Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Друга відміна іменників. Прикметники першої групи

I.Визначте і перекладіть українською мовою відмінкові форми іменників:verbōrum, popŭli, amīce, agrum, discipŭlis, libro, templa, oppidōrum, virō, deum.

IІ.Провідміняйте словосполучення:popŭlus Romānus – римський народ, templum antiquum – античний храм, discipŭlus attentus – уважний учень.

IІI. Поставте слова, подані в дужках, у відповідних відмінках, перекладіть речення українською мовою: 1. Oppǐda (Romānus, i, m) firmos et altos muros habent. 2. In (templum, i, n) Vestae ignicŭlus aeternus flagrat. 3. Fortūna dea super (ocŭlus, i, m) fasciam habet, unde proverbium: “Fortūna caeca est”. 4. Inter bella et pericŭla non est locus (otium, ii, n). 5. In Graecia (monumentum, i, n) poētārum antiquōrum sunt.

ІV.Перекладіть українською мовою: 1. Discipŭli magistrum audiunt. 2. Inter bella et pericŭla non est locus otio. 3. Legĭmus libros poētārum Romae. 4. Non muri sed viri praesidium oppidōrum sunt. 5. Viri defendunt patriam in pericŭlis. 6. Invidia finitimōrum, inopia terrae, desiderium gloriae Romānis saepe causa bellōrum erat (erat – минулий час від дієслова esse). 7. Inimicitia populōrum est causa belli. 8. Discipŭle, narra fabŭlam Phaedri, poētae Romanōrum. 9. Romāni delent oppĭda et vicos Gallōrum. 10. Romāni castra vallo fossāque cingunt. 11. Lectio sine stilō vel calamō somnus est. 12. Pueri in scholam veniunt et ibi discunt. 13. Fabŭlae et mythi antīqui vitam populōrum antiquōrum monstrant. 14. Magister discipŭlis de templis Graecōrum et Romanōrum narrat. 15. Templa, theatra et monumenta ornamenta oppidōrum sunt.

De Roma antīqua

In chartā Italia formam calcei habet. Italia est magna paeninsŭla Eurōpae. Latium in Italiā est. Incŏlae Latii Latīni sunt. Roma condĭta est in Latiō in sinistrā ripā fluvii Tibĕris saeculō octāvō ante aeram nostram. Initio parvum oppidum est. Primae casae in Palatīnō aedificātae sunt. Primo altus murus oppĭdum non munit. Rex Servius Tullius saeculō sexto ante aeram nostram non altum murum praesidio Romae aedificat.

V.Напишіть, які слова в сучасних мовах походять від латинських іменників:annus, i, m – рік; consilium, ii, n – рішення, порада; locus, i, m – місце; numĕrus, i, m – число; nummus, i, m – монета; officium, ii, n – обов’язок; popŭlus, i, m – народ; patrōnus, i, m – покровитель; anĭmus, i, m – душа; ager, agri, m – поле, земля; initium, ii, n – початок; faber, bri, m – ремісник; ventus, i, m – вітер.

VI. Напишіть слова в сучасних мовах, що утворилися за допомогою латинського форманта -orum, orium:

Зразок: англ.: auditorium; нім.: Auditorium; франц.: auditoire; укр.: аудиторія.


Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. I. Грецький період (друга половина VII — середина
  3. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  4. Алгоритми групи KWE
  5. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  6. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  7. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Блок групи приміщень адміністрації
  12. Блок групи приміщень громадського харчування




Переглядів: 954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Mandate memoriae sententias Latinas | Mandate memoriae sententias Latinas

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.