Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Свобода і демократія як необхідні умови всебічного розвитку людини.

План лекції

Змістовий модуль 8. Демократія, економічна свобода та економічний порядок.

Література

1. Національна економіка: Підручник./За ред..проф.,к.е.н. П.В.Круша.-К.: Каравела; Піча Ю.В., 2008.- 416 с. - Р.V.-С.208-268.

2. Гринів Л.С. Національна економіка: Навч.посібник / Кічурчак М.В. -Львів: «Магнолія 2006», 2008.- 464 с. - Р.ІІІ.-С.103-134.

3.Національна економіка: навч.посіб.для студ.вищ.навч.закл. [Білоцерковець В.В., Завгородня О.О., Лебедєва В.К. та ін..]; За ред.. В.М.Тарасевича –К.: Центр учбової літератури, 2009. – 280 с. -Гл.ІV, VІІ.-С.85-92, С.147-175.

4. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Вирховної Ради України 28 червня 1996 р.-К.,1996.

5. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред..акад. НАН України В.М.Геєця.-К.: Ін-т екон.прогнозув.;Фенікс, 2003.-1008 с.

6. Сміт А. Дослідження про природу та причини добробуту націй / Пер. О.Васильєвої, М.Межевікіної, А.Малівського.-К.: Port-Royal, 2001.-594 с.

 

Протягом заняття вивчається свобода і демократія як необхідні умови всебічного розвитку людини, основні шляхи та методи реалізації прав і свобод людини і громадянина.

Мета лекції – довести, що свобода і демократія сприяють формуванню та розвитку національної економіки.

Завдання лекції: на прикладах показати, що економічна свобода і демократія є умовами всебічного розвитку людини; вивчити основні шляхи реалізації прав і свобод людини; вміти доводити значення економічних свобод і прав для всебічного розвитку людини.

1.Свобода і демократія як необхідні умови всебічного розвитку людини.

2.Основні шляхи та методи реалізації прав і свобод людини і громадянина.

3.Економіка та права і свободи людини.

Найвищою формою порозуміння між владою і народом, пра­цею і капіталом, ідеологією та політикою є утвердження демок­ратії. Розвиток демократії проходив різні етапи становлення су­спільних систем, від рабовласницької, феодальної, капіталістич­ної та комуністичної. Боротьба за демократію продовжується і сьогодні здебільшого в малорозвинутих та унітарних централізо­ваних країнах. Досвід розвинутих демократичних країн показує, що демократія варта того, щоб за неї боротися.

Демократія як світогляд формується у процесі виробництва і державотворення, створення ідеології і політики, відносин між людьми і народами. Становлення демократії тісно пов'язане з реа­лізацією людиною, нацією свого права на свободу та гідне люди­ни життя загалом. Розвинуті країни досягли високих економічних і соціальних показників завдяки вивільненню ринкових сил через демократизацію суспільних відносин. Демократія уможливила вільне політичне волевиявлення, вибір політичного ладу і держав­ної системи, які забезпечили свободу підприємництва та стиму­лювання виробництва. Отже, економічні і політичні демократичні перетворення повинні здійснюватися паралельно.

Економічні реформи є серйозним випробуванням для будь-якої демократичної країни. Річ у тому, що процес активізації підприєм­ницької діяльності серед найширших верств населення тривалий і потребує усвідомлення суспільством його необхідності, великих капіталовкладень і концентрації зусиль на економічній трансфор­мації.

Досвід таких трансформацій у різних країнах світу засвідчує, що початкові етапи реформ супроводжуються негативними еко­номічними і соціальними процесами, що іноді породжує зневіру населення і навіть суспільну паніку. Інколи важко досягти необхід­ної згоди з економічних питань між парламентом, президентом та іншими політичними структурами. Уряди, які зважилися на про­ведення тяжких реформ, деколи зазнають поразки на виборах, перш ніж реформи почнуть давати позитивні результати. Однак поглиб­лення демократизації, запровадження і сприйняття демократичних засад у політиці і в економіці як норми співжиття позитивно впли­ває на активізацію ділової активності, зростання капіталовкла­день, зайнятості і обсягів виробництва та споживання загалом.

Найважливіше, що Україна повинна взяти для себе, аналізую­чи процес ринкових трансформацій у світі, — це необхідність про­будження національної самосвідомості і гідності та використання досвіду країн в економічних перетвореннях, а також те, що фун­даментальні економічні реформи мають відбуватися одночасно з демократизацією суспільства.

Демократія— си­стема відносин у країні щодо формування влади і уряду з об­раних народом представників.

Демократичними є держави, якими керують обрані народом представники. Демократія як спосіб державотворення і гуманізації суспільних відносин піддається певному виміру на основі відповідних критеріїв, які групують на політичні, соціальні, організаційні, моральні, економічні. Кожній групі відповідає показник рівня де­мократії і поведінки влади та виборців щодо його дотримання.

1. Політичні критерії— рівні політичні права партій і грома­дян: рівні права представляти свої програми щодо національного, політичного, ідеологічного, економічного, соціального, міжнаціо­нального розвитку країни виборцям.

2. Соціальні критерії — соціальна рівність: усі соціальні вер­стви виборців мають рівні права обирати владу (депутатів, пре­зидента, уряд, місцеве управління) і бути обраними.

3. Організаційні критерії— влада обраної виборцями більшості: владні структури формуються за принципом більшості отрима­них голосів кандидатами на виборах; групування представників обраних меншістю голосів для недопущення до влади представ­ників обраних більшістю голосів і самим сформувати владу не відпо­відає принципу демократії загалом.

4. Моральні критерії— гідність і чесність представників вла­ди: більшість і меншість, влада і опозиція діють згідно з консти­туцією і законами країни, не допускають ідеологічних, національ­них, політичних, економічних, соціальних, організаційних спеку­ляцій, пам'ятають про пріоритет національних і державних, ре­гіональних інтересів та інтересів осіб, а не своїх власних.

5. Економічні критерії— добробут нації: діяльність демократич­ної влади повинна забезпечити економічне зростання, платоспро­можність своїх громадян, соціальну справедливість, рівновагу і стабільність.

Демократія і ринкова економіка — явища взаємозалежні. Рин­кова економіка ґрунтується на вимогах об'єктивних економічних законів господарської збалансованості, товарообміну і товаровиробництва, а дотримуватися цих вимог належить конкретній лю­дині — власнику капіталу, людині-підприємцеві, людині-бізнесменові, тобто конкретному суб'єкту виробництва. Для того, щоб кон­кретні суб'єкти виробництва могли виробляти товарів і послуг у такій кількості та якості, такої структури та асортименту, як того потребує суспільство, вони повинні мати економічну свободу і стимули виробляти. Практика довела, що саме демократія забез­печує права і свободи будь-якого суб'єкта ринку, в тому й у сфері виробництва товарів і послуг.

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 542

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система органів державного управління національною економікою та їх функції. | Основні шляхи та методи реалізації прав і свобод людини і громадянина.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.