Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

Здоров'я − це безцінний дар природи,

який дається, на жаль, не назавжди,

його потрібно берегти. Але здоров'я

людини багато в чому залежить від неї самої,

від способу її життя, умов праці,

харчування, її звичок.

І. П. ПАВЛОВ

Здоров'я − це те, без чого людина не може бути щасливою. Воно закладається в дитячому віці на основі генетичних факторів, способу життя та екологічних умов. Здоров'я можна лише сформувати, здобути шляхом цілеспрямованої напруженої праці над собою і набуттям знань. Життєво важливо для кожної людини не тільки знати, як бути здоровою, а й уміти зберігати своє здоров'я на довгі роки. Вона повинна знати основи здорового способу життя. Життя і здоров'я − зазначає відомий у галузі валеології практик Г. П. Малахов − найдорожче, що є у людини, тому підхід до них повинен бути найсерйознішим і ретельно вивченим. Отже, йдеться про потребу навчити кожну людину «науки здоров'я», яка називається «валеологія» (від лат. vаlео − бути здоровим і грец. logos − учення, наука).

Здоров'я − найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства. Істина відома, але вона поки що не стала домінуючою як у поведінці кожної людини, так і в державній політиці. У кращому разі ця істина лише декларується, і це чи не одна з головних причин погіршення стану здоров'я людей у нашій країні, катастрофічне зниження народжуваності, зменшення середньої тривалості життя.

Мета валеології − навчити людину з дитинства розумно ставитися до свого здоров'я, фізичної та психічної культури, гартувати організм, уміло організовувати працю і відпочинок, раціонально харчуватися, відмовитися від тютюнопаління, наркотичних речовин, надмірного вживання алкогольних напоїв. А це сприятиме збереженню і зміцненню здоров'я школяра, гармонійному розвитку його духовних сил і фізичних можливостей, для того, щоб у майбутньому він став повноцінним громадянином суспільства.

Одним з ефективних шляхів виходу з демографічної і валеологічної кризи є формування здорового способу життя шляхом валеологічного виховання населення і, в першу чергу, учнів. Необхідно змалечку прищепити навички дбайливого ставлення до власного здоров'я, сформувати валеологічну поведінку, яка забезпечить збереження і зміцнення здоров'я дітей, підлітків та молоді. Головною метою валеологічної освіти й виховання є формування валеологічного світогляду та поведінки учнів, мотивацій, що забезпечать активне й свідоме залучення кожної людини до процесу творення свого здоров'я.

Діти сприймають світ образно й емоційно, тому бути здоровими потрібно навчати не тільки словом, а й самою організацією шкільного та позашкільного життя школярів.

Зберегти здоров'я здорових дітей, забезпечити найкращі умови для їхнього гармонійного росту і розвитку можна тоді, коли педагоги матимуть відповідні знання з валеології, вікової фізіології та доноситимуть до дітей інформацію про здоровий спосіб життя − це є запорукою всіх майбутніх успіхів. І для цього, в першу чергу, самому потрібно багато знати і, звичайно, дотримуватись усіх вимог. Тому гасло «Здоров'я − через освіту!» сьогодні залишається актуальним.

Кожна людина повинна запам'ятати на все життя слова видатного вченого-фізіолога Івана Петровича Павлова «Людина − найвищий продукт природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, людина має бути здоровою, сильною та розумною».

 


Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. Передмова
  9. Передмова
  10. Передмова
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 521

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ ВАЛЕОЛОГІЇ ЯК НАУКИ В СИСТЕМІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.067 сек.