МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Адміністративне правопорушення, його ознаки та складУ статті 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі − КУпАП) визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність. Аналіз статей КУпАП дозволяє виділити такі ознаки адміністративного правопорушення (проступку): - адміністративний проступок може полягати як у протиправній дії (наприклад, дрібне хуліганство, ст. 173), так і в протиправній бездіяльності (ухилення від реєстрації чи не реєстрації вогнепальної зброї, ст. 192). Звідси випливає, що думки, бажання чи інші вияви психічної діяльності юридичного значення не мають; - протиправність - виражається в порушенні загальнообов’язкових установлених правил. Протиправність є юридичним вираженням суспільної шкідливості правопорушень. Адміністративна відповідальність може наступити, якщо особа вчинила правопорушення, передбачене відповідною статтею КУпАП чи іншого законодавчого акта; - це діяння винне, тобто діяння вольове, свідоме. Винність передбачає наявність у особи відповідного власного психічного ставлення до відповідного вчинку і його наслідків. Законодавець вважав за необхідне вказати на форми вини, які мають юридичне значення. Це умисел (вина у формі умислу) і необережність (вина у формі необережності). Умисел може бути прямим чи непрямим. Необережна вина проявляється у формі самовпевненості чи недбалості; - адміністративна карність. Карність означає, що за здійснення конкретного вчинку адміністративним законодавством передбачається відповідне покарання. Дана ознака дозволяє відмежувати правопорушення від інших протиправних (заборонених адміністративно-правовими нормами) вчинків, здійснення яких не спричинює застосування адміністративних стягнень; - об’єкт посягання. Це діяння, що посягають на державний чи громадський порядок, власність, права, свободи громадян, на встановлений порядок управління. Конкретні об’єкти, посягання на які роблять діяння адміністративним правопорушенням, визначені статтями 41-212 Особливої частини КУпАП; - це діяння суспільно шкідливе, адміністративні правопорушення (проступки) не являють собою суспільної небезпеки; це суспільно шкідливі, антигромадські явища. Тому й відрізняються злочини від адміністративних правопорушень тим, що злочини - діяння суспільно небезпечні, а адміністративні правопорушення - діяння лише шкідливі. Склад адміністративного правопорушення становлять: 1) суб’єкт (громадяни України, іноземці, особи без громадянства, які досягли 16 років, осудні особи; посадові особи). У Кодексі України про адміністративні правопорушення не вживається термін «фізична особа». Використовується тільки термін «особа». Дана обставина дає змогу висунути припущення про те, що суб’єктом адміністративного правопорушення може бути і юридична особа. Такий висновок небезпідставний. Наприклад, є норми, що встановлюють відповідальність об’єднань громадян (статті Закону «Про громадські об’єднання» від 22 березня 2012 р., норми Закону «Про відповідальність підприємств, установ і організацій за порушення законодавства про ветеринарну медицину» від 5 грудня 1996 р. тощо). Проте чинний КУпАП однозначно визнає суб’єктом проступку винятково фізичну особу. Про це, зокрема, свідчать його ознаки, закріплені нормативно. Так, ст. 12 встановлює вік, після досягнення якого настає адміністративна відповідальність (16 років); ст. 20 передбачає як обов’язкову ознаку суб’єкта - його осудність. 2) об’єкт. Об’єкт - це те, на що спрямоване посягання. Об’єктом адміністративного проступку, як і будь-якого правопорушення, є суспільні відносини. Законодавець забороняє палити у невстановлених місцях (статті 110, 115), керувати транспортними засобами у нетверезому стані (ст. 130), організовувати азартні ігри (ст. 181), їздити в громадському транспорті без квитка (ст. 135), знищувати корисну для лісу фауну (ст. 76), мешкати без паспорта (ст. 197), пошкоджувати таксофони (ст. 148) тощо, оскільки такі дії заважають нормальному розвитку схвалюваних державою суспільних зв’язків. Об’єктом адміністративного правопорушення є суспільні відносини, які складаються у сфері адміністративно-організаційної діяльності і порядку управління; людина, її здоров’я, честь і гідність; власність; права і свободи громадян). 3) суб’єктивна сторона (вина у формі умислу або необережності). Суб’єктивна сторона, як одна з обов’язкових ознак складу, полягає в психічному ставленні суб’єкта до вчиненого антигромадського діяння. У ст. 11 КУпАП дано визначення адміністративно-правової необережності: адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити. Необережність може виступати як необачність, самовпевненість, недбалість, нерозважливість, необдуманість тощо. Так, ст. 198 КУпАП передбачає відповідальність за втрату паспорта через недбалість, а ст. 211 КУпАП - відповідальність за втрату через недбалість обліково-військових документів. Зрозуміло, що кількість адміністративних проступків, які здійснюються тільки умисно, досить значна (безквитковий проїзд, дрібне викрадення чужого майна, обман покупця чи замовника, торгівля з рук у невстановлених місцях, дрібне хуліганство). 4) об’єктивна сторона (причинно-наслідковий зв’язок між дією і шкідливими наслідками). Об’єктивна сторона складу проступку - це зовнішній прояв суспільно небезпечного посягання на об’єкт, що перебуває під охороною адміністративно-правових санкцій. Відповідно до цього об’єктивну сторону складу адміністративного правопорушення утворюють ознаки, що характеризують зовнішні прояви проступку. Одним з основоположних принципів адміністративного права є відповідальність тільки за об’єктивовану поза нею поведінку людини, тобто за її діяльність або бездіяльність. Спосіб думок, наміри людини, що не набули вираження поза нею, розглядатися як правопорушення не можуть. Наприклад, порушення правил тримання собак і котів (ст. 154), адміністративного нагляду (ст. 187), торгівлі спиртними напоями (ст. 156), охорони і використання пам’яток історії та культури (ст. 92), навчання карате (ст. 196) тощо. Кодекс України про адміністративні правопорушення визначає такі види порушень: - у галузі охорони праці і здоров’я населення; - що посягають на власність; - у галузі охорони природних ресурсів, пам’яток історії та культури; - у промисловості, будівництві та в галузі використання електричної і теплової енергії; - у сільському господарстві; - на транспорті, у галузі шляхового господарства і зв’язку; - у галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, у галузі фінансів і підприємницької діяльності; - у галузі житлових прав громадян, житлово-комунального господарства та благоустрою.
Читайте також:
|
||||||||
|