Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міждисциплінарна інтеграція

Завідувач кафедри

професор Іщейкіна Ю.О.

 

 

 

Методичні розробки

лекції для викладачів

 

 

Навчальна дисципліна Медична та біологічна фізика
Модуль
Змістовій модуль 4 – Термодинаміка відкритих біологічних систем
Тема заняття ТЕРМОДИНАМІКА БІОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ
Курс
Факультет Лікувальний

 

Кількість годин – 2.

1. Науково-методичне обґрунтування теми:

Термодинаміка біологічних процесів - це розділ биофизики, що вивчає загальні закономірності перетворення енергії. Термодинамика розглядає також проблеми стійкості і эволюції біологічних систем. Методи термодинаміки використовуються для аналізу макроскопічних систем, що складаються з великого числа молекул. Цей розділ входить в біофізику складних систем. Закони класичної термодинаміки використовуються в біології, по-перше для розрахунку параметрів енергетичних перетворень в організмі і, по-друге, для визначення ККД біологічних процесів. Термодинамічний аспект необхідно враховувати при вивченні фізико-хімічних процесів. Термодинаміка біологічних процесів послужила основою для розробки уявлень про джерела енергії процесів життєдіяльності, виявилася плідною для розуміння і кількісного аналізу таких біологічних процесів як генерація біопотенціалів, осмотичні явища, м'язові скорочення. Для підтримки життя в біологічних системах на всіх рівнях структурної організації від цілого організму до клітини, як структурно-функціональної одиниці живого, необхідний постійний обмін енергією і речовиною з навколишнім середовищем. Отже живі організми є відкритими термодинамічними системами. Термодинаміка таких систем істотно відрізняється від класичної.

 

2. Навчальні цілі лекції: мати представлення про енергетику біосистем з точки зору термодинамічного підходу, а також про методи використання тепла іхолоду в медицині.

3. Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця:

 

- розвивати наукове мислення студентів(а=3);

- розвивати зацікавленість студентів своєю майбутньою професією;

- формувати професійний розвиток психічних процесів майбутнього медичного працівника;

- розвивати систему професійно-значимих рис особистості : відповідальність, комунікабельність, стриманість, толерантність, витримку, мобільність що до різних екстрених професійних ситуацій.

Міждисциплінарна інтеграція

Дисціплини Знати Вміти
Попередні: 1) молекулярна фізика - поняття температури, - поняття теплоти та енергії - закон збереження енергії - Аналізувати перетворення енергії в неживій природі
Наступні: 1) біологія 2) фізіологія. - типи термодинамічних систем - закони термодинаміки - поняття ентропії - теорему Пригожина - поняття гомеостазу - методи застосування тепла і холоду в медицині - Розрізняти типи термодинамічних систем - Аналізувати перетворення енергії в біологічних системах, - Аналізувати енергетику біосистем, - Аналізувати енергетику клітини

План та організаційна структура лекції

Основні етапи лекції та їх зміст Цілі в рівнях абстракції Тип лекції. Засоби активізації студентів. Матеріали методичного забезпечення Розподіл часу
Підготовчий етап Визначення актуальності теми, навчальних цілей лекції та мотивація   Див.п.1 і 2. 10%
Основний етап Викладення лекційного матеріалу за планом: 1.типи термодинамічних систем. 2. закони термодинаміки. 3. поняття ентропії. 4. теорема Пригожина. 5. поняття гомеостазу. 6. енергетика біосистем. 7. енергетика клітини. 8. застосування тепла і холоду в медицині.   a=1   a=2 a=3 a=2 a=3 a=3 a=3 a=3 Тематична лекція. Питання, проблемні ситуації, задачі. Засоби наочності: інтерактивні стимулятори, анімовані моделі, мультимедійні презентації 85%-90%
Заключний етап 1.Резюме лекції, загальні висновки. 2.Відповіді на можливі запитання. 3.Завдання для самопідготовки студентів.   Навчальна література, ситуаційна задача 10%

Читайте також:

  1. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  2. Валютна інтеграція і оптимальні валютні зони
  3. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  4. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  5. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  6. ДЕЗІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАЦІЯ ПСИХІКИ
  7. Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки
  8. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез
  9. Економічна інтеграція в СНД
  10. Економічна інтеграція та інтернаціоналізація
  11. Економічна інтеграція України в європейську та світову структуру
  12. Економічна інтеграція. Економічні союзи




Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Зміст лекційного матеріалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.086 сек.