Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття і ознаки нормативно-правового акту

Нормативно-правовий акт — письмовий документ, в якому закріплено обов'язкове правило поведінки загального характеру і забезпечене у разі його порушення примусовою силою держави.

Риси нормативно-правового акту:

1) результат правотворчої діяльності управомоченных органів;

2) містить правила поведінки загального характеру;

3) має точно певні зовнішні реквізити і завжди вдягається в словесну документальну форму;

4) публікується спеціальним офіційним виданням;

5) поширює свою дію на певну територію, на певний круг суб'єктів і діє в певний час;

6) фіксується в Конституції і законах.

Закон, як верховний правовий акт

Закон — це прийнятий в певному порядку акт найвищого державного органу влади, що володіє вищою юридичною силою і авторитетом і регулює закон найбільш важливі життєві ситуації і відносини в суспільстві.

Ознаки закону:

1) акт найвищого органу державної влади, результатбезпосередньої правотворчості;

2) регулює найбільш значні суспільні відносини;

3) закон може бути тільки з нормативним змістом;

4) закон володіє вищою юридичною силою по відношенню до інших нормативних актів, вся решта нормативних актів повинна відповідати закону і видаватися у виконання закону;

5) закон може бути змінений або скасований тільки таким же актом, тим же органом влади;

6) закон приймається в особливому порядку.

Види законів:

1) по юридичній силі:

- конституційні (органічні). Конституція, закони, які конкретизують окремі її положення;

- звичайні (вся решта законів, які приймаються простою більшістю);

- найвищого законодавчого органу

2) по суб'єкту ухвалення:

- закони України;

- закони АРК

3) за способом ухвалення:

- прийняті по референдуму;

- прийняті по сесії

4) за часом:

- постійні;

- тимчасові

5) по структурі:

- поточні;

- тематичні;

- кодекси і зведення законів.

Конституція — основний закон держави, визначає структуру власті, структуру державного ладу, систему державної організації і порядок їх формування, функції і компетенції, правове положення особи, а в деяких конституціях - основи суспільного устрою.

Конституція — це система правових норм, що має вищу юридичну силу регулюючу основу взаємин між людиною і суспільством, основи організації самої держави.

Ознаки Конституції:

1) почало всієї правової системи, яка служить основою, нормативно-правовою базою правотворчості і є актом прямої дії;

2) акт прямої дії;

3) має ускладнений порядок ухвалення і зміни.

Підзаконні нормативно-правові акти і їхвиди Підзаконні нормативно-правові акти — акти компетентних органів держави, які видаються на основі закону, відповідно до закону.

Види підзаконних нормативно-правових актів:

- укази Президента України;

- ухвали Кабінету Міністрів;

- інструкції і положення, що приймаються міністерствами і відомствами;

- рішення місцевих органів самоврядування;

- накази і інструкції підприємств, організацій.

Дія нормативного акту

Це породження тих юридичних наслідків, які в ньому передбачені. Дія нормативного акту визначена часом, простором і коло осіб.

Варіанти вступу у силу нормативного акту:

1) одночасно по всій території держави по закінченню десяти днів з моменту його публікації в одному з офіційних видань;

2) передбачений інший термін вступу до законної сили в самому законі. Цей варіант не може бути раніше терміну офіційної публікації законів;

3) може бути передбачено настанням або не настанням певних умов;

4) укази Президента набувають чинності через п'ять днів з моменту публікації в газеті «Урядовій кур'єр» або в іншій, зазначений в ньому ж термін;

5) нормативні акти центральних міністерств і відомств і інших органів центральної і виконавчої влади, органів господарського управління і контролю, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян, вступають не раніше Міністерства Юстиції України.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  5. Адміністративне правопорушення, його ознаки та склад
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  10. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Аналіз однієї ознаки




Переглядів: 424

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції права | Правомірна поведінка. Правопорушення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.241 сек.