Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правовий статус державного службовця

Організація і діяльність державних органів здійснюється державними службовцями, а це передбачає необхідність з’ясування питань про розуміння державної служби.

Основним нормативним документом, що регламентує питання державної служби в Україні, є Закон «Про дер­жавну службу».

Держав­на служба - це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті, щодо практич­ного виконання завдань і функцій держави, за що їм ви­плачується заробітна платня із Державного бюджету.

Ці особи є державними службовцями, мають відповідні службові повноваження і займають певні посади.

Посада - це визначена структурою й штатним розкладом первинна структурна одиниця державного органу та його апарату, на яку покладено встановлене нормативними акта­ми коло службових повноважень.

Посадовими особами вважа­ються керівники і заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення ор­ганізаційно-розпорядчих і консультативно-дорадчих функцій.

Посади державних службовців класифікуються за кате­горіями та рангами. Основними критеріями класифікації посад державних службовців є: організаційно-правовий рі­вень органу, який приймає їх на роботу; обсяг і характер компетенції на конкретній посаді; роль і місце посади в структурі державного органу.

До основних принципів державної служби закон відно­сить: а) служіння народу України; б) демократизму і закон­ності; в) гуманізму та соціальній справедливості; г) пріорите­ту прав людини і громадянина; ґ) професіоналізм, компетентність, ініціативність, чесність, відданість справі; д) персональна відповідальність за виконання службових обов’язків і дисципліни; є) дотримання прав і законних інте­ресів органів місцевого й регіонального самоврядування; є) дотримання прав підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян.

Функції державної служби - це напрями її діяльності, що відображають її роль і призначення в суспільстві. До них відносять:

а) забезпечення ефективного функціонування всіх гілок державної влади;

б) забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів та обов’язків людини й грома­дянина.

Основні завдання державної служби:

а) охорона інтересів суспільства, прав і свобод людини й громадянина;

б) досягнення і зміцнення цілісності держави;

в) забезпечення ефективної діяльності органів державної влади;

г) демократизація шляхів формування та діяльності державного апарату й ін.

Утілення цих завдань здійснюється через державних службовців.

Право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального та майново­го стану, расової й національної належності, статі, політич­них поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли в установленому порядку конкурсний добір чи за іншою процедурою, передбаченою Кабінетом Міністрів Ук­раїни.

Згідно із Законом «Про державну службу», державний службовець має право: користуватися правами і свобода­ми, які гарантуються громадянам України Конституцією і законами України; брати участь у розгляді питань та прий­нятті в межах своїх повноважень рішень; одержувати від державних органів, підприємств, установ і організацій, ор­ганів місцевого та регіонального самоврядування необхід­ну інформацію з питань, що належать до їх компетенції; на повагу особистої гідності, справедливе й шанобливе став­лення до себе з боку керівників, співробітників і громадян; вимагати затвердження керівником чітко визначеного об­сягу службових повноважень за посадою службовця; на оплату праці залежно від посади, яку він займає, рангу, який йому присвоюється, якості, досвіду та стажу роботи; безперешкодно ознайомлюватись з матеріалами, що стосу­ються проходження ним державної служби, в необхідних випадках давати особисті пояснення; на просування по службі з урахуванням кваліфікації та здібностей, сумлінно­го виконання своїх службових обов’язків, участь у конкур­сах на заміщення посад більш високої категорії; вимагати службового розслідування з метою зняття безпідставних, на думку службовця, звинувачень або підозри; на здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці; на соціальний і правовий захист відповідно до його статусу; захищати свої законні права та інтереси у вищестоящих державних органах та у судовому порядку.

Відповідно до прав, державний службовець має обов’язки. Основні обов’язки державних службовців: до­держання Конституції України та інших актів законодав­ства України; забезпечення ефективної роботи та вико­нання завдань державних органів відповідно до їх компе­тенції; недопущення порушень прав і свобод людини та громадянина; безпосереднє виконання покладених на них службових обов’язків, своєчасне і точне виконання рішень державних органів чи посадових осіб, розпоряджень і вка­зівок своїх керівників; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома під час ви­конання обов’язків державної служби, а також іншої інформації, яка згідно із законодавством не підлягає розго­лошенню; постійне вдосконалення організації своєї робо­ти і підвищення професійної кваліфікації; сумлінне вико­нання своїх службових обов’язків, ініціатива і творчість у роботі.

Правовий статус Президента України, Голови Верховної Ради України і його заступників, голів постійних комісій Верховної Ради України та їх заступників, народних депута­тів України, Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Мі­ністрів України, Голови та членів Конституційного Суду України, Голови та суддів Верховного Суду України, Генерального прокурора України та його заступників регулюється Консти­туцією та спеціальними законами України.

Регулювання правового становища державних службов­ців, що працюють в апараті органів прокуратури, судів, дип­ломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, внутрішніх справ та інших, здійснюється відповідно до законів України.

Не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які:

а) визнані у встановленому порядку недієздатними;

б) мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади;

в) у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками;

г) в інших випадках, встановлених законами України.

До державного службовця за невиконання чи неналежне виконання служ­бових обов’язків, перевищення своїх повноважень, порушен­ня обмежень, пов’язаних із проходженням державної служ­би, а також за вчинок, що порочить його як державного службовця або дискредитує державний орган, у якому він працює, застосовуються дисциплінарні стягнення.

До службовців, крім дисциплінарних стягнень, передбаче­них чинним законодавством про працю України, можуть за­стосовуватися ще такі заходи дисциплінарного впливу, як:

- попередження про неповну службову відповідність;

- затримка до одного року в присвоєнні чергового рангу чи у призначенні на вищу посаду.

 

 


Читайте також:

  1. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  2. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  3. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  4. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  5. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  6. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  7. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  8. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян
  9. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  10. Аксіологічний статус релігії
  11. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  12. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери




Переглядів: 2254

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Адміністративне правопорушення, його ознаки та склад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.