МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
В результаті розгляду теоретико - практичних питань студент повиненвміти: - розкривати сутність і значення ефективності діяльності підприємства; - визначати показники ефективності діяльності підприємства; - оцінювати рівень конкурентних переваг. План заняття: 1. Сутність і значення ефективності діяльності підприємства. 2. Критерії і показники системи вимірювання ефективності діяльності підприємства. 3. Методика визначення ефективності діяльності підприємства. 4. Склад резервів підвищення ефективності виробництва. 5. Шляхи підвищення ефективності виробництва. 6. Оцінювання рівня конкурентних переваг. 7. Показники конкурентоспроможності підприємства. 8. Завдання 1: Розрахуйте показники ефективності виробництва окремих видів продукції на підприємстві. 9. Завдання 2: Здійснить розподіл грошової виручки та чистого прибутку. 10. Завдання 3: Визначити зміну рентабельності виробництва. 11. Завдання 4: Визначте зміну обсягу реалізації продукції. 12. Завдання 5: Розрахувати узагальнюючий показник ефективності діяльності підприємства. Терміни і поняття: Витрати виробництва, прямі і непрямі витрати, калькуляція, операційні витрати, групування витрат за елементами, виробнича собівартість, планування собівартості. Основні положення: Ефективність функціонування підприємства - це співставлення результату чи ефекту діяльності з витраченими для його отримання ресурсами Формалізовано це можна представити таким чином: Результати Ефективність діяльності =------------------. Ресурси [витрати) Критерії і показники системи вимірювання ефективності діяльності підприємства.
Резерви підвищення ефективності функціонування підприємства - це можливості досягнення більш ефективної його діяльності в результаті забезпечення належної дії факторів, що дають змогу раціональніше використовувати наявні ресурси та організаційно - інноваційний потенціал. Найважливіші напрямки проведення заходів по впровадженню резервомобілізуючих факторів називаються напрямками забезпечення підвищення ефективності функціонування підприємства. Склад резервів підвищення ефективності підприємства: - ресурсні резерви; - організаційно-технологічні резерви; - резерви підвищення якості продукції; - резерви основних узагальнюючих результатів роботи. Конкурентоспроможність підприємства - це можливість ефективної господарської діяльності підприємства та її практичної прибуткової реалізації в умовах конкурентного ринку. Рівень конкурентоспроможності підприємства - це узагальнюючий показник життєздатності підприємства, його вміння ефективно використовувати свій виробничий, науково-технічний, трудовий, фінансовий потенціал. Для оцінки конкурентоспроможності підприємства використовують систему показників: - ринкові показники (частка збуту продукції) у експорті країни; на цільових зовнішніх ринках; на внутрішньому ринку; на галузевих сегментах ринку; - показники інноваційної діяльності підприємства; - показники виробничої діяльності підприємства; - показники маркетингової діяльності підприємства; - показники фінансової діяльності підприємства. Задачі для розв’язання: Задача 1: Відповідно до наведених даних таблиці 1 розрахувати показники ефективності виробництва окремих видів продукції на підприємстві. Таблиця 1. Рівень рентабельності основних видів продукції
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Задача 2:В результаті господарської діяльності підприємство отримало наступні показники. Здійснить розподіл грошової виручки та чистого прибутку. Відповідно до статуту підприємства відрахування до резервного капіталу складатимуть В…..% чистого прибутку, поповнення додаткового капіталу – 22%, виплату дивідендів – 35%. Таблиця 2. Розподіл прибутку підприємства, тис. грн.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Задача 3:Доход підприємства становив 400 тис. грн. Рентабельність, як прибуток до операційних витрат дорівнює 15%. Як зміниться рентабельність за умови незмінності суми операційних витрат, якщо наступного року чистий дохід збільшиться на Г…..%? Методика виконання: Рівень рентабельності операційних витрат: (13.1) де ДП – доход підприємства, тис. грн. Вопер. – витрати на здійснення операційної діяльності, тис. грн. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Задача 4: На скільки необхідно збільшити обсяг реалізованої продукції, щоб у плановому періоді фондовіддача становила 0,3.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Задача 5: Розрахуйте узагальнюючий показник ефективності використання ресурсів та окремо рівень використання ресурсів за видами: - основних виробничих фондів; - оборотних фондів; - трудових ресурсів; - капітальних вкладень Таблиця 3. Вихідні дані для розрахунку показників ефективності використання ресурсів на підприємстві
Методика визначення: Узагальнюючий показник ефективності використання ресурсів: (13.2) де Отп – обсяг виробленої товарної продукції, тис. грн. Воп – прямі витрати на оплату праці, тис. грн. Взм – прямі витрати на використання маральних ресурсів, тис. грн. Взв – загально-виробничі витрати, тис. грн. Ві – інші витрати, віднесені на собівартість готової продукції, тис. грн. Таблиця 4. Показники ефективності використання ресурсів
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: _______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Питання для перевірки: 1. Поняття та сутність ефективності діяльності підприємства. 2. Види ефективності отриманих ефектів та діяльності підприємства. 3. Критерії та показники системи ефективності діяльності підприємства. 4. Узагальнюючи показники ефективності використання ресурсів. 5. Резерви підвищення ефективності діяльності підприємства. 6. Напрямки підвищення ефективності діяльності підприємства. Завдання для самостійної роботи студентів. Використовуючи теоретичні матеріали, рекомендовану літературу підготувати відповіді на тестові та контрольні запитання, а також реферати на теми: 1. Резерви підвищення ефективності функціонування підприємств. 2. Мобілізація резервів підвищення ефективності діяльності підприємств. 3. Шляхи підвищення ефективності використання оборотного капіталу і матеріальних ресурсів. 4. Шляхи підвищення ефективності використання трудових ресурсів. 5. Шляхи мобілізації резервів підвищення якості виготовлюваної продукції. 6. Напрями оцінювання рівня конкурентоспроможност підприємства. 7. Фактори конкурентних переваг вітчизняного товаровиробника. 8. Брендинг підприємства – як фактор конкурентної перваги.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|