МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ризики, що пов’язаний з вибором країни здійснення ЗЕД.Під час проведення зовнішньоекономічних операцій одним з важливих моментів є врахування особливостей країни партнера. Це обумовлюється безліччю чинників, які об'єднані в групу країнових ризиків, і є актуальними як для суб'єктів ЗЕД, так і для їх банків. Вони можуть бути політичними і макроекономічними. Політичні ризики. Політичний ризик — це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку, що є наслідком державної політики. Таким чином, політичний ризик пов'язаний з можливими змінами в курсі уряду, змінами в пріоритетних напрямах його діяльності. Політичні ризики можна розділити на чотири групи: ризик націоналізації й експропріації; ризик трансферту пов'язаний з можливими обмеженнями на конвертацію місцевої валюти; ризик розірвання контракту із-за дій влади країни, в якій знаходиться компанія-контрагент; ризик військових дій і цивільних безладів. Політичний ризик особливо необхідно враховувати при укладанні контрактів в країнах з нестабільною політичною ситуацією. Ситуацію в країні оцінюють за такими показниками: 1. Політична стабільність: дуже стабільна в довгостроковій перспективі; стабільна в довгостроковій перспективі; сильні політичні тертя; безлади, що продовжуються і погіршуються; велика вірогідність зміни режиму. 2. Економічна стабільність: стабільне і швидке зростання; помірне і стабільне зростання; повільне зростання і інфляція; економічна стагнація з високою інфляцією; економічний крах. 3. Валютна стабільність: вільно конвертована стабільна валюта; вільно конвертована і порівняно стабільна валюта; слабіюча валюта; очікуване неминуче знецінення валюти; гіперінфляція і подальша девальвація. 4. Переведення капіталу і прибутків: вільне переведення, що не вимагає попереднього дозволу; вільне переведення за попереднім дозволом; обмеження в переведенні і затримки; сильний валютний контроль; активне блокування переведень. 5. Захист технологій: патенти і товарні знаки є сильно захищеними; сильне, але суперечливе патентне законодавство; захист за умови реєстрації патенту і товарного знаку; слабкий захист; немає захисту. 6. Відношення до іноземних інвестицій: дуже позитивне плюс орієнтація на ринкову економіку; позитивне плюс пільги; іноземні інвестиції заохочуються неактивно; дозволені лише окремі види іноземних інвестицій; повністю вороже відношення до іноземних інвестицій. 7. Обмеження і пільги в рамках системи регулювання інвесторів: дуже ліберальні і позитивні вимоги; система вибірково позитивна; система вибірково обмежувальна; сильні обмеження на власність і переведення капіталу і прибутків. 8. Культурна взаємодія: відкрите і приймаюче культурне середовище; помірно відкрите культурне середовище; культурно чутливе і виборче середовище; необхідна комплексна культурна взаємодія культура егоцентрична; вороже відношення до іноземних культур. Макроекономічні ризики. При проведенні ЗЕО необхідно враховувати чинники ризиків, які пов'язані з платіжним потенціалом країни-дебітора, і тому потрібний перш за все аналіз макроекономічних показників країни і аналіз ринкового потенціалу. До них відносяться : 1. Внутрішня економіка країни: реальний приріст валового продукту; ефективність інвестицій; середній рівень інфляції за аналізований період; зростання грошових надходжень до кінця аналізованого періоду. 2. Економіка країни партнера: конкурентоспроможність; торговий баланс всієї сукупності товарів; сальдо поточного рахунку за зовнішньоекономічними операціями; частка експорту в сумі валового продукту; концентрація експорту; імпорт в країну партнера та ін. 3. Заборгованість: загальна (державна і приватна) зовнішня заборгованість; міжнародні резерви; вартість послуг із зовнішньої заборгованості; частка зовнішньої заборгованості в загальному обсязі експорту; частка величини міжнародних резервів в загальному обсязі імпорту; зареєстрований рівень безробіття і так далі. Інформацію про країнові ризики можна отримати використовуючи публікації консалтингових фірм, що спеціалізуються на оцінках ризиків. Деякі з них (в основному зарубіжні «Frost and Sullivan Inc.», «Business International Corporation», «BERI» та інші) публікують звіти, збірники щодо інвестиційного клімату в зарубіжних країнах та політичний ризик. Вони можуть включати різні індекси, головні з яких такі: 1. Індекс політичного ризику (Political Risk Index, PRI). 2. Індекси поточної економічної ситуації (Operating Risk Index, OPI). 3. Індекси (чинники) можливостей для переведення капіталу і прибутків (Repatriation Index, R factor). 4. Індекси можливостей отримання прибутків (Profit Opportunity Index, POI). Для оцінки країнового ризику використовують різні підходи і методики з розрахунково-аналітичними процедурами, або з системою отримання експертних оцінок, що є найпростішим та об'єктивним. Ступінь можливості виникнення країнових ризиків залежить від вибраної країни, а величина збитків може досягати, залежно від кожного конкретного випадку, суми, навіть більшої, ніж сума контракту.
Читайте також:
|
||||||||
|