Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



THE STUDENTS ARE IN THE LECTURE HALL

P: Excuse me, may I take this seat next to yours?

A: Yes, it is still free.

P: Thank you. I am lucky to get a seat in the front row.

A: We are both lucky. This is our first lecture at the University.

P: Yes… Oh! Where is my pen? I’m afraid I haven’t got a pen today.

A: Take my pen.

P: Thank you. I must write down the time-table for today.

A: Why only for today?

P: I may write the time-table for the rest of the week tomorrow. I mustn’t use your pen too long. You may need it yourself.

A: Oh, never mind. I have another pen. You may keep that pen as long as you like.

P: Thanks a lot.

A: What’s your name, by the way?

P: My name is Paul. And yours?

A: I’m Andrew. I’m from Tula.

P: Are you? And I’m a native of Moscow.

A: Your family are here in Moscow, aren’t they?

P: Yes, they all are here: father, mother, two brothers and my younger sister. We are a big family.

A: What’s your father’s profession? Is he a teacher?

P: Yes, you are right. He is a teacher of English. That’s one of the reason I’m here. Ours is a dynasty of teachers, that’s why I’m going to be a teacher too.

A: And my family are all village people. They are state farmers.

P: So you are the first in the family to start a dynasty of teachers, aren’t you?

A: Yes, languages are not only my hobby but a very serious interest in life. I can read two foreign languages, English and German.

P: That’s great! Can you speak these languages?

A: Not yet. I can speak only English a little.

P: Look! The lecturer is coming.

A: It’s a memorable event! The first lecture at the University.

P: Yes, isn’t it wonderful! We are university students at last.


Читайте також:

  1. BASIC NOTIONS OF THE LECTURE.
  2. BASIC NOTIONS OF THE LECTURE.
  3. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  4. Discuss it at the students' on line conference.
  5. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  6. LECTURE 1. Contrastive Stylistic as a Linguistic Discipline
  7. Lecture 12. Evolution of the ME Lexical System.
  8. LECTURE 13
  9. Lecture 14. Evolution of the ME Nominal Morphology.
  10. Lecture 16
  11. Lecture 16
  12. Lecture 4




Переглядів: 809

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Put the following statements into a natural context (a situation or a short dialogue) | Make a similar dialogue and present it to the class.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.