Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Scanning practice

13.6.1. Read the questions. Be sure you've got them well in mind.

1. Who was placed behind the doors?

2. What would happen if the door which con­cealed the tiger was opened?

3. What would happen if the door which con­cealed the lady was opened?

4. What was the princess" decision?

13.6.2. Start scanning the text. Don't fail to note your time.

The lady or the tiger?

Once a king had decreed that every person accused of crime should be placed in a large room, where, in the presence of the king and the court he is to open one of two doors which were exactly alike. Behind one door was a hungry, man-eating tiger and behind the other a beautiful lady, dressed as a bride. If he opened the door which concealed the tiger he was considered to be guilty and put to death, if he opened the door which concealed the lady, he was considered innocent and was immediately married to her. No previous ties were allowed to be an obstacle to marriage. The disposition of the lady and the tiger was, of course, a secret.

Now it happened that a young noble man who was rather poor won the love of the king's daughter; and being suspected by the king was imprisoned and brought to trial before two doors. The princess discovered behind which doors the lady and the tiger were to be placed. She didn't want, of course, her lover to be eaten by tiger, but she also didn't want him to become the husband of some other lady. At length her mind was made up. On the day of the trial she managed to signal her lover to open the right-hand door. This he immediately did. The author leaves the question to you: «Who came out of the opened door — the lady or the tiger?»

(250 words)

13.6.3. Answer the questions in 13.6.1. (Books closed.)

Listening practice

13.7.1. Look at the following questions. You'll have to answer them after listening to the text:

1. When was the director attacked?

2. What are the police going to do?

3. Why was the director sure about the time?

4. Why couldn't he see the face of the attacker?

5. How did he break his leg?

13.7.2. Listen to the dialogue.

13.7.3. Answer the questions in 13.7.1.

13.7.4. Look through the list of words. They will help you to understand the text.

pushchair — тележка

pile — кипа

security guard — охранник

stuff — засунуть

to be embarrassed — чувствовать себя неловко

obviously — очевидно

13.7.5. Listen to the story. Be ready to give the contents of it.

13.7.6. Tell the contents of the story as close to the text as possible.


Читайте також:

  1. Control Engineering Practice
  2. Conversational Practice
  3. Conversational Practice
  4. Conversational Practice
  5. Conversational Practice
  6. Conversational Practice
  7. Conversational Practice
  8. Conversational Practice
  9. Conversational Practice
  10. Conversational Practice
  11. II. Listen to the following words and practice their pronunciation
  12. II. Listen to the following words and practice their pronunciation




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The man who escaped | Sound right

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.