Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи TQM

Головна ідея переходу від контролю до управління якістю полягала в тому, що якість продукту повинно забезпечуватися якістю процесу його виготовлення. У 1957 р Фейгенбаум опублікував статтю, в якій виклав 8 принципів TQM (Total Quality Management) тотального управління якістю та паралельного (одночасного) інжинірингу. Ці принципи лежать в основі сучасних систем управління якістю:

1. Орієнтація організації на споживача (Customer-Focused Organization). Організації залежать від своїх споживачів і, таким чином, повинні розуміти поточні та майбутні потреби споживачів, задовільнити їх вимоги та прагнути перевищити їх очкування.

2. Лідерство (Leadership) Лідери організацій забезпечують єдність призначення і напрямки організації. Вони повинні створити і підтримувати внутрішнє навколишнє середовище, в якому люди можуть повною мірою брати участь у досягненні стратегічних цілей організації.

3. Залучення персоналу (Involvement of People) Люди становлять сутність організації на всіх рівнях, і їх повна залученість сприяє застосуванню їх здібностей на благо організації.

4. Процесний підхід (Process Approach) Бажаний результат досягається більш ефективно, коли пов'язані ресурси і діяльність управляються як процес.

5. Системний підхід до адміністративного управління (System Approach to Management) Виявлення, розуміння і адміністративне управління системою взаємопов'язаних процесів для заданої стратегічний мети підвищує ефективність і результативність організації.

6. Безперервне удосконалення (Continual Improvement) Безперервне вдосконалення повинне бути постійною стратегічної метою організації.

7. Заснований на фактах підхід до прийняття рішень (Factual Approach to Decision Making) Ефективні рішення базуються на аналізі даних та інформації.

8. Взаємовигідні відносини з постачальниками (Mutually beneficial supplier relationship) Організація та її постачальники є взаємозалежними, і взаємовигідні відносини підвищують здатність обох виробляти цінності.

 

Представлені вище принципи TQM складають методологічну основу фундаментальні вимоги) ISO 9000 - серії міжнародних стандартів, регламентують організацію системи управління якістю. Стандарти серії ISO 9000 універсальні, то б то, можуть бути задіяні у будь-яких підприємствам незалежно від сфери діяльності, форми власності, розмірів підприємства.

 

ISO 9000 не є стандартом якості власне продукту і безпосередньо не гарантує високу якість продукції Відповідність вимогам ISO 9001 свідчить про деякі рівні надійності постачальника і добротності його компанії. З точки зору сучасних компаній, відповідність вимогам ISO 9001 - той мінімальний рівень, який дає можливість входження в ринок. Сам сертифікат відповідності ISO 9001 є зовнішнім незалежним підтвердженням досягнення вимог стандарту. На думку деяких експертів процесний підхід не слід використовувати в невеликих за масштабом операцій компаніях (Адаптивність): "Справа в тому, що процесний підхід - це заточка на ефективність, а не на адаптивність. Адаптивність - це функціональне управління, воно краще адаптується до змін" .

Мета серії стандартів ISO 9000 - стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості продукції підприємства-постачальника. Вихідна спрямованість стандартів серії ISO 9000 була саме на відносини між компаніями у формі споживач / постачальник.

З прийняттям у 2000 році третьої версії стандартів ISO 9000 більша увага стала приділятися здібностям організації задовольняти вимоги всіх зацікавлених сторін: власників, працівників, суспільства, споживачів, постачальників. ISO 9004 робить акцент на досягнення сталого успіху. Зазначені стандарти допомагають підприємствам формалізувати їх систему менеджменту, вводячи такі системоутворюючі поняття, як внутрішній аудит, процесний підхід, коригувальні та запобіжні дії.

Стандарт ISO 9000 є фундаментальним, прийняті в ньому терміни та визначення використовуються у всіх стандартах ISO серії 9000. Цей стандарт закладає основу для розуміння основних елементів системи менеджменту якості продукції згідно стандартам ISO серії 9000. ISO 9000 визначають 8 принципів менеджменту якості, а також використання процесного підходу з метою постійного поліпшення.

 

 

Процеси створення продукції входять в ланцюг «постачальник - організація - споживач» і на малюнку показані як «випуск продукції». Тільки дані процеси додають цінність, тому що створюють те, що встановлено в договорі із споживачем, решта - допоміжні, що підтримують процеси.

 


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Антикорупційні принципи
  3. Антикорупційні принципи
  4. Антикорупційні принципи
  5. Антикорупційні принципи
  6. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. Б/. Принципи виборчого права.
  9. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  10. Базові принципи психології спорту.
  11. Базові принципи розробки ПЗ в VCS
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн




Переглядів: 1164

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ «Системи менеджменту якості» | Стандарти, що входять в серію

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.