Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СУЧАСНІ ОРГАНІЗАЦІЙНІ ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙ – 2 год.

1. Наукові організації як джерело формування та реалізації інновацій.

2. Ринкові суб’єкти інноваційної діяльності.

3. Організаційні форми інтеграції науки та виробництва.

Організаційні структури інноваційної діяльності — це підприємства (організації), що займаються інноваційною діяльністю, науковими дослідженнями, розробленням та реалізацією інновацій.

Усі організаційні структури інноваційної діяльності можна поділити на 3 групи:

1 група — наукові організації, що створюють і реалізують інновації;

2 група — ринкові суб’єкти інноваційної діяльності, що доопрацьовують, виробляють та реалізують інновації;

3 група — організаційні структури інтеграції науки та виробництва, що скорочують період від виникнення ідеї до її практичного використання.

Варто звернути увагу ще на одну організаційну форму створення та реалізації інновацій — венчурну.

Венчурний бізнес представлено самостійними невеличкими фірмами, що спеціалізуються на дослідженнях, розробках, вироб­ництві нової продукції. Їх створюють учені-дослідники, інженери, новатори. Цей бізнес поширений у США, Західній Європі, Японії. Як правило, венчурні фірми не займаються організацією виробництва продукції, а передають свої розробки іншим фірмам — експлерентам, патієнтам, комутантам. Венчурні фірми можуть бути дочірніми більших фірм.

Але на сьогодні значні американські, японські, європейські компанії з метою монополізації випуску товарів за радикальними інноваціями і зниження впливу венчурного бізнесу на кінцеві результати йдуть шляхом концентрації і диверсификації виробницт­ва. Американські компанії (корпорації) «Дженерал моторс», «Форд мотор», «Джененерал електрик», японські «Соні», «Тойота», шведська «Электролюкс», німецька «Сіменс», південно-корейська «Самсунг» і багато інших організацій свої стратегії формують на основі таких принципів:

— диверсифікації — випуск товарів сполучення в портфелі товарів, що вдосконалюються внаслідок упровадження різноманітних видів інновацій;

— підвищення якості товарів і ресурсозбереження за рахунок активізації інноваційної діяльності, застосування щодо різних товарів, залежно від їхньої конкурентоспроможності, різноманітних стратегій: віолентів, патієнтів, комутантів або експлерентів, розвиток міжнародної інтеграції і кооперування;

— підвищення якості управлінського рішення та ін.

 

Контрольні питання

1. Методи проектування організаційних структур інноваційних організацій.

2. Венчурні інноваційні організації.

3. Лідерство в інноваційних організаціях.

4. Функціонування технопарків у Європі.

5. Особливості інтеграції науки та виробництва в Україні.

 

 

ТЕСТИ

1. Щоб організаційна роль мала сенс (спрацювала), вона має полягати в:

а) розподілі ролей;

б) чіткому визначенні основних обов’язків або сфер діяльності;

в) заданому ритмі виконання;

г) інноваційному процесі;

ґ) високому рівні конкуренції.

2. Структура організації є ефективною, якщо вона:

а) сприяє досягненню цілей підприємства з мінімальними небажаними результатами;

б) допомагає менеджеру розвити свої здібності;

в) допомагає робітникам зробити свій внесок у досягнення цілей підприємства;

г) сприяє реалізації стратегічного плану боротьби з конкурентами;

ґ) відповідає світовим стандартам.

3. Учасники якого товариства не мають права від свого імені й у своїх інтересах здійснювати дії, однакові з цілями діяльності товариства, а також брати участь у товариствах (крім акціонерних) з аналогічною метою діяльності:

а) акціонерного товариства;

б) товариства з обмеженою відповідальністю;

в) товариства з додатковою відповідальністю;

г) повного товариства;

ґ) командитного товариства.

4. Адміністративно відособлена частина підприємства, у якій виконується визначений комплекс робіт відповідно до внутрішньозаводської спеціалізації, називається:

а) інфраструктурою підприємства;

б) цехом;

в) відділом;

г) виробничою ділянкою;

ґ) робочим місцем.

5. Найпоширенішими типами статутних інтеграційних об’єд­нань є:

а) акціонерні товариства;

б) холдинги;

в) асоціації;

г) корпорації;

ґ) концерни.

6. Головним ринком, що визначає перспективи розвитку інших ринків, є:

а) ринок засобів виробництва;

б) ринок інвестиційних ресурсів;

в) ринок грошово-кредитний;

г) ринок предметів споживання;

ґ) ринок продуктів харчування.

7. Унаслідок багаторічного господарювання в країнах з ринковою економікою склалися такі традиційні моделі підприємницької діяльності:

а) класична й інноваційна;

б) виробнича і посередницька;

в) класична і неокласична;

г) виробнича й інноваційна;

ґ) усі відповіді правильні.

8. Основними елементами державної системи підтримки підприємницької діяльності є:

а) вихід економіки з кризи і стабілізація економічної ситуації;

б) створення сприятливих умов для зовнішньоекономічної
діяльності;

в) формування діючої ринкової інфраструктури;

г) прискорення процесу розвитку малого бізнесу;

ґ) забезпечення правових гарантій свободи підприємницької діяльності.

9. Класична модель підприємництва орієнтована на:

а) активне використання нових управлінських рішень з метою підвищення економічної і соціальної ефективності підприємницької діяльності;

б) пошук зовнішніх додаткових джерел ресурсів;

в) відновлення економічної системи держави;

г) максимально ефективне використання наявних ресурсів під­приємства;

ґ) вирішення соціальних проблем.

10. Підприємницька діяльність у сфері посередництва практично здійснюється у формі:

а) агентування;

б) інноваційної діяльності;

в) торгово-комерційної діяльності;

г) аукціонної торгівлі;

ґ) біржового підприємництва.

 

Література

1. Морозов Ю. П. Менеджмент исследовательской организации: Учеб. пособие. — Н. Новгород: Нижегородский коммерческий ин-т, 1998. — 446 с.

2. Управление организацией: Учебник / Под ред. А. Г. Поршнева и др. — М.: ИНФРА-М, 1998. — 412 с.

3. Управление инновационным проектом «Опыт ІБМ». — М.: ИНФРА-М, 1995. — 215 с.

4. Основы инновационного менеджмента / Под ред. П. Н. Завлина и др. — М.: Экономика, 2000. — 614 с.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  3. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  4. А) Заробітна плата її форми та системи.
  5. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  6. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  7. Автоматизовані форми та системи обліку.
  8. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  9. Адаптивні організаційні структури управління.
  10. Акредитив та його форми
  11. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  12. Алгоритм реалізації моделей




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ – 2 год. | Практична робота №7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.