Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 6. Ринкове господарство країн Європейської цивілізації в період монополістичної конкуренції

(друга половина XIX – поч. XX ст.)

 

План

Заняття 1.

1. Друга технологічна революція і розвиток світових продуктивних сил. Монополізація виробництва.

2. Економічний розвиток Німеччини, Англії, Франції.

3. Розвиток марксистської економічної теорії.

Заняття 2.

1. Економічне піднесення США в останній третині XIX ст.

2. Соціал-демократичні економічні концепції. Погляди Е. Бернштейна.

3. Маржиналізм. Становлення неокласичної традиції в економічній теорії.

 

Методичні рекомендації

до самостійної роботи студентів над темою

Важливою передумовою засвоєння зазначеної теми є усвідомлення думки про те, що саме досягнення у науці та техніці, прогрес технології виробництва в кінці XIX ст. сприяв стрімкому розвитку економіки країн Європи та США, активізації світової економічної думки.

Вивчення теми слід розпочати з дослідження процесу становлення монополістичних об’єднань акціонерної власності, з’ясування особливостей аграрного розвитку, причин формування світового ринку та міжнародної міграції робочої сили, появи валютної системи золотого стандарту.

Окремо необхідно звернути увагу на економічний розвиток Англії, причини втрати нею світової економічної першості. Важливо дослідити передумови промислового відставання Франції, наслідки об’єднання Німецьких земель та їх економічного піднесення.

Розуміння перелічених питань надасть змогу осягнути еволюцію виникнення, розвитку та вагомість марксистської економічної теорії, збагнути ідеї К. Маркса, Ф. Енгельса, теоретичні проблеми «Капіталу», роль В. Леніна у збагаченні марксистського вчення.

У порівняльних характеристиках паралельно необхідно розглядати становлення економічної теорії, маржиналізму, ідеї фундаторів: Йог. Тюгена, А. Курно, Г. Гассена, австрійської школи граничної корисності (К. Менгер), кембриджської школи (А. Маршалл, А. Пігу), американської школи неокласики (Д. Кларг), швецької школи (К. Вінгель).

Актуальними для вивчення залишаються проблеми розподілу економічних коливань та криз.

Завершальним етапом вивчення теми є висвітлення економічних ідей математичної школи політичної економії (Дж.Сева, Д.Бернуллі, Л.Вальрас), теорії макроекономічної рівноваги, теорії добробуту.

 

Основні терміни та поняття

Індустріалізація, монополія, золото-зливковий стандарт, золото-девізний стандарт, картель, синдикат, марксизм, матеріалістична діалектика, спосіб виробництва, теорія додаткової вартості К. Маркса, товару «робоча сила», конкретна і абстрактна праця, соціальний напрям у політичній економії, катедер-соціалізм, маржиналізм, граничний аналіз, метод робінзонад, чиста економічна теорія, теорія граничної корисності, теорія альтернативних витрат Ф.Візера.

 

Теми рефератів

 

1. Розвиток торгівлі країн Західної Європи в XIX – на поч. XX ст.

2. Міжнародні економічні відносини в XIX ст.

3. Економічне вчення марксизму і сучасність.

4. «Капітал» – основна економічна праця марксизму.

5. Історичні причини появи маржиналізму.

6. Методологічні принципи маржиналізму.

 

Запитання для самоконтролю

1. Які структурні зміни відбулися в економіці провідних країн світу протягом останньої третини XIX ст. – на поч. XX ст?

2. Проаналізуйте два напрями розвитку (революційний та еволюційний) сільського господарства США, Японії та європейських країн.

3. Доведіть, що в кінці XIX ст. – на поч. XX ст. формувалося світове господарство.

4. Перелічіть основні принципи економічного вчення марксизму.

5. У чому полягає сутність теорії грошей та капіталу К. Маркса?

6. Охарактеризуйте сутність та основні етапи маржинальної революції в економічній теорії.

7. Розкрийте найважливіші методологічні принципи маржиналізму.

 


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. I період – адаптаційний.
  3. I. Грецький період (друга половина VII — середина
  4. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  5. I. Соціалістична течія в українському визвольному русі
  6. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  7. II. ПЕРІОД РОЗКВІТУ
  8. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  9. III. Українські ліберальні партії.
  10. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  11. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  12. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.




Переглядів: 368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМ 2: Господарство та економічна думка | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.