Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Варіант № 12

1. Аналітичний огляд журналу «Дзвін». Вибірка публікацій з проблем сучасної української літератури .

2. Складіть індикативний реферат однієї зі статей.

3. Складіть анотацію та визначте її тип до параграфу «Способы словообразования» підручника «Современный русский язык / П.А. Лекант, Л.Л. Касаткин. – М.: Высшая школа, 1989 – 399 с»

4. За допомогою пошукової системи складіть перелік сайтів філологічного напряму у мережі Інтернет, зробить аналітичний огляд одного з них (публікації, проблематика та ін.)


ОРІЄНТОВНІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ:

1.Наукова інформація – це наслідок ..

а) побутової діяльності;

б) науково-дослідницької діяльності;

в) пізнавальної діяльності;

г) творчої діяльності.

2. За характером інформації документи поділяються на :

а) основні;

б) додаткові;

в) первинні;

г) вторинні.

3.Письмові документи поділяються на :

а) рукописні;

б) друковані;

в) мальовані;

г) архівні.

4.Основними видами наукової інформації є:

а) книжки;

б) періодичні видання;

в) неопубліковані документи;

г) рукописні звіти;

5.Періодичне видання – це витвір друку, що характеризується

а) науковістю;

б) доцільністю;

в) системністю випусків.

6. Дисертація – це

а) науково-популярна праця;

б) монографія;

в) наукова праця, в якій досліджується певна проблема;

г) стаття.

7. Тип наукового видання тексту, підготовленого групою науковців за автографами письменника, друкованими джерелами, що супроводжуються коментарями і містять усі варіанти твору – це

а) зібрання творів;

б) вибрані твори;

в) академічне видання.

8. Короткі відомості про зміст книжки або статті, які подаються до її бібліографічного опису - це

а) бібліографічний огляд;

б) рецензія;

в) анотація;

г) відгук.

9.Основними напрямками філології є :

а) філософія;

б) лінгвістика;

в)літературознавство;

г)культурологія;

д) естетика.

 

10. Літературознавство складається з :

а) мовознавства;

б) компаративістики;

в) теорії літератури;

г) історії літератури;

д) літературної критики.

1. Метод – це :

а) засіб практичного й теоретичного пізнання дійсності;

б)прийом практичного й теоретичного пізнання дійсності;

в) сукупність прийомів та засобів практичного й теоретичного пізнання дійсності.

12.В методології науки виділяють такі рівні пізнання:

а) емпіричний і практичний;

б) емпіричний і теоретичний;

в) емпіричний та еккпериментальний.

13. Процес свідомої діяльності людини, під час якої вона обґрунтовує свої дії, які спрямовані на отримання практичних уявлень, вмінь та знань, тобто практичного життєвого досвіду свідомого існування в природі і суспільстві – це...

а) практична свідомість;

б) художня свідомість;

в) наукова свідомість.

14. Процес усвідомлення людиною факторів реальної чи вигаданої дійсності шляхом творення з них емоційно-цілісних (художніх) людей чи образів (моделей) або шляхом засвоєння таких людей, образів чи моделей, створених іншими людьми це...

а) практична свідомість;

б) художня свідомість;

в) наукова свідомість.

15. Процес такого усвідомлення людиною факторів реальної чи вигаданої дійсності шляхом об’єктивного і безпристрасного пізнання в них змісту, форми, ознак, функцій і сутності, у процесі якого поєднуються практична діяльність (експериментальне отримання фактів), моделювання з теоретичним мисленням (формування гіпотез, аналіз, синтез тощо) – це ...

а) практична свідомість;

б) художня свідомість;

в) наукова свідомість.

16.До загальнонаукових методів дослідження належать:

а) емпіричні;

б) теоретичні;

в) практичні;

г) філософські.

17. Експеримент – це...

а) випадковий збіг оставин;

б) науково поставлена перевірка в точно вирахуваних умовах, що дозволяє стежити за його розвитком, ходом, керувати ним і відтворювати кожного разу при повторенні умов;

в) спеціально організоване наукове дослідження.

18.Спостереження – це ...

а) за якого об’єкт вивчають без втручання у нього: фіксують, вимірюють лише якості об’єкта, характер його зміни;

б) логічний загальнонауковий метод, що полягає в змалюванні тих ознак чи аспектів об’єкта вивчення, які перешкоджають розгляду його в "чистому вигляді";

в) полягає у виявленні спільних рис, особливостей й на їх основі розробка висновків у формі загальних положень.

19.Опис – це ...

а) логічний загальнонауковий метод, що полягає в змалюванні тих ознак чи аспектів об’єкта вивчення, які перешкоджають розгляду його в "чистому вигляді";

б) змалювання чогось мовними засобами;

в) осмислення наукових фактів.

20.Аналіз - це...

а) полягає у виявленні спільних рис, особливостей й на їх основі розробка висновків у формі загальних положень;

б) логічний загальнонауковий метод, що полягає в змалюванні тих ознак чи аспектів об’єкта вивчення, які перешкоджають розгляду його в "чистому вигляді";

в) відбір наукових фактів.

21.Синтез – це...

а) осмислення наукових фактів;

б) відбір наукових фактів;

в) за якого об’єкт вивчають без втручання у нього: фіксують, вимірюють лише якості об’єкта, характер його зміни.

22. Абстрагування – це ...

а) осмислення наукових фактів.

б) логічний загальнонауковий метод, що полягає в змалюванні тих ознак чи аспектів об’єкта вивчення, які перешкоджають розгляду його в "чистому вигляді";

в) логічний умовивід "від часткового до загального", від окремих фактів до узагальнення.

23. Узагальнення - це ...

а) полягає у виявленні спільних рис, особливостей й на їх основі розробка висновків у формі загальних положень;

б) логічний загальнонауковий метод, що полягає в змалюванні тих ознак чи аспектів об’єкта вивчення, які перешкоджають розгляду його в "чистому вигляді";

в) змалювання чогось мовними засобами;

24.Індукція – це ...

а) логічний умовивід від "загального до часткового", від загальних суджень до часткових;

б) логічний умовивід "від часткового до загального", від окремих фактів до узагальнення;

в) групування за певним порядком, що зумовлений правильним розташуванням та взаємним зв’язком частин чого-небудь.

25.Дедукція – це...

а) логічний умовивід від "загального до часткового", від загальних суджень до часткових;

б) логічний умовивід "від часткового до загального", від окремих фактів до узагальнення;

в) осмислення наукових фактів.

26. Пояснення – це ...

а) змалювання чогось мовними засобами;

б) розкриття причин якоїсь дії чи явища;

в) а) осмислення наукових фактів.

27. Систематизація – це...

а) полягає у виявленні спільних рис, особливостей й на їх основі розробка висновків у формі загальних положень;

б) розподіл предметів, явищ, понять на групи, класи тощо за спільними ознаками, властивостями;

в) групування за певним порядком, що зумовлений правильним розташуванням та взаємним зв’язком частин чого-небудь.

28. Класифікація – це...

а) відбір наукових фактів;

б) розподіл предметів, явищ, понять на групи, класи тощо за спільними ознаками, властивостями;

в) розподіл предметів, явищ, понять на групи, класи тощо за спільними ознаками, властивостями.

29. Система точок зору, позицій і принципів усвідомлення людиною самої себе в реальній чи вигаданій дійсності, яка визначає і її поведінку, і спосіб життя та діяльності в конкретному реальному оточенні, у світі в цілому – це...

а) світогляд людини;

б) точка зору;

в) позиція.

г) принцип

30. Вихідне положення за яким людина усвідомлює зміст, форми, сутність, функції предметів, явищ, процесів – це...

а) світогляд людини;

б) точка зору;

в) позиція.

г) принцип

31. Система точок зору, яка диктує тип поведінки. Позиції бувають часові, просторові, матеріальні, соціальні, етикетні, моральні. Звичаєві, правові, політичні, філософські, ідеологічні, естетичні, педагогічні та ін. – це ...

а) світогляд людини;

б) точка зору;

в) позиція.

г) принцип

32. Система позицій, переконань, норм, правил – це...

а) світогляд людини;

б) точка зору;

в) позиція.

г) принцип.

33. Біографічний метод полягає в ...

а)у вивченні біографії письменника;

б) в поясненні певних особливостей творчості письменника його біографією;

в) у вивченні біографії родичів та близьких письменника.

34.Хто вперше застосував психоаналіз

а) Гегель;

б) Фейєрбах;

в) Фрейд.

35.Головне завдання структурного методу – це ...

а) вивчення внутрішньої організації художнього тексту;

б) вивчення зовнішньої структури тексту;

в) вивчення окремих елементів тексту.

36. Семіотичний метод передбачає розгляд художнього твору як

а) цілісного предмету;

б) знакової системи;

в) видової системи.

37.Формальний меод передбачає вивчення

а) структури тексту;

б) окремих елементів тексту;

в) форму тексту.

38. Зіставлення або проведення паралелей між певними явищами на різних часових зрізах - це...

а) історико – порівняльний метод;

б) семіотичний метод.

в) формальний метод;

39. Динаміку сприйняття художніх текстів, перебіг художніх тенденцій бере за основу

а)історико –порівняльний метод;

б) історико-функціональний метод;

в) формальний метод.

40. Дослідження тексту як знакової системи, що перебуває у зв’язку з іншими системами, а також взаємодії різних кодів, дискурсів, які переплітаються у тексті передбачає

а) семіотичний метод;

б) історико-генетичний;

в) інтертекстуальний метод.

41. Тлумачення художніх текстів на різних рівнях його психологічного сприйняття (під час читання, відкритість інтерпретацій, невіддільність від само розуміння інтерпретатора, конфлікт інтерпретацій) передбачає

а) інтертекстуальний метод;

б)семіотичний метод;

в) герменевтичний метод.

42. Мову літературного тексту як вияв авторського "я", що поширюється на всіх рівнях тексту основним об’єктом аналізу має ...

а) інтертекстуальний метод;

б) феноменологічний

в) герменевтичний метод.

43. На виявлення цінності зовнішніх зв’язків твору – багатства і оригінальності художньо відтворених в ньому естетичних відношень спраямований

а) аксіологічний метод;

б) історико-функціональний метод;

в) формальний метод.

44. Студії над різноманітними аспектами чоловічої та жіночої відмінності: над особливостями мислення, поведінки, психології, мови, творчості, практично - це пошуки нових підходів у відображенні чоловічого та жіночого культурного досвіду, в розумінні проблеми взаємодії характеру і статі, мови і статі тощо передбачає

а)історико –порівняльний метод;

б) феміністична критика та гендерні дослідження;

в) формальний метод.

45. Категорія – це ...

а) родове поняття, що означає розряд предметів, явищ і т. ін. або їх важливу спільну ознаку;

б) видове поняття, що означає розряд предметів, явищ і т. ін. або їх важливу спільну ознаку;

в) початкова форма систематизації знань.

46. Теорія – це...

а) учення про узагальнений досвід, практику, сформульовані наукові принципи і методи, які дозволяють узагальнити, пізнати існуючі процеси і явища, проаналізувати вплив на них різних факторів і запропонувати рекомендації щодо використання їх у практичній діяльності людей.

б) найбільш суттєві стійкі, повторні об’єктивні внутрішні зв’язки в природі, суспільстві і мисленні.

в) сукупність основних правил в якій-небудь ділянці людської діяльності.

47. Принципи – це...

а) сукупність основних правил в якій-небудь ділянці людської діяльності;

б) вихідні положення якої-небудь галузі науки, початкова форма систематизації знань;

в) найбільш суттєві стійкі, повторні об’єктивні внутрішні зв’язки в природі, суспільстві і мисленні.

48. Гіпотеза – це...

а) засіб досягнення наукових результатів;

б) науково обґрунтовані припущення, які висуваються часто як першопочаткове формулювання, черговий варіант законів, що відкриваються;

в) вихідні положення якої-небудь галузі науки, початкова форма систематизації знань;

49. Вивчення явищ і процесів, аналіз впливу на них різних факторів, а також вивчення взаємодії між явищами з метою отримання переконливо доведених і корисних для науки і практики рішень з максимальним ефектом – це...

а) наукове дослідження ;

б) науковий експеримент;

в) науковий дослід.

50. Постановка певних завдань, у складі якої виділяються окремі розділи та узагальнення сформульованих наукових питань становить

а)наукове питання;

б) наукву гіпотезу;

в) наукову проблему.

51. Процес чи явище, що породжує проблемну ситуацію і вибране для вивчення – це..

а) предмет дослідження;

б)об’єкт дослідження;

в) аспект дослідження.

52. Те, що знаходиться в межах об’єкта дослідження в певному аспекті розгляду, називається

а) предмет дослідження;

б)об’єкт дослідження;

в) аспект дослідження.

53.Науковий напрямок досліджень – це...

а) сукупність основних правил в якій-небудь ділянці людської діяльності;

б) вихідні положення якої-небудь галузі науки, початкова форма систематизації знань;

в) стійка сформована сфера досліджень, що включає певну кількість дослідницьких проблем однієї наукової дисципліни, включно з галуззю її використання.

54.Галузь літературознавства, що різними шляхами вивчає сутність, зміст, форму, ознаки (специфіку) та функції художньої літератури –це...

а)теорія літератури ;

б)історія літератури;

в)літературна критика.

55. Галузь літературознавства, яка вивчає літературу в процесі її розвитку, літературний процес у різноманітних проявах - це ...

а)теорія літератури ;

б)історія літератури;

в)літературна критика.

56. Галузь літературознавства, що визначає мистецьку цінність сучасних творів української літератури – це...

а)теорія літератури ;

б)історія літератури;

в)літературна критика.

57. Існують такі наукові ступені:

а) доктор наук,

б) кандидат наук;

в) доцент.

г) професор;

д) асистент.

58.Існують такі вчені звання :

а) доктор наук,

б) кандидат наук;

в) доцент.

г) професор;

д) асистент.

59.Наукове узагальнення за результатами читання та дослідження книги, статті, проблеми –це...

а) реферування;

б) анотація;

в) відгук.

60. Невелика праця (кілька сторінок), в якій констатується факт появи твору чи явища художньої літератури в певному контексті, стисло характеризується зміст, форма, тема та ідея твору, дається його оцінка.

а) реферат-резюме;

б) відгук;

в) рецензія.

61.Праця на кілька (від 5) сторінок, у якій ставиться проблема дослідження, робиться огляд праць, у яких ця проблема певною мірою розглядається, характеризується твір або явище і подається обґрунтована його оцінка – це...

а) оглядовий реферат;

б) стаття;

в) інформативний реферат.

62.Реферат – це...

а) доповідь на певну тему, що передбачає огляд відповідних літературних та інших джерел;

б) Невелика праця (кілька сторінок), в якій констатується факт появи твору чи явища художньої літератури в певному контексті, стисло характеризується зміст, форма, тема та ідея твору, дається його оцінка.

в) наукове узагальнення за результатами читання та дослідження книги, статті, проблеми.

63. Тези – це...

а) послідовний виклад змісту книги, статті;

б) стислий виклад прочитаного;

в) короткий виклад основних положень джерела, який розкриває його зміст.

64. Конспект – це …

а) дослівні цитати з тексту джерела;

б) послідовний виклад змісту книги, статті;

в) короткий виклад основних положень джерела, який розкриває його зміст.

 



Читайте також:

  1. II варіант
  2. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  3. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  4. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  5. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  6. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  7. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  8. Варіант
  9. Варіант
  10. Варіант
  11. Варіант
  12. Варіант




Переглядів: 650

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант № 7 | Додаток А

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.