Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

14.1.1. Listen, look, say. Pay attention to the difference between the sounds [6] and [d] (as in «their» and as in «dare».)

I

A. May we play in the mud. Mother?

B. Don't you dare play there!

A. Father doesn't mind if we play in the mud,

Mother. B. Father doesn't wash the dirty clothes, dear.

II

A. I'm the daughter. Then there's Father and

Mother and my two brothers. B. I'll write that down. A. And then there's Dennis, Doctor. B. Dennis?

A. Dennis is the dog. B. Oh, the dog.

A. That's D-E-N-N-I-S! Dennis, Doctor.

B. Dennis — yes, I've got that down. Er ... now ... emm.

14.1.2. Listen, look, say. Pay attention to the intona­tion.

14.1.3. Read the dialogues in pairs.

14.1.4. Listen, look, say. Pay attention to the difference between the sounds. ([Z] as in measure, [D] as in rather, [z] as in does)

I

A. But how can you measure pleasure?

B. You can measure anything.

A. But pleasure's ... immeasurable.

B. It's not immeasurable.

A. And if it were measurable than it wouldn't be half so pleasurable.

II

A. Who's that, over there?

B. Oh, that's Sir Basil. He's the Club Treasurer.

A. I see.

B. He's come to watch television.

A. And does Sir Basil always sleep when televi­sion's on?

B. Usually he does.

A. Ah.

B. And occasionally he snores. Rather noisily.

A. Yes.

B. As you must have noticed.

14.1.5. Listen, look, say. Pay attention to the intona­tion.

14.1.6. Read the dialogues in pairs.

Word-building

(Compound adjectives)

14.2.1. Translate the following compound adjectives:

tobacco-stained fingers, a linoleum-covered floor, university-trained engineers, a hand-written note, a tailor-made suit, lamp-lit pavements, wind­blown leaves, carpet-covered floor, a dog-bitten boy.

14.2.2. Make compound adjectives according to the following word combinations. Translate them.

covered with clouds, painted by hand, fed with milk, shaded with trees, made by machine, filled with water, driven by wind, educated at Har­vard.

14.2.3. Translate into Russian:

1. Her hands were work-reddened. 2. A dust-and-mud-stained car was parked beside a store. 3. The two women didn't seem troubled by her tear-stained face. 4. He looked up at the glass-enclosed balcony. 5. The convoy was composed of five American-made army trucks.


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 475

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Scanning practice | Practice in communication

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.