У сучасних літаках багато енергії споживається радіо, радіонавігаційними приладами та радіолокаційними установками.
Значна кількість енергії використовується електричними двигунами та механізмами, що приводять в дію різноманітні допоміжні агрегати літальних апаратів та двигунів. Ці силові приводи випускають та прибирають стойки шасі і закрилки, управляють поверхнями керування та тримерами, закривають і відкривають люки та стулки реактивного сопла і таке інше.
Багато енергії використовують також пускові пристрої двигуна, масляні та паливні насоси. Стартери-генератори функціонують як електричні двигуни, що приводять в дію вали двигуна під час його запуску, а потім починають працювати як генератори, що приводяться в дію двигунами.
Зараз широко використовуються електричні нагрівальні прилади, що призначені для нагрівання обладнання та повітря у літаку.
Автоматичне регулювання температури здійснюється біметалевими пластинами, що замикають контакти, коли температура знижується, та розмикають їх коли температура підвищується, таким чином підтримуючи необхідний рівень температури.
Якщо літак здійснює політ у хмарах або тумані, переохолоджені краплі води, що містяться у повітрі, швидко замерзають на передній кромці крила та хвостовому оперенні, на склі кабіни літака, повітрозабірниках, зовнішніх антенах тощо. Це явище відоме як обмерзання. Обмерзання є дуже небезпечним для літака, оскільки воно збільшує його масу, погіршує аеродинамічні характеристики та зменшує підйомну силу.
Завдання 1.
Прочитайте і зверніть увагу на переклад наступних термінів з тексту:
допоміжні агрегати літальних апаратів та двигунів – aircraft and engine accessories
силовий привід – actuator
стойка шасі – L.G. (landing gear) leg
закрилок – flap
поверхня керування – control surface
тример – trim tab
стулки реактивного сопла – jet nozzle flaps
пусковий пристрій двигуна (стартер) – engine starter