Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2.1. Людина як біологічний та соціальний суб’єкт

При проведенні ПАН особливу увагу приділяють наявності вибухо-пожежонебезпечних та токсичних речовин, виявленню компонентів об'єкта, в яких можлива їх присутність, потенційна небезпечна ситуація від неконтрольованих реакцій чи при перевищенні тиску.

Після того, як виявлені крупні системи об'єкта, які є джерелами небезпеки, їх можна розглядати окремо і досліджувати більш детально за допомогою інших методів аналізу, перелік яких наведено вище.

Існують базові запитання, на які обов'язково необхідно відповісти, коли проводять ПАН, незважаючи на те, що деякі з них можуть здава­тися занадто простими. Якщо ці запитання не розглянути, то існує ризик неповного аналізу безпеки системи. Вся простота чи очевидність має схильність приховувати деякий рівень прихованої небезпеки. Базові запитання, які мають бути вирішені, включають наступні:

Ø який процес/система аналізуються?

Ø чи залучені до цієї системи люди?

Ø що система повинна звичайно робити?

Ø чого система не повинна робити ніколи?

Ø чи існують стандарти, правила, норми, які мають відношення до системи?

Ø чи використовувалась система раніше?

Ø що система виробляє?

Ø які елементи включено в систему?

Ø які елементи вилучено із системи?

Ø що може спричинити появу небезпеки?

Ø як оцінюється ця поява?

Ø що і де є джерелами та перешкодами енергії?

Ø чи існує критичний час для безпечності операцій?

Ø які загальні небезпеки притаманні системі?

Ø як може бути покращений контроль?

Ø чи сприйме керівництво цей контроль?

Проведення ПАН може бути спрощено і формалізовано завдяки використанню матриці попередньої небезпеки, спеціальних анкет списків і таблиць.

Аналіз дерева помилок (АДП) — вважається одним з найбільш корис­них аналітичних інструментів у процесі системної безпеки, особливо при оцінці надзвичайно складних або деталізованих систем. Завдяки тому, що він використовує дедуктивний логічний метод (тобто поступово рухається від загального до часткового), він дуже корисний при дослідженні можливих умов, які можуть призвести до небажаних наслідків або яким-небудь чином вплинути на ці наслідки. Як відомо більшості професійних інженерів з охорони праці, які мають досвід розслідувань нещасних випадків, небажані події рідко відбуваються під впливом тільки одного чинника. Через це при аналізі дерева помилок в процесі системної безпеки небажану подію відносять до кінцевої події. Це — загаль­ний, або відомий, результат можливого ряду подій, характер яких може чи не може бути відомий, поки не проведено розслідування. Оскільки аналітик починає ідентифікувати окремі події, які сприяли кінцевій події, може бути побудовано дерево помилок. Розташовуючи кожний фактор увідповідному місці дерева, дослідник може точно визначити, де відбу­лись будь-які пошкодження в системі, який зв'язок існує між подіями і яка взаємодія відбулась (чи не відбулась, але може відбутись).

Хоча АДП є передусім інструментом для аналізу помилок, він може також використовуватись для оцінки необхідних дій, які б наблизили бажану подію. Будуючи дерево, яке описує всі події, які повинні відбутись, щоб здійснилась кінцева подія, аналітик може використовувати АДП як метод для створення основи промислової програми техніки безпеки.

Для того, щоб необхідним чином побудувати дерево помилок, аналітик пови­нен насамперед володіти широким знанням системи чи процесу дослідження. Якщо таких знань недостатньо, тоді процес повинен включати участь проектної гру­пи спеціалістів, а також інших відповідних організаційних структур компанії (наприклад спеціалісти з якості та надійності, операційного проектування). Ана­літик повинен мати чітке розуміння процесу міркувань після проектування сис­теми, як і будь-яких експлуатаційних критеріїв, які впливають на продуктивність системи. Важливим також є розуміння умов експлуатації.

Створення дерева починається визначення кінцевої події. Ця подія може мати широкий та загаль­ний характер — відмова чи пошкодження системи, або вузький та специфіч­ний, коли порушується функціонування компонента X. Ця кінцева подія буде роз­ташовуватись на верхівці дерева помилок, а всі наступні події, які ведуть до головної, будуть розташовуватись як гілки на дереві. Рис 1.6 ілюструє початок простого дерева помилок, з розташуванням кінцевої події, подій, що впливають та нерозвинутих подій далі до первісних подій.

Коли користувач крокує від кінцевої

події вниз, буде матеріалізуватись кожний рівень дерева. Для того, щоб перейти від одного рівня до наступного аналітик повинен постійно ставити фундамен­тальне запитання: «Що могло б призвести до здійснення цієї події?» Як тільки причинні події ідентифіковані, вони розміщуються у відповідній позиції на дереві помилок.

При побудові основного дерева помилок використовуються спеці­альні символи, які забезпечують аналітика ілюстрованим зображенням події і того, як вона взаємодіє з іншими подіями на дереві. Спеціальна форма символів дає наочність і значно полегшує побудову дерева помилок.

Виконання аналізу дерева помилок можливе лише після детального вивчення робочих функцій усіх компонентів системи, що розглядається. При цьому слід враховувати, що на роботу системи впливає людський фактор, тому всі можливі «відмови оператора» теж необхідно вводити у склад дерева. Оскільки дерево помилок показує статичний характер подій, розвиток подій у часі можна розглянути, побудувавши кілька дерев помилок.

 


Розділ 2. Людина як елемент системи «Людина – життєве середовище»

 

 

План

 

1. Визначення основних понять: «життя», «діяльність», «людина», «праця».

2. Людина та її біологічні і соціальні ознаки.

3. Діяльність людини у системі «Людина – техніка – середовище».

4. Сутність праці як цілеспрямованої діяльності людини, в процесі якої вона не тільки задовольняє свої потреби, а й впливає на природу».

 

Самостійна робота:

Людина та її біологічні та соціальні ознаки.

 

Семінарське заняття:

Діяльність людини


Читайте також:

  1. А-кролик, Б-кішка, В-мавпа, Г-людина.
  2. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  3. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  4. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  5. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  6. Б/. Юридичні особи як суб’єкти цивільного права.
  7. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  8. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  9. Біологічний захист.
  10. Біологічний метод
  11. Біологічний метод
  12. Біологічний та геологічний кругообіг речовин у біосфері




Переглядів: 576

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Якісний аналіз небезпек | Людина та її біологічні та соціальні ознаки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.