Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 7. Боротьба за відродження державності України

(1917–1921 рр.)

Лекція

1. Підвалини Української революції.

2. Історіографія та джерела вивчення Української революції.

3. Еволюція поглядів української еліти на питання державотворення.

4. Уроки Української національно-демократичної революції.

Семінарське заняття

1. Українська Центральна Рада.

2. Внутрішня і зовнішня політика гетьмана П. Скоропадського.

3. Україна за часів правління Директорії УНР. Акт злуки 22 січня 1919 р. Боротьба об’єднаних сил УНР і ЗУНР за незалежність у 1919 р.

4. Громадянська війна 1919–1921 рр.:

· особливості політики радянської влади в Україні у 1919–1920 рр. «Воєнний комунізм»;

· «білий рух». А. Денікін, П. Врангель;

· отаманщина. Н. Махно;

· радянсько-польська війна і Україна. Варшавський і Ризький договори.

Реферати

1. Біографічні замальовки про діячів Української національно-демократичної революції (М. Грушевський, В. Винниченко, С. Петлюра).

2. Центральна Рада в Житомирі.

3. Другий Зимовий похід (Базарська трагедія) і сучасність.

4. Відтворення подій Української революції в есеїстиці І. Лисяка-Рудницького.

 

Творчі завдання

1. Спираючись на наукові розробки радянських, сучасних українських і зарубіжних істориків, а також учених української діаспори, дайте оцінку діяльності П. Скоропадського.

2. Ознайомтеся з поглядами В. Липинського щодо питань українського державотворення («Листи до братів-хліборобів», «Україна на переломі»). Визначте основні риси українського консерватизму, поясніть, чому неоконсервативні ідеї здобувають все більшої популярності серед сучасників.

3. Розгляньте мемуари і публіцистичні нотатки учасників Української національної революції (1917–1921 рр.) як історичне джерело. Визначте погляди М. Грушевського (збірка статей «На порозі нової України»), Д. Донцова («Рік 1918, Київ»), П. Скоропадського («Спогади» і «Спомини»), В. Винниченка («Відродження нації») на минуле, сучасне і майбутнє України. Що спільного і відмінного в оцінці подій Української національно-демократичної революції у працях найактивніших учасників тих подій?

 


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  3. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  4. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  5. VI. Накази Генерального прокурора України
  6. VI. УКРАЇНСЬКЕ КУЛЬТУРНЕ ВІДРОДЖЕННЯ ХIХ ст.
  7. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  8. А/. Верховна Рада України.
  9. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  10. Аграрні закони України
  11. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 308

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації до семінарського заняття | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.