Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характерні ознаки ПІІ.

· Це підприємство корпоративного типу за участю вітчизняних суб’єктів господарювання чи громадян (резидентів) та іноземного інвестора/ інвесторів (ними можуть бути: іноземні громадяни, особи без громадянства, які не мають постійного місце проживання в Україні, юридичні особи, створені відповідно до законодавства іншої держави, міжнародні організації, інші держави).

· Наявність у статутному фонді підприємства іноземної інвестиції у визначених законом формах (види та форми таких інвестицій визначають ст. 2 та 16 Закону України «Про режим іноземного інвестування» та ст. 391 та 392 ГК України) та розмірі (не менше 10% розміру цього фонду).

· Створення такого підприємства може відбуватися шляхом заснування (принаймні одним із засновників повинен бути іноземний інвестор), а також у разі внесення його учасником – іноземним інвестором іноземної інвестиції у вже створене підприємство; набуття підприємством статусу ПІІ пов’язується не з моментом його державної реєстрації, а з дня зарахування іноземної інвестиції.

· Майно, яке ввозять в Україну як внесок іноземного інвестора до статутного фонду підприємств з іноземними інвестиціями (крім товарів для реалізації або власного споживання), звільняється від обкладення митом. Порядок пропуску такого майна на територію України визначає ст. 18 Закону України «Про режим іноземного інвестування» та постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок видачі, обліку і погашення векселів, виданих під час ввезення в Україну майна як внеску іноземного інвестора до статутного фонду підприємства з іноземними інвестиціями, а також за договорами (контрактами) про спільну інвестиційну діяльність, та сплати ввізного мита у разі відчуження цього майна».

· Продукція цих підприємств не підлягає ліцензуванню і квотуванню за умови їхньої сертифікації як продукції власного виробництва у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

· На підприємство з іноземними інвестиціями розповсюджується національний режим господарювання, якщо інше не передбачено законами та міжнародними договорами України, ратифікованими Верховною Радою України.

· З метою залучення іноземних інвестицій держава закріплює гарантії захисту прав іноземних інвесторів (ст. 397 ГК України, ст. 8-12 Закону України «Про режим іноземного інвестування»).

· З метою захисту інтересів національної економіки, закон може встановити обмеження щодо здійснення певних видів господарської діяльності підприємствами з іноземними інвестиціями (види господарської діяльності, які належать до монополії держави).

Ще одним важливим суб’єктом господарювання є страхові компанії. Правове регулювання страхової діяльності визначає Закон України від 07.03.1996 р. «Про страхування».

Головні суб’єкти страхової діяльності – страховики. Страховикамивизнають фінансові установи, які створені у формі акціонерних, повних, командитних товариств або товариств із додатковою відповідальністю згідно зі Законом України «Про господарські товариства», а також одержали у визначеному законом порядку ліцензію на право здійснення певного виду страхової діяльності. Учасників страховика повинно бути не менше трьох. Страхову діяльність в Україні здійснюють лише страховики - резиденти України.

В окремих випадках, визначених законодавством України, страховиками визнають державні організації. У цьому разі використання слів «державна», «національна» або похідних від них у назві страховика дозволено лише за умови, що єдиним власником такого страховика є держава.

Слова «страховик», «страхова компанія», «страхова організація» та похідні від них можна використовувати у назві лише тим юридичним особам, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності.

При створенні страховика або збільшенні зареєстрованого статутного фонду статутний фонд повинен бути сплачений виключно в грошовій формі. Можна формувати статутний фонд страховика цінними паперами, які випускає держава, за їхньою номінальною вартістю в порядку, визначеному спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах нагляду за страховою діяльністю, але не більше 25 % від загального розміру статутного фонду. Заборонено використовувати для формування статутного фонду векселі, кошти страхових резервів, а також кошти, отримані в кредит, позику та під заставу, і вносити нематеріальні активи.

Предметом безпосередньої діяльності страховика може бути лише страхування, перестрахування та фінансова діяльність, пов’язана з формуванням, розміщенням страхових резервів та їхнім управлінням. Можна виконувати зазначені види діяльності у вигляді надання послуг для інших страховиків на підставі укладених цивільно-правових угод, надання послуг (виконання робіт), якщо це безпосередньо пов’язано з зазначеними видами діяльності, а також будь-які операції для забезпечення власних господарських потреб страховика. Страховики, які страхують життя, можуть надавати кредити страхувальникам, які уклали договори страхування життя. Порядок, умови видачі та розміри кредитів і порядок формування резерву для покриття можливих втрат визначають уповноважені органи за погодженням з Національним банком України.

Страховики можуть утворювати спілки, асоціації й інші об’єднання для координації своєї діяльності, захисту інтересів своїх членів та здійснення спільних програм, якщо їхнє утворення не суперечить законодавству України. Ці об’єднання не можуть займатися страховою діяльністю.

До самостійних суб’єктів господарювання, які вже достатньо потужно розвиваються на українському ринку, належать суб’єкти, що здійснюють та/або забезпечують туристичну діяльність (далі – суб’єкти туристичної діяльності). До них належать:

- туристичні оператори (далі – туроператори) – юридичні особи, створені згідно з законодавством України, для яких виключною діяльністю є організація та забезпечення створення туристичного продукту, реалізація та надання туристичних послуг, а також посередницька діяльність із надання характерних і супутніх послуг, які у встановленому порядку отримали ліцензію на туроператорську діяльність;

- туристичні агенти (далі – турагенти) – юридичні особи, створені згідно з законодавством України, а також фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють посередницьку діяльність з реалізації туристичного продукту туроператорів і туристичних послуг інших суб’єктів туристичної діяльності, а також посередницьку діяльність щодо реалізації характерних та супутніх послуг, які у визначеному порядку отримали ліцензію на турагентську діяльність;

- інші субєкти підприємницької діяльності, які надають послуги з тимчасового розміщення (проживання), харчування, екскурсійних, розважальних та інших туристичних послуг;

- гіди-перекладачі, екскурсоводи, спортивні інструктори, провідники та інші фахівці туристичного супроводу – фізичні особи, які проводять діяльність, пов’язану з туристичним супроводом, які у визначеному порядку отримали дозвіл на право здійснення туристичного супроводу, крім осіб, які працюють на відповідних посадах підприємств, установ, організацій, яким належать чи які обслуговують об’єкти відвідування.

Спеціальне нормативно-правове регулювання субєктів туристичної діяльності здійснюється відповідно до Закону України від 15.09.1995 р. «Про туризм».

Ще одним специфічним суб’єктом господарювання є ломбард. Визначення ломбарду подано у Положенні про порядок внесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого Розпорядженням Держфінпослуг України від 18.12.2003 р. № 170 та у Положенні про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого Розпорядженням Держфінпослуг України від 26.04.2005 р. № 3981.

Ломбар – це юридична особа, виключним видом діяльності якої є надання на власний ризик фінансових кредитів фізичним особам за рахунок власних або залучених коштів під заставу майна на визначений строк і під процент та надання визначених законодавством супутніх послуг.

Закон України від 12.07.2001 р. «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» відносить ломбарди до фінансових установ (ст. 1). У ст. 1 Закону України від 28.12.1994 р. «Про оподаткування прибутку підприємств» зазначено, що ломбардна операція – операція фізичних чи юридичних осіб з отримання коштів від юридичної особи, кваліфікованої як фінансова установа згідно з законодавством України, під заставу товарів або валютних цінностей. Тобто, ломбардні операції є різновидом кредиту під заставу. У Законі України від 07.02.1991 р. «Про підприємництво» від 07.02.1991 р. (ст. 4) зазначено, що проводити ломбардні операції можна, окрім державних підприємств, і повним товариствам.

 


Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  3. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  4. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  5. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз однієї ознаки
  8. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  9. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  10. Біологічна дія іонізуючих випромінювань. Ознаки радіаційного ураження
  11. Біосфера Землі, її характерні властивості
  12. Види органів держави, їхні ознаки та класифікація.




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правовий статус інших суб’єктів господарювання | Правовий статус негосподарських організацій. Некомерційна господарська діяльність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.