МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІННОВАЦІЙНА ПОЛІТИКА ФІРМИ – 2 год.1. Сутність інноваційної політики підприємства. 2. Розробка інноваційної стратегії. 3. Види інноваційних стратегій підприємства та їх співвідношення. За своєю сутністю будь-які стратегічні заходи, що починаються підприємством (фірмою), мають інноваційний характер, оскільки вони так чи інакше ґрунтуються на нововведеннях у їх економічному, виробничому або збутовому потенціалах. Наприклад, одна з характерних для ринкового господарства стратегій — продуктова — спрямована на розвиток нових видів продукції і технологій, сфер і методів її збуту, тобто ця стратегія націлена на створення інновацій. Або стратегія розвитку підприємства — базується на використанні науково-технічних досягнень у сфері організації, техніки і технології, тобто ця стратегія націлена на спроможність фірми використовувати комплексні інновації. Стратегія нововведень (або інноваційна політика) передбачає об’єднання цілей технічної політики і політики капіталовкладень та спрямована на впровадження нових технологій і видів продукції. Інноваційна політика фірми орієнтується на досягнення майбутніх результатів через інноваційний процес (стадія досліджень, запровадження нововведень у виробниче використання та нового продукту в ринкове середовище). Розроблення інноваційної політики торкається як концептуально-підприємницьких, так і організаційно-процедурних аспектів стратегічного розвитку підприємства і, отже, реалізує свою функцію через загальний та функціональний менеджмент. Загальний менеджмент визначає генеральну лінію стратегічного розвитку і Розроблення інноваційної політики підприємства (фірми) передбачає визначення цілей і стратегій його розвитку на найближчу і далеку перспективу, виходячи з оцінки потенційних можливостей підприємства і забезпеченості його ресурсами. Крім того, за класифікацією Х. Фрімана, існує шість типів інноваційної стратегії підприємства: 1) наступальна; 2) захисна; 3) імітаційна; 4) залежна; 5) традиційна; 6) «за нагодою». Будь-яка стратегія буде визнана успішною тільки в тому випадку, якщо отримані в процесі її реалізації результати будуть максимально наближені до запланованої мети. Тому стратегічний план завжди містить як обов’язковий елемент сферу оперативних завдань, що забезпечують практичну цілісність і завершеність реалізації стратегічного задуму, тобто його втілення.
Контрольні питання 1. Державна інноваційно-інвестиційна політика в Україні. 2. Формування науково-технічної політики на підприємстві. 3. Напрями вибору інноваційної політики підприємства. ТЕСТИ 1. Інноваційна політика підприємства передбачає: а) створення нових робочих місць; б) оновлення вироблюваної продукції; в) підвищення техніко-технологічного рівня виробництва; г) диверсифікацію виробництва. 2. Стратегія інноваційної діяльності спрямована на прийняття рішень відносно: а) нових ринків збуту продукції; б) оцінки рівня ризику витрат; в) наукових досліджень та конструкторських розробок; г) досягнення конкурентної переваги підприємства. 3. Назвіть, яка інноваційна стратегія визначається тим, що характер технологічних змін фірми підпорядкований політиці іншої фірми, яка є головною на даному ринку продукції і виступає замовником у кооперативних зв’язках: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. 4. Назвіть, яка інноваційна стратегія пов’язана з використанням поліпшуючих інновацій та визначається позицією поруч і трохи позаду піонерних технологічних змін: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. 5. Розроблення інноваційної стратегії підприємства спирається на: а) аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища; б) фінансову стійкість підприємства; в) аналіз конкурентної позиції підприємства; г) аналіз фінансового стану конкурентів. 6.Розроблення інноваційної стратегії підприємства починається з: а) формулювання загальної мети підприємства; б) складання плану інноваційної діяльності підприємства; в) вибору джерел фінансування інноваційного проекту; г) оцінювання ринку збуту. 7. Інноваційна діяльність підприємства: а) не залежить від розмірів виробництва; б) зумовлена розмірами підприємства; в) залежить від ступеня ризику інноваційного рішення. 8. Інноваційна політика підприємства — це: а) частина стратегії підприємства, що полягає у впровадженні цільових змін у виробничий процес; б) частина стратегії, спрямована на реалізацію шляхів впровадження інновацій; в) загальна стратегія підприємства, націлена на упровадження нових ідей та розробок у процес виробництва з метою їх комерційної реалізації. 9. При розробленні інноваційної стратегії підприємства враховуються: а) ринкова позиція підприємства; б) науково-технічна політика підприємства; в) життєвий цикл продукту; г) усі відповіді правильні. 10. Дайте відповідь, яка інноваційна стратегія пов’язана з удосконаленнями форми і сервісу продукції, закріпленням певних інноваційних форм на тривалий період їх «життєвого циклу»: а) наступальна; б) захисна; в) імітаційна; г) залежна; ґ) традиційна. Література 1. Виханский О. С., Наумов А. И. Менеджмент: Учебник. — М.: Высш. шк., 1995. — 314 с. 2. Ковалев Г. Д. Основы инновационного менеджмента: Учеб. для вузов / Под ред. проф. В. А. Швандара. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. — 284 с. 3. Морозов Ю. П. Управление технологическими инновациями в условиях рыночных отношений. — Н. Новгород: ННГУ, 1995. — 446 с. 4. Мішустін Ю. В. Інноваційна політика промислового підприємства: Автореф. / Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2000. — 274 с. 7. Гамидов Г. С. Основы инноватики и инновационной деятельности / Г. С. Гамидов, В. Г. Колосов, Н. О. Осменов. — СПб.: Политехника, 2000. - 311с. 5. Бажал Ю. М. Економічна теорія технологічних змін: Навч. посібник. — К.: Заповіт, 1996. — 289 с.
Читайте також:
|
||||||||
|