МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ – 2 год.
1. Особливості менеджменту на стадіях життєвого циклу інновацій. 2. Ключові аспекти оперативного менеджменту. 3. Основні критерії вибору організаційних структур управління інноваційною діяльністю.
Управління інноваціями є складовою частиною інноваційної діяльності і вирішує питання планування і реалізації інноваційних проектів, розрахованих на значний якісний стрибок у виробництві, підприємництві, соціальній сфері. У широкому розумінні стратегічне управлінняпов’язано з процесом передбачення глобальних змін в економічній ситуації, пошуком і реалізацією великомасштабних рішень, що забезпечують його виживання і стійкий розвиток за рахунок виявлення майбутніх чинників успіху. Найпоширенішим прийомом визначення мети на підприємстві є побудова так званого дерева цілей, що являє собою процес поділу головної (глобальної) мети на її складові (часткові цілі) і розташування їх за ієрархічним принципом. Планування інновацій — це система розрахунків, спрямована на вибір і обґрунтування цілей розвитку інноваційного підприємства і підготовку рішень, необхідних для їхнього безумовного досягнення. Плануванню інновацій властиві принципи, що встановлюють загальні правила розроблення й ефективного функціонування цілої підсистеми в інноваційному менеджменті: єдність науково-технічних, соціальних і економічних завдань розвитку; наукової обґрунтованості й оптимальності рішень; домінування стратегічних аспектів; бюджетної збалансованості; комплексності, безперервності, гнучкості й еластичності. Звертаємо вашу увагу на види планів, що різняться за цілями, предметам, рівнями, змістом і періодами планування. За цільовою орієнтацією розрізняють стратегічне й оперативне планування інновацій. Обсяг планової роботи на інноваційному підприємстві характеризує предметна ознака. Відповідно до поділу праці за предметною ознакою на інноваційному підприємстві в окремі види планів виокремлюють планування НДДКР, виробництва, збуту, матеріально-технічного постачання, інформаційного забезпечення, фінансів, персоналу й інших предметних сфер інноваційного підприємства. Змістовний аспект у плануванні інновацій виявляється в таких видах планових розрахунків: продуктово-тематичному, техніко-економічному, кількісно-календарному. При управлінні інноваційною діяльністю на підприємстві доцільніше використовуватиматричну, дивізіональну та лінійно-функціональну організаційні структури управління. Але при виборі структури управління необхідно враховувати такі критерії: — розмір підприємства; — ринкова й технологічна позиція підприємства; — інноваційна стратегія, якої дотримується підприємство; — резерв фінансових коштів; — наявність науково-дослідного підрозділу.
Контрольні питання 1. Управління персоналом у наукових організаціях? 2. Планування інноваційної діяльності? 3. Поняття «кластеру» в інноваціях? 4. Вибір оптимального режиму роботи в науковій організації? ТЕСТИ 1. При порівнянні з фірмою — конкурентом, монополіст на ринку праці: а) буде сплачувати вищу зарплату і наймати більше робітників, ніж конкурентна фірма; б) буде сплачувати вищу зарплату і наймати менше робітників, ніж конкурент; в) буде сплачувати меншу зарплату і наймати менше робітників, ніж конкурент; г) найматиме таку саму кількість робітників, як і конкурентна фірма, але сплачуватиме їм нижче зарплату; ґ) не робитиме нічого з переліченого. 3. Якщо профспілки успішно можуть зрушити криву пропозиції для конкретного типу праці вліво, то в рівновазі: а) фірми змінять кількість праці, необхідної для виробництва; б) кількість найманої робочої сили зменшиться; в) виплачувана робітнику зарплата зросте; г) безробіття не збільшиться; ґ) відбудеться все зазначене вище. 4. Під «гіпотезою про сигналізування» розуміється: а) що диплом коледжу не підвищує безпосередньо граничну продуктивність робітника; б) що різниця в оплаті праці є результатом різної продуктивності праці; в) що диплом коледжу інформує роботодавця про визначні якості випускника; г) усе перелічене; ґ) нічого з переліченого. 5. Навчання робітника виконанню завдань, що корисне тільки на даному робочому місці, являє приклад: а) статистичної дискримінації; б) специфічного людського капіталу для фірми; в) абстрактного людського капіталу; г) загального навчання на робочому місці; ґ) прискореної підготовки робочих кадрів. 6. Які чинники впливають на формування стратегічних цілей діяльності підприємства: а) зміни на ринку; б) зміни зовнішнього середовища через державне регу- в) внутрішні зміни на підприємстві; г) зміни економічних, політичних і соціальних умов. 7. Планування — це: а) функція управління; б) процес визначення цілей, що підприємство передбачає досягти за визначений період; в) процес визначення засобів, шляхів і умов досягнення поставлених цілей; г) правильні відповіді «а» і «в»; ґ) усі відповіді правильні. 8. Бізнес-план може розроблятися з метою: а) моделювання системи управління фірмою; б) подання до місцевих органів влади; в) зацікавлення інвесторів; г) надання інформації статистичним органам. 9. Генеральна комплексна програма дій, що визначає пріоритетні для підприємства проблеми, головні цілі і розподіл ресурсів для їхнього досягнення, називається: а) місією підприємства; б) стратегією підприємства; в) стратегічним завданням; г) цільовою програмою; ґ) правильної відповіді немає. 10. Розроблення інноваційної стратегії підприємства починається з: а) формулювання загальної мети підприємства; б) розроблення плану інноваційної діяльності підприємства; в) вибору джерел фінансування інноваційного проекту; г) оцінювання ринку збуту. Література 1. Гунин В. Н. и др. Управление инновациями. Модуль 7. — М.: ИНФРА-М, 1999. — 216 с. 2. Морозов Ю. П. Управление технологическими инновациями в условиях рыночных отношений. — Н. Новгород: ННГУ, 1995. — 446 с. 3. Поршнев А. Г. Управление инновациями в условиях перехода к рынку. — М.: Мегаполис-Контакт, 1993. — 402 с. 4. Управление инновационным проектом «Опыт ІБМ». — М.: ИНФРА-М, 1995. — 215 с. 5. Основы инновационного менеджмента / Под ред. П. Н. Завлина и др. — М.: Экономика, 2000. — 614 с. Читайте також:
|
||||||||
|