовано Вченою радою Інституту української філології НПУ імені М.П.Драгоманова

© Галак І., Ліпницька І., 2007

© Національний педагогічний університет
імені М.П.Драгоманова, 2007

 


 
Передмова

Курс «Історія української літератури 20 – 40 рр. ХХ століття». посідає важливе місце у філологічній освіті майбутніх вчителів. Він дає змогу осмислити не тільки визначні мистецькі явища в житті нашого народу, а й з’ясувати їх місце серед світової літератури.

Навчальна програма має на меті послідовно розкрити складність та інтенсивність літературно-мистецького процесу періоду «розстріляного відродження», охарактеризувати особливості напрямів, течій, індивідуальних стилів письменників.

Запропонований посібник покликаний допомогти студентам-філологам зорієнтуватися у вивченні складного і об’ємного курсу. Його структура передбачає систематизацію історико-літературного матеріалу та ознайомлення з авторитетними працями з історії української літератури 20 – 40-х рр. ХХ століття.

Пропонований посібник містить тематику лекційних та практичних занять з деталізацією їх змісту та визначенням орієнтовної кількості годин на їх вивчення, списки необхідної навчальної та критичної літератури.

Змістове наповнення посібника дозволить студентам скласти уявлення про національний літературний процес 20 – 40-х рр. ХХ століття у зв’язку із розвитком європейської естетичної думки, з’ясувати характерні ознаки української літератури зазначеного періоду, сформувати у студентів уміння орієнтуватися у багатстві стильових тенденцій, розвивати естетичний смак, уміння поціновувати художній твір за високими естетичними критеріями.

До кожної теми пропонується бібліографія, що висвітлює рівень і повноту наукового освоєння того чи іншого питання, найновіші здобутки літературознавчої науки і залишає студентові можливість вибору в опрацюванні наукових джерел. Також подається список рекомендованих художніх творів для текстуального вивчення. При цьому враховано вимоги діючої шкільної програми з української літератури.

Зміст і структура навчального посібника орієнтують студента на самостійну вдумливу роботу з художнім текстом, науковими працями, словниками, довідниками, іншими джерелами, формують уміння робити аналіз літературного твору (цілісний, проблемний, пообразний).

Пропонована тематика практичних занять не є догмою: залежно від конкретної мети, завдань і особливостей творчої роботи зі студентами кожний викладач може змінювати хід занять, міняти порядок їх проведення, а також вибирати твори для обов’язкового аудиторного чи самостійного аналізу.

З метою кращого засвоєння курсу до посібника вміщено короткий “Словник понять і термінів”, у словникових статтях якого подано стислу інформацію про окремі поняття, жанри та стильові ознаки модерної української літератури.

Для з’ясування рівня засвоєння матеріалу студентами у посібнику подаються контрольні завдання.

 


Плани лекцій

Тема 1. Особливості літературного процесу 20-40-х рр. ХХ століття

План

1. Історичні обставини в Україні після російської революції та громадянської війни. Мистецькі центри України 20-30-х рр.

2. Особливості літературного руху. «Двоколійність» розвитку української літератури ХХ ст.: материкова та еміграційна українська література як цілісне явище українського мистецького руху 20-30-х рр.

3. Розмаїття літературно-естетичних течій та шкіл. Творчі організації, об’єднання, угрупування. Мистецькі декларації. Здобутки та трагічні колізії письменників “розстріляного відродження”.

4. Літературна дискусія 1925-1928 рр.: причини і наслідки, корінні питання дискусії та їх зв’язок із дискусіями ХІХ – початку ХХ ст.

5. Жанрово-стильове розмаїття прози. Рух ”від новели до роману”.

6. Стильові напрямки поезії. Символізм та неоромантизм як стильові домінанти поезії 20-30-х рр. Український поетичний авангард 20-х рр. та програми революційного оновлення літератури.

7. Характер мотивів та конфліктів драматургії 20 – 30-х рр.

8. Психологічний та експериментальний напрямки українського театру. Театр Леся Курбаса “Березіль”.

9. Літературознавство і критика.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  6. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  7. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  8. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  9. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  10. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  11. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  12. Аграрне виробництво і його особливості




Переглядів: 937

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АКТ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.