МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вимоги безпеки до різних видів інструментів 5 страницаУ вибухонебезпечних зонах на АЗП треби мати набір інструменту із металу, який не утворює іскор. При заправленні на АЗП слід додержувалися таких правил: • мотоцикли і моторолери (за їх наявиості) слід подавати до бензоколонок з вимкненими двигунами, пуск і зупинку яких треба здійснювати на відстанії не менш 15 м від колонок; 320
• автомобілі подавати до бензоколонок своїм ходом з вимкненням у подальшому двигунів до початку процесу заправлення; • нафтопродукти слід відпускати безпосередньо в бензобаки. Якщо автомобілі направляються в далекий рейс, то дозволяється відпускати бензин (інші нафтопродукти) і в металеві бочки або каністри зі щільними пробками: • облиті нафтопродуктами частини автомобілів до пуску двигунів водії повинні витерти насухо; • випадково пролиті на землю нафтопродукти слід засипати піском, а цей пісок і промаслені обтиральні матеріали зібрати в металеві ящики зі щільними кришками; • відстань між автомобілем, який заправляють, і тим, що за ним у черзі на заправлення, повинна становити не менше 3 м; • відстань між автомобілями, які стоять у черзі на заправлення, - не менш як 1 м, при цьому для кожного дорожнього транспортного засобу має бути забезпечена можливість маневрування та виїзду з території АЗП. На АЗП забороняється: • заправлення транспортних засобів з двигунами, які в цей час працюють; • проїзд транспорту територією АЗП з порушенням дорожньої розмітки; • робота в одязі та взутті, що облиті бензином; • заправлення транспортних засобів (крім легкових автомобілів), у яких перебувають пасажири; • заправлення автомобілів, навантажених небезпечними вантажами (вибухові речовини, СПГ і ЗНГ, ЛЗР і ГР та ін.); • в'їзд на територію АЗП і заправлення тракторів, не обладнаних іскрогасниками; • під'єднання заземлювальних провідників до пофарбованих і забруднених частин автоцистерни; • використання як заземлювачів трубопроводів з ЛЗР, ГР та горючими газами, а також інших трубопроводів; • експлуатація вибухозахисного електрообладнання зі знятими деталями оболонки, у тому числі кріпильними, передбаченими конструкцією. На кожній АЗП слід мати інструкцію про заходи пожежної безпеки для заправника. Перед початком відпуску нафтопродуктів на пересувних автозаправних пунктах (далі - ПАЗП) водій-заправник повинен: • забезпечити надійне гальмування автомобіля і причепа на 321 • надійно заземлити ПАЗП (вертикальний заземлювач при встановленні забивають у землю на глибину 0,5-0,6 м); • підготувати до застосування первинні засоби пожежогасіння; • надійно зафіксувати дверцята ящиків паливороздавальних агрегатів, відкриваючи їх; • перевірити герметичність трубопроводів і паливороздавальних агрегатів, за потреби - негайно усунути виниклі несправності. Використання ПАЗП дозволяється тільки за прямим призначенням. Контейнерні АЗП застосовуються на підприємствах двох типів: - АБП - автозаправний блок-пункт; - КАЗП - контейнерний автозаправний пункт, що складається з контейнера зберігання палива і контейнера керування (операторної). Кожен контейнерний АЗП повинен проходити випробування для підтвердження відповідності вимогам технічних умов не рідше одного разу на 3 роки, про що необхідно складати акт. Контейнерні АЗП треба встановлювати на бетонованих майданчиках, бетонних плитах, у виняткових випадках - на асфальтованих майданчиках, які забезпечують швидке прибирання палива при його витіканні. Майданчики, де встановлюються контейнерні АЗП, слід обгороджувати негорючою стінкою, яка перешкоджає розтіканню палива в разі аварії. Висота стінки визначається з такого розрахунку, щоб уміщувався обсяг, що дорівнює обсягу ємності з паливом. Перед роботою автозаправних блок-пунктів (далі - АБП) слід: - відчинити двері і зафіксувати їх; • - провітрити приміщення протягом 15 хв; - переконатись у справності електроживлення, заземлення, Забороняється: • зливати паливо з автоцистерни через замірювальний люк; • приймати нафтопродукти при нещільностях у з'єднаннях вентилів і трубопроводів, при підтіканні; • залишати без нагляду відкритими блок-пункт і контейнер зберігання. 322 У паспорті (інструкції) КАЗП слід зазначити номер телефону, прізвище та посаду особи, відповідальної за її безпечну експлуатацію. Усі виробничі приміщення, підсобні ділянки і території АЗП, ПАЗП і КАЗП (АБП) слід забезпечити первинними засобами пожежогасіння. Під час грози зливання-наливання нафтопродуктів, заправлення автотранспорту на АЗП забороняється. З метою надійного захисту АЗП від прямих ударів блискавки їх слід обладнати справними блискавковідводами (один раз на рік - влітку - при сухому ґрунті АЗП перевіряються на омічний опір, про що складається акт). При заправленні автомобіля стисненим природним газом повинні виконуватися такі вимоги: • автомобіль поставити на ручне гальмо, вимкнути запалення і відключити акумуляторну батарею (масу); • заправлення проводити тільки у тому випадку, якщо балони пройшли черговий огляд; • не починати заправлення, якщо немає впевненості в герметичності з'єднань; • не від'єднувати шланги, у яких є газ або які перебувають під тиском; • не підтягувати гайки в період наповнення балонів; • при випадковій розгерметизації наповнювальних шлангів - негайно перекрити вентилі, щоб уникнути зливу газу із балонів автомобіля; • не ударяти металевими предметами по апаратурі і газопроводах, які перебувають під тиском; • перед запуском двигуна перевірити герметичність газової апаратури і арматури, справність роботи контрольно-вимірювальних приладів; • при перебоях у роботі двигуна (коли лунають гучні «вихлопи») його слід негайно зупинити, а автомобіль відкотити на 15 м за допомогою інших водіїв та їхніх транспортних засобів. При заправленні автомобіля зрідженим нафтовим газом слід виконувати такі вимоги: • заздалегідь зупинити двигун, витягнути ключ із замка запалювання, відключити «масу»; • не наповнювати газом балони, які не пройшли чергового огляду, і при виявленні порушень герметичності в газопроводах і з'єднаннях; 323 • залишати не менш як 10% вільного об'єму балона для виникнення в ньому парової подушки; • після завершення заправлення виявлені візуальним оглядом підтікання газу слід негайно усунути; • здійснювати перехід з одного виду палива на інший в радіусі менш як 15 м від газонаповнювальної колонки. При заправленні газом забороняється: • курити і користуватись відкритим вогнем; • випускати газ із балонів автомобіля на території заправних пунктів; • здійснювати заправлення за наявності механічних пошкоджень, корозії, змін форми газової апаратури, балонів, а також при несправностях заправних вентилів; • виконувати будь-які роботи з ремонту електрообладнання і замінювати стандартні захисники саморобними. При короткому замиканні в електромережі або несправностях в електрообладнанні заправник повинен негайно вимкнути загальний вимикач і викликати електрослюсаря. При виникненні пожежі заправник зобов'язаний негайно припинити заправлення автомобілів, вимкнути загальний рубильник, викликати телефоном пожежну охорону і розпочати гасіння пожежі наявними засобами. Вимоги пожежної безпеки при технічному обслуговуванні і ремонті дорожніх транспортних засобів Виготовлення і капітальний ремонт дорожніх транспортних засобів, як правило, мають здійснюватися на спеціалізованих заводах. Технічне обслуговування і ремонт автомобілів мають проводитись у спеціально пристосованих майстернях або пристосованих для цієї мети гаражах з негорючих матеріалів, у яких приміщення для зберігання техніки відокремлені від зазначених майстерень відповідно до вимог будівельних норм. Забороняється технічне обслуговування і ремонт у не пристосованих для цього приміщеннях. Електрозварювальні і фарбувальні роботи дозволяються тільки в спеціально обладнаних приміщеннях з негорючих матеріалів, забезпечених вогнегасниками і пожежним інвентарем. Зварювальні пости слід розташовувати у кабінах із негорючих матеріалів площею не менш як 3 м2 кожна. 324 Цехи або відділення, де проводиться гаряче обкатування двигунів внутрішнього згорання, слід розміщувати в окремих приміщеннях, збудованих-з негорючих матеріалів. Автомобільну техніку, що надходить на технічне обслугову Для миття та знежирювання треба застосовувати негорючі сполуки, пасти, розчинники та емульсії, а також ультразвукові та інші пожежобезпечні установки. Тільки в окремих випадках, коли негорючі суміші не забезпечують потрібної за технологією чистоти обробки, допускається застосування відповідних горючих або легкозаймистих рідин. Мити та знежирювати легкозаймистими або горючими рідинами треба в окремих приміщеннях або на відокремлених виробничих ділянках і постах, обладнаних ефективними засобами пожежогасіння та шляхами евакуації, за умови суворого додержання потрібних заходів пожежної безпеки. На постах відкритого шлангового (ручного) і закритого (механізованого) миття джерела освітлення, проводки та силові двигуни повинні бути герметичні. Електричне управління агрегатами мийної установки має бути низьковольтним (12 В). Пости відкритого шлангового (ручного) миття слід розміщувати в зоні, ізольованій від відкритих ліній електропередач і від обладнання цід напругою. Підлога в приміщеннях та на ділянках, де миють і знежирюють деталі з застосуванням легкозаймистих і горючих рідин, має бути виконана з негорючих матеріалів, які не утворюють іскор при ударі, мати шорстку (рифлену) поверхню. Миття і знежирювання деталей слід проводити тільки при діючій припливній та витяжній вентиляції, за умови систематичного очищення мийних ванн від бруду. Мийні ванни з гасом та іншими мийними засобами, передбаченими технологією, після закінчення миття треба закрити кришками. Ванни слід обладнати пристроями аварійного зливання в підземні резервуари, розміщені поза будівлею. Нейтралізацію деталей двигунів, які працюють на етилованому бензині, дозволяється здійснювати промиванням гасом тільки у спеціально виділених для цієї мети місцях. Використані горючі та легкозаймисті мийні речовини, забороняється зберігати на постах миття, їх слід тримати в спеціально призначених місцях 325 у щільно закритій тарі. Не допускається застосування мийних і знежирювальних рідин невідомого складу. Ці матеріали можна використовувати тільки після відповідного аналізу, визначення їх пожежонебезпечних властивостей і розроблення заходів для безпечного їх використання. У місцях миття і знежирювання за допомогою легкозаймистих та горючих рідин неприпустиме проведення робіт із застосуванням відкритого вогню та іскроутворення (електрозварювання, заточування та ін.). Забороняється застосовувати бензин для миття деталей, протирання автомобілів та обладнання. Пролиті горючі та легкозаймисті рідини слід негайно видаляти. Роботи, пов'язанні з миттям і знежирюванням деталей, при використанні ЛЗР і ГР можна виконувати на спеціальних майданчиках, на відстані не менше 10 м від виробничих приміщень. Опалювання виробничих приміщень заводів, майстерень і гаражів має бути пароповітряним або центральним водяним. Пічне опалення є неприпустимим. Забороняється проводити ремонт автомобілів із працюючим двигуном. При ремонті карбюраторних двигунів вимикається запалювання, дизельних - паливоподача. Забороняється виконувати виробничі операції на обладнанні з несправностями, які можуть призвести до пожеж, а також при відключенні контрольно-вимірювальних приладів, за якими визначаються задані режими температур, тиску, концентрації горючих газів, пари та інші технічні параметри. Для зберігання мастильних, лакофарбових, горючих і легкозаймистих матеріалів слід передбачати окремі, спеціально обладнані приміщення. Використані обтиральні матеріали (промаслене клоччя, ганчір'я та ін.) слід негайно прибирати в металеві ящики з щільними кришками, а після закінчення робочого дня виносити з виробничих приміщень у спеціально відведені місця. При обслуговуванні та ремонті автомобілів, якщо це пов'язане зі зняттям паливних баків, а також перед ремонтом паливо-проводів, через які може витікати паливо з баків, баки слід повністю звільнити від палива. Зливати паливо слід у місцях, де неможливе його загорання. Зберігати злите паливо на постах обслуговування і ремонту забороняється. Зливати відпрацьоване масло треба в металеві бочки або ємності на окремих майданчиках. Перед ремонтом автомобіля-цистерни для перевезення легкозаймистих, горючих, а також вибухонебезпечних вантажів її слід 326 повністю очистити від залишків вантажів, які перевозили, і надійно заземлити. Робітник, який очищає або ремонтує всередині цистерну чи резервуар з-під легкозаймистих або горючих рідин, повинен застосовувати інструмент, який не дає іскор при ударі. Газобалонні автомобілі можуть в'їжджати на пости обслуго Переводячи роботу двигуна на бензин, слід перекрити витратні вентилі і повністю відпрацювати газ із системи живлення (до повної зупинки двигуна), після чого перекрити магістральний вентиль і включити подавання бензину. Перед подаванням газобалонних автомобілів у приміщення для обслуговування та ремонту слід перевірити на спеціальному посту газову систему живлення на герметичність. В'їжджати в приміщення з негерметичною газовою системою живлення забороняється. Регулювати системи живлення, запалювання, прилади газової системи живлення газобалонних автомобілів, а також ремонтувати та перевіряти газову апаратуру на герметичність дозволяється тільки в добре провітрюваному приміщенні при увімкненій вентиляції або на відкритому майданчику. Перед перевіркою (регулюванням) приладів електрообладнання на газобалонному автомобілі слід щільно закрити всі вентилі, перевірити герметичність газової системи живлення і старанно провітрити підкапотний простір. При проведенні на газобалонному автомобілі ремонту, пов'язаного з виконанням зварювальних або фарбувальних робіт (включаючи штучне сушіння), газ із балонів треба випустити або злити на посту зливання газу, а балони слід дегазувати інертним газом. Забороняється підтягувати нарізні з'єднання і знімати з автомобіля деталі газової апаратури та газопроводи під тиском. При обслуговуванні та ремонті газової апаратури слід бути особливо обережними, не допускати іскроутворення. Ударні навантаження при цих роботах забороняються. У приміщеннях, призначених для обслуговування та ремонту автомобільної техніки, забороняється: • встановлювати автомобілі в кількостях, що перевищують норму, порушувати спосіб розстановки, зменшувати відстань між ними та елементами будівлі; 327 • встановлювати автомобільну техніку з відкритими горловинами паливних баків, а також за наявності витікання пального з паливної системи; • зберігати легкозаймисті і горючі рідини, відцрацьоване масло, кислоти, фарби та ін.; • заправляти автомобільну техніку паливом; • зберігати тару з-під легкозаймистих і горючих рідин; • захаращувати проходи між стелажами і виходи з приміщень матеріалами, обладнанням, тарою і т.ін. При газовому зварюванні не допускається потрапляння масла на шланги та пальник. При електрозварювальних роботах слід заземлювати раму й кузов автомобілів. Паяти, зварювати ємності з-під легкозаймистих і горючих рідин (паливні баки, тару, та ін.) слід після їх старанної протипожежної обробки. Перед зварюванням паливні баки слід промити гарячою водою, пропарити парою, знову промити гарячою водою з каустичною содою або іншими технічними мийними засобами, просушити гарячим повітрям за режимом, що відповідає затвердженому технологічному процесу, до повного видалення слідів легкозаймистих і горючих рідин. Зварювати або паяти слід при відкритих горловинах і пробках. Дозволяється виконувати зварювання, наперед заповнивши ємність гарячою водою або інертним газом, що безперервно подається (азотом, відпрацьованими газами від карбюраторного двигуна). Для заповнення ємності (паливних баків) відпрацьованими газами їх слід подавати шлангом, обладнаним іскрогасником. Шланг приєднують до вихлопної труби автомобіля, що працює на малих частотах обертання колінчастого вала. Зварювання слід виконувати при безперервному подаванні відпрацьованих газів. Для видалення газу зі зварюваної ємності можна використовувати: в паливному баці - зливний отвір; у цистерні - газовідвідну трубку. При ремонті автомобільної техніки потрібно, щоб робоче місце для паяльних робіт було очищене від горючих матеріалів, а горючі конструкції на відстані менше 5м- надійно захищені металевими екранами від займання. Паяльні лампи слід тримати цілком справними і не рідше одного разу на місяць перевіряти на міцність та герметичність із занесенням результатів і дати перевірки у спеціальний журнал. Крім того, не рідше одного разу на рік слід проводити контрольні гідравлічні випробування тиском. 328 Кожна лампа повинна мати паспорт із зазначенням результатів заводського гідравлічного випробування і припустимого робочого тиску. Лампи забезпечуються пружинними запобіжними клапанами, відрегульованими на заданий тиск, а лампи місткістю Злі більше - манометрами. Заправляти паяльні лампи пальним і розпалювати їх слід у спеціально .відведених для цього місцях. При заправленні не допускати розливання пального і застосування відкритого вогню. Щоб не допустити викидання полум'я з паяльної лампи, пальне, яке заправляється в неї, має бути очищене від сторонніх домішок і води. Щоб не допустити вибуху паяльної лампи, забороняється: • застосовувати як пальне для ламп, що працюють на гасі, бензин або суміш бензину з гасом; • підвищувати тиск у резервуарі лампи при накачуванні повітря більше допустимого робочого тиску згідно з паспортом; • заповнювати лампу гасом більш ніж на 3/4 об'єму її резервуара; • підігрівати пальник рідиною з лампи, накачуваної насосом; • відкручувати повітряний ґвинт і наливну пробку, коли лампа горить або ще не вихолонула; • розбирати і ремонтувати лампу, а також виливати з неї або заправляти її пальним поблизу відкритого вогню чи курити при цьому. При зварюванні, газорізанні і паянні забороняється ставати до роботи при несправній апаратурі. Заряджати акумуляторні батареї слід у приміщеннях, ізольованих від інших протипожежними стінками (перешкодами) з входом через тамбур-шлюзи. Виконувати інші роботи в цих приміщеннях забороняється. Зарядні приміщення слід обладнати припливно-витяжною вентиляцією у вибухобезпечному виконанні. Припливно-витяжна вентиляція повинна включатись як перед початком, так і в кінці зарядження. Відключення вентиляції проводиться не раніш як через 1,5 год після закінчення робіт. Робота акумуляторного цеху при несправній припливно-витяжній вентиляції є неприпустимою. У приміщенні зарядки акумуляторних батарей слід передбачити блокування відключення процесу зарядження, якщо відключається вентиляція. 329 Для освітлення приміщення зарядки повинні застосовуватися лампи розжарювання у вибухозахисному виконанні. Електромережа для освітлення повинна виконуватись у захисній кислототривкій чи луготривкій оболонці. Електродвигуни, випрямлювані, запобіжники, вимикачі, розетки штепсельні повинні бути встановлені в приміщенні, ізольованому від приміщень зарядки акумуляторних батарей, і заземлені. Акумуляторні батареї, встановлені для зарядки, з'єднують між собою тісно прилеглими пружинами або затискачами для кислотних акумуляторних батарей чи пласкими наконечниками для , лужних акумуляторних батарей, які мають надійний електричний контакт, що виключає можливість іскроутворення. З'єднувати зажими акумуляторних батарей дротом «закручуванням» забороняється. Підключення та відключення акумуляторних батарей на зарядження проводити тільки при вимкнутому зарядному пристрої. Контроль за ходом зарядження повинен здійснюватися за допомогою спеціальних приладів (термометра, навантажувальної вилки, ареометра та ін.). Перевіряти акумуляторну батарею коротким замиканням забороняється. Зарядження акумуляторних батарей повинне проводитися при відкритих пробках. Для нагляду за акумуляторними батареями використовуються переносні лампи у вибухозахисному виконанні. У зарядному приміщенні забороняється: - курити і користуватись відкритим вогнем (запаленим сірником, цигаркою і т.ін.); - користуватись електронагрівальними приладами; - зберігати і заряджати кислотні і лужні акумуляторні батареї в одному приміщенні; - перебувати стороннім особам; - користуватись апаратами та інструментами, які можуть дати іскру при ударі; - зберігати кислоти і луги в кількостях, що перевищують змінну потребу; - залишати спецодяг, сторонні предмети і горючі матеріали; - зберігати продукти харчування та вживати їжу. При ремонті шин роботи з приготування та нанесення гумового клею на склеювані поверхні слід проводити в ізольованому приміщенні з негорючими обгороджувальними конструкціями біля зовнішньої стіни. У приміщенні, де шини промащуються гумовим клеєм, забороняється вести роботи з вогнем або такі, що 330 дають іскри. Інструмент для приготування та нанесення клею має бути виконаний з матеріалу, який унеможливлює іскроутворення. Робочі столи повинні бути обшиті гладкими листами з кольорового металу, заземлені і обладнані місцевими відсмокту-вачами. У виробничих приміщеннях допускається зберігання бензину і клею в кількостях, що не перевищують змінної потреби, і тільки в закритому посуді, відкриваючи його в міру потреби. Забороняється зберігати бензин, клей та інші легкозаймисті і горючі матеріали поблизу вулканізаційних установок. Електрообладнання установок та арматура електричних світильників повинні бути у вибухозахищеному виконанні і заземлені. Приміщення повинно бути обладнане припливно-витяжною вентиляцією. 5.6. Вимоги пожежної безпеки для складського господарства Матеріальні склади При зберіганні матеріалів і виробів потрібно враховувати поже-жонебезпечні фізико-хімічні властивості (здатність до окислення, самонагрівання тощо), сумісність, а також ознаки однорідності речовин, що застосовуються для гасіння пожежі. Спільне зберігання в одній секції з автомобільною гумою інших виробів і матеріалів, незалежно від однорідності застосовуваних для їх гасіння вогнегасних речовин, не дозволяється. На складах слід дотримуватися правил сумісного зберігання матеріальних цінностей (ГОСТ 19433-88, ГОСТ 12.1.004-91). Електрообладнання на складах встановлюється у вибухобез-печному щодо займистості виконанні. Загальний електрорубиль-ник повинен розміщуватися поза складськими приміщеннями в спеціальних шафах або нішах. Горючі конструкції всередині складських приміщень повинні бути оброблені вогнезахисними речовинами. Використання електроопалювальних приладів допускається тільки в приміщеннях для обслуговуючого персоналу (обслуги) складів (побутових приміщень), відділених від складських приміщень протипожежними перегородками та перекриттям. Матеріали, що зберігаються не на стелажах, слід складати в штабелі. Проти дверних прорізів складу слід залишати проходи шириною, що дорівнює ширині дверей, але не меншою 1 м. 331 У складських.приміщеннях не дозволяється: • зберігати пожежовибухонебезпечні товари (лаки, фарби, розчинники), балони з газом та продукцію в аерозольній упаковці, не вивісивши на зовнішньому боці воріт (дверей) інформаційні картки, що характеризують пожежну небезпеку матеріалів, які зберігаються в приміщенні, їх кількість та заходи щодо ліквідації загорання цих матеріалів; • зберігати продукцію на стелажах (навалом) на відстані менше 0,8 м від стін і труб опалення; • в'їзд автотранспорту до складських приміщень без іскрогасників. Наприкінці роботи завідувач складу (комірник) повинен обійти всі приміщення і, лише впевнившись в їхньому пожежобез-печному стані, вимкнути електронапругу, закрити склад та зробити запис у журналі. Склади легкозаймистих і горючих рілин Норми зберігання нафтопродуктів і протипожежні вимоги до приміщень, призначених для їх зберігання та роздавання, а також до протипожежних розривів регламентуються чинними будівельними нормами. Обладнання наземних ємностей для зберігання рідкого палива на території підприємства забороняється. При огляді резервуарів, відборі проб або замірюванні рівня рідини слід застосовувати пристрої, які унеможливлюють іскроутворення при ударах. Необхідний нагляд за справністю блискавковідводів і заземлювальних пристроїв з перевіркою на омічний опір один раз на рік (улітку, за сухої погоди). У процесі експлуатації резервуарів необхідний постійний контроль за справністю дихальних клапанів та вогнеперешкод. При температурі повітря вище нуля перевірки слід проводити не рідше одного разу на місяць, а нижче нуля - не рідше двох разів на місяць. У зимовий час дихальні клапани і сітки треба очищати від льоду. Перед ремонтом (зварюванням) резервуарів усі засувки на сусідніх резервуарах і трубопроводах слід прикрити повстю, просоченою антипіренами (у літній час повсть слід змочити водою). Електро- і газозварювальну апаратуру допускається розміщувати на відстані не ближче 50 м від резервуарів, які експлуатуються. Роботи з ремонту резервуарів слід проводити тільки після повного звільнення резервуара від рідини, від'єднання від нього 332 трубопроводу, відкриття всіх люків, старанного очищення (пропарювання та промивання), відбору з резервуара проб повітря та аналізу на відсутність вибухонебезпечної концентрації газів. При наливанні неприпустимим є переповнювання ємності з нафтопродуктами. При наливанні і зливанні ЛЗР та ГР обслуговуючий персонал повинен додержуватися запобіжних заходів під час приєднання шлангів та інших приладів до цистерн з пальним. При наливанні наконечник шланга треба опустити щонайменше на 0,2 м до дна цистерни. Категорично забороняється наливати ЛЗР і ГР у резервуари та іншу тару вільно падаючим струменем. Інструмент, застосований під час зливання і наливання, має бути виготовлений з металу, який не дає іскор при ударі. Для місцевого освітлення під час зливання та наливання слід застосовувати акумуляторні ліхтарі у вибухобезпечному виконанні. Зливні та наливні трубопроводи і стояки треба регулярно оглядати та проводити їх запобіжний ремонт. Виявлену течу в зливно-наливних пристроях слід негайно усунути. За неможливості негайного усунення течі несправна частина зливного пристрою має бути відключена. ЛЗР і ГР у тарі зберігаються в будівлях (сховищах), під навісами і на відкритих майданчиках. Зберігати ЛЗР і ГР дозволяється тільки в справній тарі. Укладати бочки у сховища треба обережно, не допускаючи ударів одна об одну, і обов'язково пробками вгору. Укладати бочки з нафтопродуктами з температурою спалахування парів +28 °С і нижче припустимо тільки в один ряд, бочки з іншими нафтопродуктами -укладати не більш як у два ряди. Для розливання ЛЗР і ГР слід мати ізольований майданчик (приміщення), обладнаний відповідними пристроями для виконання цих робіт. Відпускати ЛЗР і ГР дозволяється за допомогою сифона або насоса у спеціальну тару з кришками, які щільно закриваються. Відпускати ЛЗР і ГР у скляні чи поліетиленові посудини забороняється. На території складів ЛЗР і ГР забороняється: • курити; • застосовувати відкритий вогонь для освітлення та відігрівання замерзлих або застиглих нафтопродуктів, частин запірної арматури, трубопроводів та ін. Відігрівати їх слід тільки парою, гарячою водою або нагрітим піском. Перевозити паливо слід в автоцистернах, причіпних цистернах та інших ємностях, спеціально виготовлених з цією метою. 333 Зберігати ЛЗР і ГР у тарі слід у будівлях або на майданчиках під навісами з негорючих матеріалів. Не дозволяється зберігання в тарі на відкритих майданчиках нафтопродуктів з температурою спалахування +45 °С і нижче. Будівлі і споруди (за винятком металевих резервуарів) складів для зберігання ЛЗР і ГР повинні мати не нижче II ступеня вогнетривкості. Будівлі для зберігання ГР у тарі можуть бути заввишки не більше трьох поверхів, а ЛЗР - одноповерхові. Читайте також:
|
||||||||
|