Стратегія концентрації на сегменті. Зміст, переваги, ризики.
Відмінною рисою цих стратегій є їхня орієнтація на окремий сегмент ринку, що може бути визначений виходячи з географічних особливостей, особливих вимог до використання товару або особливих його характеристик, привабливих тільки для данного сегменту. Стратегічна мета полягає у тому, щоб краще обслуговувати покупців цільового сегменту. Дані стратегії можуть бути ефективними при наявності таких умов: сегмент занадто великий, щоб бути прибутковим, але він має хороший потенціал для зростання; фірми, що використовують стратегію фокусування, мають необхідні вміння і навички, а також ресурси, необхідні для успішної роботи в сегменті, тощо.
Сфокусовані стратегії дозволяють фірмі надійно відгородити себе від впливу п’яти конкурентних сил і дають хороші результати при таких умовах: коли фірмам, що працюють на різних сегментах, дорого і складно задовольняти вимоги покупців цільового сегмента; коли фірми-конкуренти не починають на данному сегменті; коли спроби спеціалізуватися на даному сегменті; коли фірма має обмежені ресурси і тому може обслуговувати тільки цільовий сегмент.
До ризиків сфокусованої стратегії можна віднести такі: конкуренти можуть знайти шляхи наблизитись до дій фірми на цільовому сегменті; якщо сегмент дуже привабливий, це може викликати інтерес великої кількості конкурентів, які почавши працювати на ньому, знизять його прибутковість .