Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТМО розвитку просторових уявлень і уяви учнів.

4. Що ж таке уява і уявлення учнів?Вивчення досвіду роботи вчителів початкових класів свідчить, що досить часто помилки в їхній роботі обумовлюються нерозумінням суті тих завдань, які ставляться перед ними, або неправильним тлумаченням понять, які необхідно сформувати у процесі викладання математики. Саме з огляду на сказане спробуємо з’ясувати сутність понять “уява” та “уявлення”. Як відомо, під уявою розуміють психічну діяльність, яка полягає у створенні уявлень і мислених ситуацій, які ніколи в цілому не сприймалися людиною в дійсності. Уява – це змальований в думках образ чого-небудь. Отже, уява – це здатність змальовувати собі в думках відповідно до своїх знань і бажань різні життєві ситуації, людей, предмети, явища та ін., не бачені досі. У свою чергу уявлення – це розуміння, знання чогось, що базується на життєвому досвіді. Таким чином, якщо уява – це процес, то уявлення – це результат діяльності. Виходячи із такого розуміння вказаних понять, спробуємо знайти відповідь на наступне запитання.

Якій же діяльності зі створення просторової уяви слід навчити учнів та яких результатів з формування просторових уявлень повинен досягти вчитель при викладанні математики у початкових класах, зокрема при вивченні геометричного матеріалу? – аналіз вимог державного освітнього стандарту початкової школи, навчальної програми з математики та методичної літератури, вивчення досвіду роботи вчителів-новаторів дозволяють стверджувати, що одним із основних завдань вивчення геометричного матеріалу у початкових класах є розвиток просторової уяви та уявлень молодших школярів і формування уявлень про найпростіші геометричні фігури. Результатом проведеної вчителем роботи мають бути вміння учнів:

· орієнтуватися на площині та у просторі (під, над, між, вище, нижче, праворуч, ліворуч тощо);

· відшукати передбачені програмою для вивчення геометричні фігури як серед інших геометричних фігур, так і в оточуючій дійсності;

· схарактеризувати елементи найпростіших геометричних фігур;

· сприймати й аналізувати сприйняті готові геометричні образи;

· відтворити в уяві та з допомогою побудови, малювання, вирізування чи моделювання вивчені геометричні образи тощо.

Які ж методи та форми роботи сприяють виконанню завдань з формування в учнів геометричних уявлень та уяви? – відповідно до ТМО навчання та проведених методичних досліджень при формуванні просторових уявлень та уяви учнів слід використовувати:

· особистісно-орієнтований підхід до організації навчального процесу, бо сформованість просторових уявлень і уяви дітей молодшого шкільного віку надзвичайно різноманітна;

· спостереження школярів за геометричними фігурами;

· практичні роботи з вивчення властивостей фігур на їхніх моделях;

· побудову геометричних фігур;

· розв'язування задач на розпізнавання геометричних фігур, поділ їх на частини та складання фігур із заданих частин;

· операції з геометричними фігурами, при виконанні яких слід широко використовувати прийоми матеріалізації геометричних образів і співставлення та протиставлення;

· розв'язування задач геометричного змісту на виявлення властивостей геометричних фігур, на знаходження периметру та площі;

· прийом моделювання тощо.

Яка ж система вправ використовується для формування просторових уявлень та уяви учнів? – аналіз системи вправ підручників з математики для початкових класів і методичної літератури для вчителів дає підстави стверджувати, що з цією метою використовуються принаймні наступні види вправ:

· на розпізнавання геометричних фігур, серед яких можна виділити принаймні три підгрупи: а) на розпізнавання окремої геометричної фігури; б) на відшукання вказаної геометричної фігури серед заданих; в) на розпізнавання геометричної фігури, яка є частиною іншої геометричної фігури (приклади всіх задач представлено у таблиці № 13.1.);

Таблиця № 13.1.

 
 

 

 
 

 

 
Яка це фігура? Скільки трикутників є на малюнку? Скільки трикутників є на малюнку?

 

· на моделювання геометричних фігур, серед яких можна виділити завдання на моделювання за поданим зразком чи за назвою фігури;

· на побудову геометричних фігур, серед яких виділяють принаймні наступні групи: а) на побудову за поданим зразком; б) на побудову за заданими розмірами; в) на побудову вказаної геометричної фігури;

· розв'язування текстових задач геометричного змісту, серед яких найпоширенішими є на знаходження периметра та площі.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  8. VIII. Самостійна робота учнів.
  9. VIII. Самостійна робота учнів.
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 1212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Малюнок № 13.6. | ТМО навчання учнів розв’язувати задачі на розпізнавання фігур, на поділ фігур на частини та складання фігур із заданих частин.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.