Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міждисциплінарна інтеграція

Завідувач кафедри

професор Іщейкіна Ю.О.

 

 

Методичні розробки

лекції для викладачів

 

 

Навчальна дисципліна Медична та біологічна фізика
Модуль
Змістовій модуль 3 – Основи біомеханіки, біоакустики, біореології та гемодинаміки
Тема заняття Біофізика слуху. Звукові методи в медицині
Курс
Факультет Лікувальний

 

 

Кількість годин – 2.

1. Науково-методичне обґрунтування теми:

 

Фізичну основу звуку становлять механічні коливання, що поширюються у вигляді звукових хвиль у газах, рідинах та твердих тілах. Звук – це фізичний процес коливання частинок пружного середовища. Пружні можливості останнього зумовлені взаємодією молекул. Якщо одну молекулу або групу молекул середовища вивести зі стану рівноваги, то це викличе зміну положення або зміщення інших молекул. При цьому в середовищі виникають пружні коливання, які поширюються в різні сторони від точки збудження. Процес передачі пружних коливань через частинки середовища називають хвилею. Приймачем звуку в людини є вухо. Звуковий сигнал збуджує слухові рецептори, збудження через слуховий нерв доходить до кори головного мозку, де формуються звукові відчуття. Досить широке розповсюдження в медицині знайшли методи діагностики та лікування, що засновані на використанні звукових явищ.

 

1. Навчальні цілі лекції: мати представлення про коливальні та хвильові явища, звукові коливання та їх використання в медицині, а також про будову і принцип дії слухового аналізатора.

2. Цілі розвитку особистості майбутнього фахівця:

 

- розвивати наукове мислення студентів(а=3);

- розвивати зацікавленість студентів своєю майбутньою професією;

- формувати професійний розвиток психічних процесів майбутнього медичного працівника;

- розвивати систему професійно-значимих рис особистості : відповідальність, комунікабельність, стриманість, толерантність, витримку, мобільність що до різних екстрених професійних ситуацій.

Міждисциплінарна інтеграція

Дисціплини Знати Вміти
Попередні: 1) акустика - звукові коливання, - звукові хвилі. - Визначати амплітуду, період та частоту звукових коливань,
Наступні: 1) анатомія 2) фізіологія. -будову вуха. -механізм функціонування вуха -дію звукових коливань на організм людини - Знімати аудіограму вуха, - Аналізувати аудіограму вуха,  
  1. План та організаційна структура лекції
Основні етапи лекції та їх зміст Цілі в рівнях абстракції Тип лекції. Засоби активізації студентів. Матеріали методичного забезпечення Розподіл часу
Підготовчий етап Визначення актуальності теми, навчальних цілей лекції та мотивація   Див.п.1 і 2. 10%
Основний етап Викладення лекційного матеріалу за планом: 1.коливання, їх типи і параметри. 2.поперечні та поздовжні хвилі. 3.звукові хвилі. 4.об’єктивні та суб’єктивні характеристики звуку. 5. область сприйняття звуку, шкала гучності. 6. будова вуха. 7.механізм функціонування вуха. 8.Звукові методи дослідження організму людини. 9.ультразвук в медицині. 10. вплив інфразвуку на організм.   a=1   a=2 a=3 a=2   a=3   a=3 a=3   a=3   a=3 a=3 Тематична лекція. Питання, проблемні ситуації, задачі. Засоби наочності: інтерактивні стимулятори, анімовані моделі, мультимедійні презентації 85%-90%
Заключний етап 1.Резюме лекції, загальні висновки. 2.Відповіді на можливі запитання. 3.Завдання для самопідготовки студентів.   Навчальна література, ситуаційна задача 10%
  1. Зміст лекційного матеріалу

 


Читайте також:

  1. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  2. Валютна інтеграція і оптимальні валютні зони
  3. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  4. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  5. Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність.
  6. ДЕЗІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАЦІЯ ПСИХІКИ
  7. Диференціація та інтеграція як закономірні тенденції розвитку науки
  8. Диференціація та інтеграція, аналіз та синтез
  9. Економічна інтеграція в СНД
  10. Економічна інтеграція та інтернаціоналізація
  11. Економічна інтеграція України в європейську та світову структуру
  12. Економічна інтеграція. Економічні союзи




Переглядів: 574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика постачальників лікарських засобів і виробів медичного призначення | Коливання, їх типи і параметри.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.