Тема. Витинанка як вид народних ремесел України. Виготовлення серветки-витинанки.
Мета.Ознайомити учнів з витинанкою як видом народних ремесел України, технікою виготовлення витинанок. Навчити школярів робити серветку-витинанку. Розвивати уяву, творчі здібності. Виховувати бережливе ставлення до традицій українського народу.
Матеріали та інструменти.Кольоровий папір, ножиці, олівець, зразок виробу, підручник (с. 82-82)
Хід уроку
I. Підготовка робочих місць.
II. Організаційний момент.
Весела витинанка завітала до нас на годинку, розкаже нам цікаву новинку.
Навчить вас папір складати і серветку-сюрприз вирізати.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Бесіда з використанням ілюстративного матеріалу.
—З давніх давен українці прикрашали свій одяг вишивками, розписами, домівки — виробами з глини та дерева, витинанками. Вірили, що символічні орнаментальні візерунки витинанок приваблюють до оселі благодать, достаток, багатство, ласку надприродних сил.
—Що ж таке витинанка?
Витинанка— це ритмічні візерунки, зроблені способом вирізування складеного аркуша паперу. Сама назва походить від українського слова витинати — вирізати.
— Сьогодні ви будете працівниками майстерні, в якій виготовляють витинанки. А допомагатиме вам майстер Паперопластик.
2. Розгляд зразків витинанок.
IV. Розгляд зразка виробу.
— Святковий стіл можна прикрасити ось такими серветками-витинанками, зробленими власноруч. Великі серветки можна покласти під тарілки, а поруч — маленькі серветки-сюрпризи.
V. Технологія виготовлення виробу(підручник, с. 82-83).
1. Складіть квадратний аркуш паперу навпіл. Потім ще раз навпіл.
2. Простим олівцем з одного боку нанесіть по краях контури пелюсток.
3. Виріжте пелюстки.
4. Розгорніть утворену витинанку. '
5. Складіть її навпіл.
6. Зробіть надрізи, як показано на малюнку.
7. Вставте у надрізи цікаві подарунки-сюрпризи. (Це можуть бути цукерки, шоколадки, маленькі іграшки.)
VI. Планування наступних дій. Відбір матеріалів та інструментів.
— Пригадайте, які інструменти потрібні для роботи на сьогоднішньому уроці.