Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вимоги безпеки до різних видів інструментів 5 страница

У вибухонебезпечних зонах на АЗП треби мати набір інстру­менту із металу, який не утворює іскор.

При заправленні на АЗП слід додержувалися таких правил:

• мотоцикли і моторолери (за їх наявиості) слід подавати до бензоколонок з вимкненими двигунами, пуск і зупинку яких треба здійснювати на відстанії не менш 15 м від колонок;

320


 

• автомобілі подавати до бензоколонок своїм ходом з вимкнен­ням у подальшому двигунів до початку процесу заправлення;

• нафтопродукти слід відпускати безпосередньо в бензоба­ки. Якщо автомобілі направляються в далекий рейс, то дозволяється відпускати бензин (інші нафтопродукти) і в металеві бочки або каністри зі щільними пробками:

• облиті нафтопродуктами частини автомобілів до пуску дви­гунів водії повинні витерти насухо;

• випадково пролиті на землю нафтопродукти слід засипа­ти піском, а цей пісок і промаслені обтиральні матеріали зібрати в металеві ящики зі щільними кришками;

• відстань між автомобілем, який заправляють, і тим, що за ним у черзі на заправлення, повинна становити не менше 3 м;

• відстань між автомобілями, які стоять у черзі на заправ­лення, - не менш як 1 м, при цьому для кожного дорож­нього транспортного засобу має бути забезпечена можли­вість маневрування та виїзду з території АЗП.

На АЗП забороняється:

• заправлення транспортних засобів з двигунами, які в цей час працюють;

• проїзд транспорту територією АЗП з порушенням дорож­ньої розмітки;

• робота в одязі та взутті, що облиті бензином;

• заправлення транспортних засобів (крім легкових авто­мобілів), у яких перебувають пасажири;

• заправлення автомобілів, навантажених небезпечними ва­нтажами (вибухові речовини, СПГ і ЗНГ, ЛЗР і ГР та ін.);

• в'їзд на територію АЗП і заправлення тракторів, не облад­наних іскрогасниками;

• під'єднання заземлювальних провідників до пофарбова­них і забруднених частин автоцистерни;

• використання як заземлювачів трубопроводів з ЛЗР, ГР та горючими газами, а також інших трубопроводів;

• експлуатація вибухозахисного електрообладнання зі зня­тими деталями оболонки, у тому числі кріпильними, пе­редбаченими конструкцією.

На кожній АЗП слід мати інструкцію про заходи пожежної безпеки для заправника. Перед початком відпуску нафтопродуктів на пересувних автозаправних пунктах (далі - ПАЗП) водій-заправник повинен:

• забезпечити надійне гальмування автомобіля і причепа на
майданчику;

321


надійно заземлити ПАЗП (вертикальний заземлювач при встановленні забивають у землю на глибину 0,5-0,6 м);

• підготувати до застосування первинні засоби пожежогасіння;

• надійно зафіксувати дверцята ящиків паливороздаваль­них агрегатів, відкриваючи їх;

• перевірити герметичність трубопроводів і паливороздава­льних агрегатів, за потреби - негайно усунути виниклі несправності.

Використання ПАЗП дозволяється тільки за прямим при­значенням. Контейнерні АЗП застосовуються на підприємствах двох типів:

- АБП - автозаправний блок-пункт;

- КАЗП - контейнерний автозаправний пункт, що склада­ється з контейнера зберігання палива і контейнера керу­вання (операторної).

Кожен контейнерний АЗП повинен проходити випробування для підтвердження відповідності вимогам технічних умов не рід­ше одного разу на 3 роки, про що необхідно складати акт.

Контейнерні АЗП треба встановлювати на бетонованих май­данчиках, бетонних плитах, у виняткових випадках - на асфаль­тованих майданчиках, які забезпечують швидке прибирання па­лива при його витіканні.

Майданчики, де встановлюються контейнерні АЗП, слід обго­роджувати негорючою стінкою, яка перешкоджає розтіканню пали­ва в разі аварії. Висота стінки визначається з такого розрахунку, щоб уміщувався обсяг, що дорівнює обсягу ємності з паливом.

Перед роботою автозаправних блок-пунктів (далі - АБП) слід:

- відчинити двері і зафіксувати їх;

• - провітрити приміщення протягом 15 хв;

- переконатись у справності електроживлення, заземлення,
засобів гасіння пожежі, герметичності трубопроводів і ко­
лонки.

Забороняється:

• зливати паливо з автоцистерни через замірювальний люк;

• приймати нафтопродукти при нещільностях у з'єднаннях вентилів і трубопроводів, при підтіканні;

• залишати без нагляду відкритими блок-пункт і контей­нер зберігання.

322


У паспорті (інструкції) КАЗП слід зазначити номер телефону, прізвище та посаду особи, відповідальної за її безпечну експлуа­тацію. Усі виробничі приміщення, підсобні ділянки і території АЗП, ПАЗП і КАЗП (АБП) слід забезпечити первинними засоба­ми пожежогасіння.

Під час грози зливання-наливання нафтопродуктів, заправ­лення автотранспорту на АЗП забороняється. З метою надійного захисту АЗП від прямих ударів блискавки їх слід обладнати справними блискавковідводами (один раз на рік - влітку - при сухому ґрунті АЗП перевіряються на омічний опір, про що скла­дається акт).

При заправленні автомобіля стисненим природним газом повинні виконуватися такі вимоги:

• автомобіль поставити на ручне гальмо, вимкнути запа­лення і відключити акумуляторну батарею (масу);

• заправлення проводити тільки у тому випадку, якщо ба­лони пройшли черговий огляд;

• не починати заправлення, якщо немає впевненості в гер­метичності з'єднань;

• не від'єднувати шланги, у яких є газ або які перебувають під тиском;

• не підтягувати гайки в період наповнення балонів;

• при випадковій розгерметизації наповнювальних шлангів - негайно перекрити вентилі, щоб уникнути зливу газу із балонів автомобіля;

• не ударяти металевими предметами по апаратурі і газо­проводах, які перебувають під тиском;

• перед запуском двигуна перевірити герметичність газової апаратури і арматури, справність роботи контрольно-ви­мірювальних приладів;

• при перебоях у роботі двигуна (коли лунають гучні «ви­хлопи») його слід негайно зупинити, а автомобіль відко­тити на 15 м за допомогою інших водіїв та їхніх транс­портних засобів.

При заправленні автомобіля зрідженим нафтовим газом слід виконувати такі вимоги:

• заздалегідь зупинити двигун, витягнути ключ із замка за­палювання, відключити «масу»;

• не наповнювати газом балони, які не пройшли чергового огляду, і при виявленні порушень герметичності в газо­проводах і з'єднаннях;

323


залишати не менш як 10% вільного об'єму балона для виникнення в ньому парової подушки;

• після завершення заправлення виявлені візуальним огля­дом підтікання газу слід негайно усунути;

• здійснювати перехід з одного виду палива на інший в радіусі менш як 15 м від газонаповнювальної колонки.

При заправленні газом забороняється:

• курити і користуватись відкритим вогнем;

• випускати газ із балонів автомобіля на території заправ­них пунктів;

• здійснювати заправлення за наявності механічних пошко­джень, корозії, змін форми газової апаратури, балонів, а також при несправностях заправних вентилів;

• виконувати будь-які роботи з ремонту електрообладнан­ня і замінювати стандартні захисники саморобними.

При короткому замиканні в електромережі або несправнос­тях в електрообладнанні заправник повинен негайно вимкнути загальний вимикач і викликати електрослюсаря. При виникнен­ні пожежі заправник зобов'язаний негайно припинити заправ­лення автомобілів, вимкнути загальний рубильник, викликати телефоном пожежну охорону і розпочати гасіння пожежі наяв­ними засобами.

Вимоги пожежної безпеки при технічному обслуговуванні і ремонті дорожніх транспортних засобів

Виготовлення і капітальний ремонт дорожніх транспортних за­собів, як правило, мають здійснюватися на спеціалізованих заво­дах. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів мають прово­дитись у спеціально пристосованих майстернях або пристосова­них для цієї мети гаражах з негорючих матеріалів, у яких примі­щення для зберігання техніки відокремлені від зазначених майс­терень відповідно до вимог будівельних норм. Забороняється тех­нічне обслуговування і ремонт у не пристосованих для цього приміщеннях.

Електрозварювальні і фарбувальні роботи дозволяються тільки в спеціально обладнаних приміщеннях з негорючих матеріалів, забезпечених вогнегасниками і пожежним інвентарем. Зварюва­льні пости слід розташовувати у кабінах із негорючих матеріалів площею не менш як 3 м2 кожна.

324


Цехи або відділення, де проводиться гаряче обкатування дви­гунів внутрішнього згорання, слід розміщувати в окремих примі­щеннях, збудованих-з негорючих матеріалів.

Автомобільну техніку, що надходить на технічне обслугову­
вання, поточний ремонт тощо, слід очищати ззовні від бруду і
залежно від виду ремонту чи обслуговування вузлів та агрегатів
за необхідності зливати паливо і мастила, а також знімати газові
балони. і

Для миття та знежирювання треба застосовувати негорючі сполуки, пасти, розчинники та емульсії, а також ультразвукові та інші пожежобезпечні установки. Тільки в окремих випадках, коли негорючі суміші не забезпечують потрібної за технологією чисто­ти обробки, допускається застосування відповідних горючих або легкозаймистих рідин. Мити та знежирювати легкозаймистими або горючими рідинами треба в окремих приміщеннях або на відокремлених виробничих ділянках і постах, обладнаних ефек­тивними засобами пожежогасіння та шляхами евакуації, за умо­ви суворого додержання потрібних заходів пожежної безпеки.

На постах відкритого шлангового (ручного) і закритого (ме­ханізованого) миття джерела освітлення, проводки та силові дви­гуни повинні бути герметичні. Електричне управління агрегата­ми мийної установки має бути низьковольтним (12 В). Пости відкритого шлангового (ручного) миття слід розміщувати в зоні, ізольованій від відкритих ліній електропередач і від обладнання цід напругою. Підлога в приміщеннях та на ділянках, де миють і знежирюють деталі з застосуванням легкозаймистих і горючих рідин, має бути виконана з негорючих матеріалів, які не утворю­ють іскор при ударі, мати шорстку (рифлену) поверхню. Миття і знежирювання деталей слід проводити тільки при діючій при­пливній та витяжній вентиляції, за умови систематичного очи­щення мийних ванн від бруду. Мийні ванни з гасом та іншими мийними засобами, передбаченими технологією, після закінчення миття треба закрити кришками. Ванни слід обладнати пристро­ями аварійного зливання в підземні резервуари, розміщені поза будівлею.

Нейтралізацію деталей двигунів, які працюють на етиловано­му бензині, дозволяється здійснювати промиванням гасом тільки у спеціально виділених для цієї мети місцях. Використані горю­чі та легкозаймисті мийні речовини, забороняється зберігати на постах миття, їх слід тримати в спеціально призначених місцях

325


у щільно закритій тарі. Не допускається застосування мийних і знежирювальних рідин невідомого складу. Ці матеріали можна використовувати тільки після відповідного аналізу, визначення їх пожежонебезпечних властивостей і розроблення заходів для безпечного їх використання. У місцях миття і знежирювання за допомогою легкозаймистих та горючих рідин неприпустиме про­ведення робіт із застосуванням відкритого вогню та іскроутво­рення (електрозварювання, заточування та ін.). Забороняється застосовувати бензин для миття деталей, протирання автомобі­лів та обладнання. Пролиті горючі та легкозаймисті рідини слід негайно видаляти. Роботи, пов'язанні з миттям і знежирюван­ням деталей, при використанні ЛЗР і ГР можна виконувати на спеціальних майданчиках, на відстані не менше 10 м від вироб­ничих приміщень.

Опалювання виробничих приміщень заводів, майстерень і га­ражів має бути пароповітряним або центральним водяним. Піч­не опалення є неприпустимим.

Забороняється проводити ремонт автомобілів із працюючим двигуном.

При ремонті карбюраторних двигунів вимикається запалю­вання, дизельних - паливоподача.

Забороняється виконувати виробничі операції на обладнанні з несправностями, які можуть призвести до пожеж, а також при відключенні контрольно-вимірювальних приладів, за якими ви­значаються задані режими температур, тиску, концентрації горю­чих газів, пари та інші технічні параметри.

Для зберігання мастильних, лакофарбових, горючих і легко­займистих матеріалів слід передбачати окремі, спеціально облад­нані приміщення. Використані обтиральні матеріали (промасле­не клоччя, ганчір'я та ін.) слід негайно прибирати в металеві ящики з щільними кришками, а після закінчення робочого дня виносити з виробничих приміщень у спеціально відведені місця.

При обслуговуванні та ремонті автомобілів, якщо це пов'яза­не зі зняттям паливних баків, а також перед ремонтом паливо-проводів, через які може витікати паливо з баків, баки слід повні­стю звільнити від палива. Зливати паливо слід у місцях, де неможливе його загорання. Зберігати злите паливо на постах обслуговування і ремонту забороняється. Зливати відпрацьоване масло треба в металеві бочки або ємності на окремих майданчиках.

Перед ремонтом автомобіля-цистерни для перевезення легко­займистих, горючих, а також вибухонебезпечних вантажів її слід

326


повністю очистити від залишків вантажів, які перевозили, і на­дійно заземлити. Робітник, який очищає або ремонтує всередині цистерну чи резервуар з-під легкозаймистих або горючих рідин, повинен застосовувати інструмент, який не дає іскор при ударі.

Газобалонні автомобілі можуть в'їжджати на пости обслуго­
вування і ремонту тільки після переведення їх на роботу на
бензині (дизельному паливі). t

Переводячи роботу двигуна на бензин, слід перекрити витрат­ні вентилі і повністю відпрацювати газ із системи живлення (до повної зупинки двигуна), після чого перекрити магістральний вентиль і включити подавання бензину.

Перед подаванням газобалонних автомобілів у приміщення для обслуговування та ремонту слід перевірити на спеціальному посту газову систему живлення на герметичність. В'їжджати в приміщення з негерметичною газовою системою живлення забо­роняється. Регулювати системи живлення, запалювання, прила­ди газової системи живлення газобалонних автомобілів, а також ремонтувати та перевіряти газову апаратуру на герметичність дозволяється тільки в добре провітрюваному приміщенні при уві­мкненій вентиляції або на відкритому майданчику.

Перед перевіркою (регулюванням) приладів електрообладнан­ня на газобалонному автомобілі слід щільно закрити всі вентилі, перевірити герметичність газової системи живлення і старанно провітрити підкапотний простір.

При проведенні на газобалонному автомобілі ремонту, пов'я­заного з виконанням зварювальних або фарбувальних робіт (включаючи штучне сушіння), газ із балонів треба випустити або злити на посту зливання газу, а балони слід дегазувати інертним газом.

Забороняється підтягувати нарізні з'єднання і знімати з ав­томобіля деталі газової апаратури та газопроводи під тиском.

При обслуговуванні та ремонті газової апаратури слід бути особливо обережними, не допускати іскроутворення. Ударні на­вантаження при цих роботах забороняються.

У приміщеннях, призначених для обслуговування та ремонту автомобільної техніки, забороняється:

• встановлювати автомобілі в кількостях, що перевищують норму, порушувати спосіб розстановки, зменшувати від­стань між ними та елементами будівлі;

327


встановлювати автомобільну техніку з відкритими горло­винами паливних баків, а також за наявності витікання пального з паливної системи;

• зберігати легкозаймисті і горючі рідини, відцрацьоване ма­сло, кислоти, фарби та ін.;

• заправляти автомобільну техніку паливом;

• зберігати тару з-під легкозаймистих і горючих рідин;

• захаращувати проходи між стелажами і виходи з примі­щень матеріалами, обладнанням, тарою і т.ін.

При газовому зварюванні не допускається потрапляння мас­ла на шланги та пальник. При електрозварювальних роботах слід заземлювати раму й кузов автомобілів. Паяти, зварювати ємності з-під легкозаймистих і горючих рідин (паливні баки, тару, та ін.) слід після їх старанної протипожежної обробки.

Перед зварюванням паливні баки слід промити гарячою во­дою, пропарити парою, знову промити гарячою водою з каустич­ною содою або іншими технічними мийними засобами, просуши­ти гарячим повітрям за режимом, що відповідає затвердженому технологічному процесу, до повного видалення слідів легкозай­мистих і горючих рідин. Зварювати або паяти слід при відкри­тих горловинах і пробках.

Дозволяється виконувати зварювання, наперед заповнивши ємність гарячою водою або інертним газом, що безперервно пода­ється (азотом, відпрацьованими газами від карбюраторного дви­гуна). Для заповнення ємності (паливних баків) відпрацьовани­ми газами їх слід подавати шлангом, обладнаним іскрогасни­ком. Шланг приєднують до вихлопної труби автомобіля, що пра­цює на малих частотах обертання колінчастого вала.

Зварювання слід виконувати при безперервному подаванні відпрацьованих газів. Для видалення газу зі зварюваної ємності можна використовувати: в паливному баці - зливний отвір; у цистерні - газовідвідну трубку.

При ремонті автомобільної техніки потрібно, щоб робоче місце для паяльних робіт було очищене від горючих матеріалів, а горючі конструкції на відстані менше 5м- надійно захищені металеви­ми екранами від займання. Паяльні лампи слід тримати цілком справними і не рідше одного разу на місяць перевіряти на міц­ність та герметичність із занесенням результатів і дати перевірки у спеціальний журнал. Крім того, не рідше одного разу на рік слід проводити контрольні гідравлічні випробування тиском.

328


Кожна лампа повинна мати паспорт із зазначенням резуль­татів заводського гідравлічного випробування і припустимого робочого тиску. Лампи забезпечуються пружинними запобіжни­ми клапанами, відрегульованими на заданий тиск, а лампи міст­кістю Злі більше - манометрами.

Заправляти паяльні лампи пальним і розпалювати їх слід у спеціально .відведених для цього місцях. При заправленні не допускати розливання пального і застосування відкритого вог­ню. Щоб не допустити викидання полум'я з паяльної лампи, пальне, яке заправляється в неї, має бути очищене від сторонніх домішок і води.

Щоб не допустити вибуху паяльної лампи, забороняється:

• застосовувати як пальне для ламп, що працюють на гасі, бензин або суміш бензину з гасом;

• підвищувати тиск у резервуарі лампи при накачуванні повітря більше допустимого робочого тиску згідно з пас­портом;

• заповнювати лампу гасом більш ніж на 3/4 об'єму її резервуара;

• підігрівати пальник рідиною з лампи, накачуваної насосом;

• відкручувати повітряний ґвинт і наливну пробку, коли лампа горить або ще не вихолонула;

• розбирати і ремонтувати лампу, а також виливати з неї або заправляти її пальним поблизу відкритого вогню чи курити при цьому.

При зварюванні, газорізанні і паянні забороняється ставати до роботи при несправній апаратурі.

Заряджати акумуляторні батареї слід у приміщеннях, ізольо­ваних від інших протипожежними стінками (перешкодами) з входом через тамбур-шлюзи. Виконувати інші роботи в цих при­міщеннях забороняється. Зарядні приміщення слід обладнати припливно-витяжною вентиляцією у вибухобезпечному виконанні. Припливно-витяжна вентиляція повинна включатись як перед початком, так і в кінці зарядження. Відключення вентиляції про­водиться не раніш як через 1,5 год після закінчення робіт. Робо­та акумуляторного цеху при несправній припливно-витяжній вентиляції є неприпустимою. У приміщенні зарядки акумулятор­них батарей слід передбачити блокування відключення процесу зарядження, якщо відключається вентиляція.

329


Для освітлення приміщення зарядки повинні застосовувати­ся лампи розжарювання у вибухозахисному виконанні. Електро­мережа для освітлення повинна виконуватись у захисній кисло­тотривкій чи луготривкій оболонці. Електродвигуни, випрямлю­вані, запобіжники, вимикачі, розетки штепсельні повинні бути встановлені в приміщенні, ізольованому від приміщень зарядки акумуляторних батарей, і заземлені.

Акумуляторні батареї, встановлені для зарядки, з'єднують між собою тісно прилеглими пружинами або затискачами для кисло­тних акумуляторних батарей чи пласкими наконечниками для , лужних акумуляторних батарей, які мають надійний електрич­ний контакт, що виключає можливість іскроутворення. З'єднува­ти зажими акумуляторних батарей дротом «закручуванням» за­бороняється. Підключення та відключення акумуляторних бата­рей на зарядження проводити тільки при вимкнутому зарядному пристрої. Контроль за ходом зарядження повинен здійснювати­ся за допомогою спеціальних приладів (термометра, навантажу­вальної вилки, ареометра та ін.). Перевіряти акумуляторну бата­рею коротким замиканням забороняється. Зарядження акуму­ляторних батарей повинне проводитися при відкритих пробках. Для нагляду за акумуляторними батареями використовуються переносні лампи у вибухозахисному виконанні.

У зарядному приміщенні забороняється:

- курити і користуватись відкритим вогнем (запаленим сі­рником, цигаркою і т.ін.);

- користуватись електронагрівальними приладами;

- зберігати і заряджати кислотні і лужні акумуляторні ба­тареї в одному приміщенні;

- перебувати стороннім особам;

- користуватись апаратами та інструментами, які можуть дати іскру при ударі;

- зберігати кислоти і луги в кількостях, що перевищують змінну потребу;

- залишати спецодяг, сторонні предмети і горючі матеріали;

- зберігати продукти харчування та вживати їжу.

При ремонті шин роботи з приготування та нанесення гумо­вого клею на склеювані поверхні слід проводити в ізольованому приміщенні з негорючими обгороджувальними конструкціями біля зовнішньої стіни. У приміщенні, де шини промащуються гумо­вим клеєм, забороняється вести роботи з вогнем або такі, що

330


дають іскри. Інструмент для приготування та нанесення клею має бути виконаний з матеріалу, який унеможливлює іскроутво­рення. Робочі столи повинні бути обшиті гладкими листами з кольорового металу, заземлені і обладнані місцевими відсмокту-вачами. У виробничих приміщеннях допускається зберігання бе­нзину і клею в кількостях, що не перевищують змінної потреби, і тільки в закритому посуді, відкриваючи його в міру потреби. Забороняється зберігати бензин, клей та інші легкозаймисті і горючі матеріали поблизу вулканізаційних установок. Електрооб­ладнання установок та арматура електричних світильників повин­ні бути у вибухозахищеному виконанні і заземлені. Приміщення повинно бути обладнане припливно-витяжною вентиляцією.

5.6. Вимоги пожежної безпеки для складського господарства

Матеріальні склади

При зберіганні матеріалів і виробів потрібно враховувати поже-жонебезпечні фізико-хімічні властивості (здатність до окислення, самонагрівання тощо), сумісність, а також ознаки однорідності речовин, що застосовуються для гасіння пожежі. Спільне збері­гання в одній секції з автомобільною гумою інших виробів і матеріалів, незалежно від однорідності застосовуваних для їх га­сіння вогнегасних речовин, не дозволяється. На складах слід до­тримуватися правил сумісного зберігання матеріальних ціннос­тей (ГОСТ 19433-88, ГОСТ 12.1.004-91).

Електрообладнання на складах встановлюється у вибухобез-печному щодо займистості виконанні. Загальний електрорубиль-ник повинен розміщуватися поза складськими приміщеннями в спеціальних шафах або нішах.

Горючі конструкції всередині складських приміщень повинні бути оброблені вогнезахисними речовинами.

Використання електроопалювальних приладів допускається тільки в приміщеннях для обслуговуючого персоналу (обслуги) складів (побутових приміщень), відділених від складських при­міщень протипожежними перегородками та перекриттям.

Матеріали, що зберігаються не на стелажах, слід складати в штабелі. Проти дверних прорізів складу слід залишати проходи шириною, що дорівнює ширині дверей, але не меншою 1 м.

331


У складських.приміщеннях не дозволяється:

• зберігати пожежовибухонебезпечні товари (лаки, фарби, роз­чинники), балони з газом та продукцію в аерозольній упа­ковці, не вивісивши на зовнішньому боці воріт (дверей) інформаційні картки, що характеризують пожежну небез­пеку матеріалів, які зберігаються в приміщенні, їх кіль­кість та заходи щодо ліквідації загорання цих матеріалів;

• зберігати продукцію на стелажах (навалом) на відстані менше 0,8 м від стін і труб опалення;

• в'їзд автотранспорту до складських приміщень без іскро­гасників.

Наприкінці роботи завідувач складу (комірник) повинен обі­йти всі приміщення і, лише впевнившись в їхньому пожежобез-печному стані, вимкнути електронапругу, закрити склад та зро­бити запис у журналі.

Склади легкозаймистих і горючих рілин

Норми зберігання нафтопродуктів і протипожежні вимоги до при­міщень, призначених для їх зберігання та роздавання, а також до протипожежних розривів регламентуються чинними будівельни­ми нормами. Обладнання наземних ємностей для зберігання рід­кого палива на території підприємства забороняється.

При огляді резервуарів, відборі проб або замірюванні рівня рідини слід застосовувати пристрої, які унеможливлюють іскро­утворення при ударах. Необхідний нагляд за справністю блиска­вковідводів і заземлювальних пристроїв з перевіркою на омічний опір один раз на рік (улітку, за сухої погоди). У процесі експлуа­тації резервуарів необхідний постійний контроль за справністю дихальних клапанів та вогнеперешкод. При температурі повітря вище нуля перевірки слід проводити не рідше одного разу на місяць, а нижче нуля - не рідше двох разів на місяць. У зимовий час дихальні клапани і сітки треба очищати від льоду.

Перед ремонтом (зварюванням) резервуарів усі засувки на сусідніх резервуарах і трубопроводах слід прикрити повстю, про­соченою антипіренами (у літній час повсть слід змочити водою). Електро- і газозварювальну апаратуру допускається розміщува­ти на відстані не ближче 50 м від резервуарів, які експлуатуються.

Роботи з ремонту резервуарів слід проводити тільки після повного звільнення резервуара від рідини, від'єднання від нього

332


трубопроводу, відкриття всіх люків, старанного очищення (пропарювання та промивання), відбору з резервуара проб повітря та аналізу на відсутність вибухонебезпечної концентрації газів.

При наливанні неприпустимим є переповнювання ємності з нафтопродуктами. При наливанні і зливанні ЛЗР та ГР обслуго­вуючий персонал повинен додержуватися запобіжних заходів під час приєднання шлангів та інших приладів до цистерн з паль­ним. При наливанні наконечник шланга треба опустити щонай­менше на 0,2 м до дна цистерни. Категорично забороняється наливати ЛЗР і ГР у резервуари та іншу тару вільно падаючим струменем. Інструмент, застосований під час зливання і наливан­ня, має бути виготовлений з металу, який не дає іскор при ударі.

Для місцевого освітлення під час зливання та наливання слід застосовувати акумуляторні ліхтарі у вибухобезпечному вико­нанні. Зливні та наливні трубопроводи і стояки треба регулярно оглядати та проводити їх запобіжний ремонт. Виявлену течу в зливно-наливних пристроях слід негайно усунути. За неможли­вості негайного усунення течі несправна частина зливного при­строю має бути відключена. ЛЗР і ГР у тарі зберігаються в будів­лях (сховищах), під навісами і на відкритих майданчиках. Збе­рігати ЛЗР і ГР дозволяється тільки в справній тарі. Укладати бочки у сховища треба обережно, не допускаючи ударів одна об одну, і обов'язково пробками вгору. Укладати бочки з нафтопро­дуктами з температурою спалахування парів +28 °С і нижче при­пустимо тільки в один ряд, бочки з іншими нафтопродуктами -укладати не більш як у два ряди.

Для розливання ЛЗР і ГР слід мати ізольований майданчик (приміщення), обладнаний відповідними пристроями для вико­нання цих робіт. Відпускати ЛЗР і ГР дозволяється за допомо­гою сифона або насоса у спеціальну тару з кришками, які щільно закриваються. Відпускати ЛЗР і ГР у скляні чи поліетиленові посудини забороняється.

На території складів ЛЗР і ГР забороняється:

• курити;

• застосовувати відкритий вогонь для освітлення та відігрі­вання замерзлих або застиглих нафтопродуктів, частин запірної арматури, трубопроводів та ін. Відігрівати їх слід тільки парою, гарячою водою або нагрітим піском.

Перевозити паливо слід в автоцистернах, причіпних цистер­нах та інших ємностях, спеціально виготовлених з цією метою.

333


Зберігати ЛЗР і ГР у тарі слід у будівлях або на майданчиках під навісами з негорючих матеріалів. Не дозволяється зберігання в тарі на відкритих майданчиках нафтопродуктів з температурою спалахування +45 °С і нижче.

Будівлі і споруди (за винятком металевих резервуарів) скла­дів для зберігання ЛЗР і ГР повинні мати не нижче II ступеня вогнетривкості. Будівлі для зберігання ГР у тарі можуть бути заввишки не більше трьох поверхів, а ЛЗР - одноповерхові.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  5. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  6. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  11. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  12. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці




Переглядів: 672

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги безпеки до різних видів інструментів 4 страница | Вимоги безпеки до різних видів інструментів 6 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.