Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Abiotic, bioecology, bionomics, biotic, consumer, decomposer, ecological niche, ecosystem, energy budget, energy flow, environmental pollution, food chain, functional niche, microcalorimetry, nutrient cycling, population dynamics, primary production, producer, radioisotope, social behaviour, succession, trophic level, trophic-dynamic concept.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) community, v 2) consumer, n 3) decomposer, n 4) distribution, n 5) niche, n 6) pollution, n 7) population, n 8) scarcity, n 9) starvation, n 10) supply, v a) deficiency in quantity or number compared with the demand; b) the process of making air, water, soil etc dangerously dirty, or the state of being dangerously dirty; c) the natural geographic range of an organism; d) to make available for use , provide; e) the ecological role of an organism in a community especially in regard to food consumption f) an organism requiring complex organic compounds for food which it obtains by preying on other organisms or by eating particles of organic matter; g) any of various organisms (as many bacteria and fungi) that return constituents of organic substances to ecological cycles by feeding on and breaking down dead protoplasm; h) suffering or death caused by lack of food; i) a group of interbreeding organisms that represents the level of organization at which speciation begins j) an interacting population of various kinds of individuals (as species) in a common location.

Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  3. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  4. Answer the following questions
  5. Answer the following questions.
  6. Archaic, obsolete and historic words
  7. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  8. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  9. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  10. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  11. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  12. Classification of phraseological units and their structural types.




Переглядів: 589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Fill in the spaces in the following text using a suitable form of the word given at the end of the lines. The first is given as an example | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.