Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інформаційна база щодо оцінки фінансового стану підприємства.

Економічна інформація сукупність корисних відомостей економічного характеру, які є об‘єктом збирання, реєстрації, зберігання, передавання й перетворення.

Інформація – це головний елемент будь-якої з функцій управління підприємством. Цінність і своєчасність управлінського рішення значною мірою залежить від здатності управління в потрібний момент зібрати та проаналізувати інформацію.

Економічна інформація класифікується за кількома напрямками:

1) за місцем утворення:

внутрішня інформація – сукупність даних, що виникають на самому об‘єкті (підприємстві) і характеризують його діяльність;

зовнішня інформація – дані, що виникають за межами об‘єкту, але мають безпосереднє відношення до досліджуваного об‘єкту;

2) за стадіями перетворення:

вхідна інформація – дані, необхідні для розв‘язання аналітичних задач;

вихідна інформація – результат обробки вхідних даних;

проміжна інформація – дані, що є результатом розв‘язання однієї аналітичної задачі, але необхідні для розв‘язання інших задач;

3) за ступенем стабільності:

постійна інформація – не змінює своїх значень;

умовно-постійна інформація – зберігає значення протягом тривалого часу;

змінна інформація – носить разовий характер.

 

 

4) за джерелами:

планова інформація – дані планів, графіків, норм та нормативів, що розробляються на підприємстві;

облікова інформація – дані бухгалтерського (фінансового, управлінського), статистичного, оперативного обліку та звітності;

позаоблікова інформація – закони, нормативні акти, дані ринкових досліджень, засобів масової інформації.

В системі економічної інформації особливе значення має фінансова звітність підприємства. Фінансова звітність містить в собі великий аналітичний потенціал і може бути використана у процесі прийняття рішень як поточного, так і перспективного характеру.

Фінансова звітність це бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.

Метою складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.

Принципи складання фінансової звітності підприємства(згідно з П(С)БО): обачність, повнота висвітлення, автономність, послідовність, безперервність, нарахування та відповідності доходів і витрат, превалювання сутності над формою, історична собівартості, єдиний грошовий вимірювач, періодичність.

Склад фінансової звітності:

форма № 1 «Баланс» – це звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання та власний капітал;

форма № 2 «Звіт про фінансові результати» – це звіт про доходи, витрати і фінансові результати діяльності підприємства;

форма № 3 «Звіт про рух грошових коштів» – це звіт, який відображає надходження і видаток грошових коштів у результаті діяльності підприємства у звітному періоді;

форма № 4 «Звіт про власний капітал» – це звіт, який відображає зміни у складі власного капіталу підприємства протягом звітного року;

форма № 5 «Примітки до річної фінансової звітності» – сукупність показників і пояснень, яка забезпечує деталізацію і обґрунтованість статей фінансових звітів, а також інша інформація, розкриття якої передбачено П(С)БО.

Фінансові звіти відображають фінансові результати операцій та інших подій, об’єднуючи їх у групи за економічними характеристиками.

Виділяють п’ять груп елементів фінансових звітів:

активи – ресурси, контрольовані підприємством в результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до отримання економічних вигод у майбутньому;

зобов’язання – заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють в собі економічні вигоди;

власний капітал – частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов’язань;

доходи – збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов’язань, які призводять до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників);

витрати – зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов’язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілу між власниками).

Бухгалтерський баланс є основною формою фінансової звітності, в якій в грошовому вимірі на певну дату відображаються активи (господарські кошти) та пасиви (джерела їх утворення). Зміст, форма та загальні вимоги до складання балансу регулюються П(С)БО № 2 «Баланс».

Актив балансу складається з таких розділів:

– розділ І «Необоротні активи»;

– розділ ІІ «Оборотні активи»;

– розділ ІІІ «Витрати майбутніх періодів».

Пасив балансу включає розділи:

– розділ І «Власний капітал»;

– розділ ІІ «Забезпечення наступних витрат і платежів»;

– розділ ІІІ «Довгострокові зобов’язання»;

– розділ ІV «Поточні зобов’язання»;

– розділ V «Доходи майбутніх періодів».

Баланс дає можливість визначити склад та структуру майна підприємства, ліквідність активів, наявність та співвідношення власного та позичкового капіталу, зміну дебіторської та кредиторської заборгованості та багато інших показників. Отримання такої інформації є необхідною умовою для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, а також для оцінки ефективності майбутніх вкладень капіталу та ступеня фінансових ризиків.

Інформація у балансі на водиться на початок і кінець звітного періоду, що дає можливість співставлення показників з метою виявлення їх динаміки.

В балансі статті активу розташовані за ознакою наростаючої ліквідності, а статті пасиву – за ознакою зменшення терміну погашення зобов’язань.

Значення балансу для наукових досліджень полягає у тому, що вони дають у стислому вигляді точні, систематизовані дані про майновий стан, статику й динаміку окремих підприємств.

Звіт про фінансові результати має надавати повне та достовірне уявлення про доходи, витрати та фінансові результати діяльності підприємства.

Звіт про фінансові результати складається за звітний період наростаючим підсумком з початку року. У даній формі надаються дані за звітний та попередній періоди (П(С)БО № 3).

Звіт про фінансові результати складається з трьох розділів:

– розділ І «Фінансові результати» надає інформацію про доходи і витрати підприємства, формування фінансових результатів від операційної, фінансової та інвестиційної діяльності;

– розділ ІІ «Елементи операційних витрат» дає можливість провести аналіз складу, структури та динаміки операційних витрат;

– розділ ІІІ «Розрахунок показників прибутковості акцій» стосується лише акціонерних товариств, акції яких відкрито обертаються на фондових біржах і призначений для розрахунку розміру дивідендів на одну просту акцію.

Звіт про фінансові результати дає можливість оцінити результати минулої діяльності підприємства, його прибутковість, здатність ефективно використовувати ресурси.

Звіт про рух грошових коштів складається з метою надання інформації про зміни у грошових коштах та їх еквівалентах, що відбулися за звітний період в результаті операційної, інвестиційної та фінансової діяльності (П(С)БО № 4).

Даний звіт включає наступні розділи:

– розділ І «Рух коштів від операційної діяльності»;

– розділ ІІ «Рух коштів від інвестиційної діяльності»;

– розділ ІІІ «Рух коштів від фінансової діяльності».

Звіт про рух грошових коштів надає можливість:

– оцінити можливості підприємства відносно забезпечення продовження та розширення основної діяльності власними коштами без залучення зовнішніх джерел фінансування;

– передбачити майбутній рух грошових коштів.

Звіт побудований за непрямим методом, тобто шляхом трансформації чистого прибутку (збитку) в чисту суму отриманих (витрачених) грошових коштів.

Даний звіт надає інформацію про те, на які цілі витрачаються кошти на підприємстві та з яких джерел вони надходять.

Звіт про власний капітал надає інформацію про всі доходи і витрати, що впливають на власний капітал підприємства протягом звітного періоду, а також про інші зміни власного капіталу (П(С)БО № 5).

Даний звіт містить інформацію за звітний та попередній періоди для забезпечення порівняльного аналізу.

Звіт про власний капітал побудовано за шаховим принципом, який передбачає розташування по горизонталі джерел утворення власного капіталу, а по вертикалі – статей з відображенням інформації про його зміни (збільшення або зменшення), що дає можливість виявити, за рахунок яких факторів змінилася за рік сума власного капіталу підприємства.

Примітки до річної фінансової звітності складаються з тринадцяти розділів, які розкривають інформацію за статтями балансу та звіту про фінансові результати відповідно до вимог окремих П(С)БО. Метою складання приміток є забезпечення деталізації та обґрунтованості статей фінансових звітів.

 


Читайте також:

  1. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  2. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  3. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  4. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  5. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  6. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.
  7. Аналіз відхилень – основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  8. Аналіз відхилень — основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  9. Аналіз грошових активів підприємства.
  10. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  11. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства.
  12. Аналіз кредиторської заборгованості підприємства.




Переглядів: 1695

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність фінансового стану підприємства. | Показники фінансового стану підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.