Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міждисциплінарна інтеграція

Завідувач кафедри

професор Іщейкіна Ю.О.

 

 

Методичні розробки

лекції для викладачів

 

 

Навчальна дисципліна Медична та біологічна фізика
Модуль
Змістовій модуль 3 Основи біомеханіки, біоакустики, біореології та гемодинаміки
Тема заняття ОСНОВИ ГІДРО- І ГЕМОДИНАМІКИ
Курс
Факультет Лікувальний

 

Біомеханіки, біоакустики, біореології та гемодинаміки

Кількість годин – 2.

1. Науково-методичне обґрунтування теми:

 

Гемодинаміка - розділ фізіології кровообігу, що вивчає причини, умови і механізми руху крові в серцево-судинній системі на основі використання фізичних законів гідродинаміки. Кровообіг - циркуляція крові по організму. Кров приводиться в рух скороченнями серця і циркулює по судинах. Кров забезпечує тканини організму киснем, поживними речовинами, гормонами і доставляє продукти обміну речовин до органів їх виділення. Збагачення крові киснем відбувається в легенях, а насичення поживними речовинами - органах травлення. У печінці і нирках відбувається нейтралізація і виведення продуктів метаболізму. Кровообіг регулюється гормонами і нервовою системою. Розрізняють малий (через легені) і великий (через органи і тканини) круги кровообігу.

Кровообіг - важливий чинник в життєдіяльності організму людини і ряду тварин. Кров може виконувати свої різноманітні функції тільки знаходячись в постійному русі. Порушення гемодинаміки можуть спричинити різноманітні порушення функціонування організму, тому розуміння механізмів гемодинаміки є важливим для аналізу роботи організму в цілому.

 

2. Навчальні цілі лекції: мати представлення про закони гідро- і гемодинаміки, роботу серцево-судинної системи, реологічні характеристики крові.

3. Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця:

 

- розвивати наукове мислення студентів(а=3);

- розвивати зацікавленість студентів своєю майбутньою професією;

- формувати професійний розвиток психічних процесів майбутнього медичного працівника;

- розвивати систему професійно-значимих рис особистості : відповідальність, комунікабельність, стриманість, толерантність, витримку, мобільність що до різних екстрених професійних ситуацій.

Міждисциплінарна інтеграція

Дисціплини Знати Вміти
Попередні: 1) гідродинаміка - поняття ідеальної рідини, - тиск рідини. - Визначати тиск рідини,
Наступні: 1) біологія 2) фізіологія. - умову нерозривності - закон Бернуллі - в’язкість рідини - поверхневий натяг рідини - систолічний та діастолічний тиск крові - Визначати в’язкість рідин, - Визначати поверхневий натяг рідин, - Визначати систолічний та діастолічний тиск крові
  1. План та організаційна структура лекції
Основні етапи лекції та їх зміст Цілі в рівнях абстракції Тип лекції. Засоби активізації студентів. Матеріали методичного забезпечення Розподіл часу
Підготовчий етап Визначення актуальності теми, навчальних цілей лекції та мотивація   Див.п.1 і 2. 10%
Основний етап Викладення лекційного матеріалу за планом: 1.ламінарна та турбулентна течія 2. закон Бернуллі. 3. в’язкість рідини. 4. поверхневий натяг рідини. 5. кола кровообігу. 6. пульсова хвиля. 7. артеріальний тиск. 8.методи вимірювання артеріального тиску.   a=1   a=2 a=3 a=2 a=3 a=3 a=3 a=3 Тематична лекція. Питання, проблемні ситуації, задачі. Засоби наочності: інтерактивні стимулятори, анімовані моделі, мультимедійні презентації 85%-90%
Заключний етап 1.Резюме лекції, загальні висновки. 2.Відповіді на можливі запитання. 3.Завдання для самопідготовки студентів.   Навчальна література, ситуаційна задача 10%
  1. Зміст лекційного матеріалу

 


Читайте також:

  1. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  2. Валютна інтеграція і оптимальні валютні зони
  3. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  4. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  5. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  6. ДЕЗІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАЦІЯ ПСИХІКИ
  7. Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки
  8. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез
  9. Економічна інтеграція в СНД
  10. Економічна інтеграція та інтернаціоналізація
  11. Економічна інтеграція України в європейську та світову структуру
  12. Економічна інтеграція. Економічні союзи




Переглядів: 553

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Ламінарна та турбулентна течія.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.