Лідерство за рахунок економії на витратах. Зміст, переваги, ризики.
Конкурентна стратегія лідерства за витратами найбільш прийнятна тоді, коли на ринку багато споживачів, які достатньо активно реагують на ціни. Вона спрямована на зниження витрат по всьому ланцюгу цінностей підприємства, на всіх етапах та напрямах його виробництва і обігу. Її завдання: створення стійкої переваги над конкурентами у витратах.
Підприємства, вирішили використати цю стратегію, всі дії спрямовує на всемірне скорочення витрат.
передумови:
-велика частка ринку, наявність конкурентних переваг (доступ до дешевої сировини, низькі витрати на доставку і продаж товарів та ін.)
-строгий контроль витрат, можливість економії витрат на дослідження, рекламу, сервіс
Переваги стратегії:
-підприємства рентабельні навіть в умовах сильної конкурентної боротьби, як інші конкуренти зазнають збитків;
-низькі витрати створюють високі вхідні бар'єри;
-при появі продуктів-замінників лідер за економії на витратах має велику свободу дій, ніж конкуренти;
-низькі витрати знижують вплив постачальників
Ризики стратегії:
-конкуренти можуть перейняти методи зниження витрат;
-технологічні нововведення можуть усунути наявні конкурентні переваги і зробити малопридатним накопичений досвід;
-концентрація на витратах утруднить своєчасне виявлення зміні вимог ринку;
-непередбачене дію чинників, збільшують витрати, можуть призвести до зменшення розриву в цінах у порівнянні з конкурентами.