Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

18.1.1. Listen, look, say:

beauty ebb sobbed sublet breath

boom cab obtain sublime bring

box rib rub down sublibrarian bride

boast sob club Dan Bob likes broom

ball rub rob Peter Hob looks brown

best lab globe trotter rub Lester bright

18.1.2. Listen, look, say:

1. A bad job.

2. A bad blunder.

3. The biter's bit.

4. Ben's as bold as brass.

5. Bob is a big bug.

6. Bel has a bee in her bonnet.

7. Bab lives at the back of beyond.

8. Don't be a busybody, baby.

9. Bram broke the back of the business.

10. Bee is a bread-and-butter miss.

11. Bob was black-balled.

18.1.3. Listen and look. Pay attention to the difference between the sounds [p] and [b]

I

A. You can't keep a pet in these apartments.

В. Can't I keep a puppy?

A. You can't keep a pet in these apartments.

B. Or a kitten, perhaps.

A. You can't keep a pet in these apartments.

B. You ought to keep a pet yourself, you know.

A. You can't keep a pet in these apartments.

B. Why not try a parrot, for instance?

II

A. When the rain stops, you'll see how beautiful the beach is.

B. But the rain's been pouring down for two days! We've both caught cold. Let's pack our bags and go back to town.

A. The bedroom is a bit damp, yes. But it's better than a tent. You wanted to go camp­ing, remember?

B. You're impossible, Tom!

A. Well, you did! You wanted to sleep in a tent! Oh, all right. Let's pack.

III

A. Was it a good game?

B. It was a terrible game.

A. You had a good day for it.

B. A beautiful day.

A. Did Tom score?

B. He scored twice.

A. And you?

B. Now, where did I put that can of beer?

A. Did you score?

B. Oh, got it.

A. Perhaps next time.

B. Hm.

IV

A. How d'you do? I'm Parker.

B. How d'you do, Barker.

A. Parker.

B. Oh, Parker, with a «p».

A. With a «p», yes.

B. Er... I'm Barker. A Barker with a «B», of course.

В. А «В».

Yes.

A. Ah.

B. Mm.

A. Er ... well, goodbye. Barker.

B. Goodbye, Parker.

18.1.4. Listen, look, say. Pay attention to the intona­tion.

18.1.5. Read the dialogues in pairs.

18.1.6. Try to read the tongue-twister as fast as you can:

A big blue bucket of blue blueberries.

Word-building

(Compound nouns)

18.2.1.Translate the following compound nouns:

moonlight, bookshop, brainwork, furcap, bed­time, tabletalk, dogshow, housemaid, teargas, cloakroom, snowstorm, thunderstorm, glasswork, flower bed, folk-dance.


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Listening practice | Scene IV

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.